/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke afspille MIDI filer
Fra : Otnob
Vist : 815 gange
500 point
Dato : 05-04-09 21:25

Kan ikke afspille MIDI filer i outlook Express
Har gennem længere tid haft dette problem. I perioder kan jeg afspille og i andre ikke uden at jeg mener at ændret på noget.
MIDI afspilles udmærket i Windows Medie Player
Waw filer kan godt afspilles i Outlook Express
Både en søster og en bror har jævnligt det samme problem.
Hvad kan være årsagen
Kører med XP på en MEDION

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:04

Et gæt kan være dine sikkerheds indstillinger i Outlook Express, forsøg med at fjerne markering ved: Tillad ikke at filer der muligvis indeholder virus, åbnes eller gemmes, men så er du mere sårbar hvis der en dag er en virus i mailboksen

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-04-09 22:13

Hej o.v.n.
Tak for dit forslag og har selvfølgelig afprøvet det, desværre uden at det hjalp.
Som jeg skrev virker det af og til i en periode uden at jeg bevidst ændrer på noget og som nævnt afspilles waw filer uden problemer.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 06-04-09 05:06
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-04-09 10:53

Hej Molokyle!

Herligt nu fungerer det igen, det var henvisningen herunder der skulle til

In Control Panel, double-click Sounds and Multimedia .

Click the Audio tab.

Under MIDI Music Playback , in the Preferred device box, click the instrument that you want to use for MIDI music playback.

Der var kun den samme og det er Microsoft GS wavetable SW Synth, men da jeg også valgte Lydstyrke, kunne jeg se at potentiometeret stod på nul for SW Synth, da jeg skubbede den op til 3 fungerede lyden fint igen.

Mærkeligt at det har skiftet af sig selv af og til for jeg vidste end ikke at man kunne indstille specielt for MIDI.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 06-04-09 10:55

Tak for svaret molokyle.