/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er dette et virus-job?
Fra : mborre
Vist : 375 gange
40 point
Dato : 12-01-09 14:05

Når jeg tænder min computer er, og forbliver, skærmen helt sort Da jeg så et afsnit af en film på nettet, ganske lovligt i øvrigt, begymdte billedet at fryse nogle gange, og gik til sidst helt i stå. Musen og alt andet var også dødt, så jeg måtte slukke computeren på co,puteren selv og deerpå tænde igen, men nu kommer der intet billede overhovedet, og derfor kan jeg ikke reparere på den. Det var en film der blev streamet ned, dvs der blev ikke downloadet en egentlig fil. Hvad kan der være galt, kan en virus gøre dette? Kan det være grafik-kortet der ikke duer mere? Og hvad kan jeg gøre nu? Der er noget materiale på computeren jeg helst ikke vil miste, kan jeg tage computeren eller blot harddisken hen til nogen der måske kan gøre noget, og er fet ikke umådeligt dyrt??
Mvh Martin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 14:10

Det er nok nærmere din computer som har frosset og du så ikke har lukket den rigtigt ned midt i det hele.
Men så burde den starte op med eks. blå skærm.

Kommer der intet på skærmen.????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 14:12

Der er stor mulighed for at du kan hente data ud af harddisken................men vent lige lidt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 14:13

kan du ved opstart komme i fejlsikret tilstand og vælge systemgendannelse til sidstkendte konfiguration hvor systemet virkede ?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 12-01-09 19:46

Citat
men nu kommer der intet billede overhovedet, og derfor kan jeg ikke reparere på den

På den igen_eller gå ind i dine TEMP filer og se efter der.

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 12-01-09 23:01

Tak for kommentarerne. Der kommer intet op på skærmen, den er blæk sort og ikke windows-blå. Jeg har prøvet med en anden skærm på den, men der kommer stadig intet. Jeg kan vist ikke startw i fejlsikret tilstand da jeg ikke kan se hvornår i opstarten jeg skal trykke på en bestemt tast. Hvilken tast er det for øvrigt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-09 00:11

Du må nok se i øjnene, at den skal repareres, eller udskiftes. Jeg håber for dig, at der stadig er garanti på den!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-09 01:30

Citat
Jeg kan vist ikke startw i fejlsikret tilstand da jeg ikke kan se hvornår i opstarten jeg skal trykke på en bestemt tast. Hvilken tast er det for øvrigt?
.... du skal bare klikke på den tast der bruges til din pc lige når din pc starter op igen - så hvis du lige oplyser hvilken det er så er der nok en der ved det - min stationære med xp er det F8 - men også F11 - laptoppen er det F2 osv - men skriv hvilken maskine det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 10:24

De filer / billeder / osv som ligger på harddisken kan sansynligvis kopieres ud ved hjælp af en anden comp.

Tag harddisken ud.
køb en ekstern harddiskholder til USB (skal være med strømforsyning)
læg harddisken i holderen
start hjælpecomputeren
sæt USB stikket ind i hjælpecomputeren
tænd strømforsyningen
nu bør den kunne ses i stifinder
Du må ikke forsøge at "køre" programmer fra den "syge" harddisk, men kun kopiere alle dine filer over i en mappe på eks. skrivebordet.

Vises den ikke i stifinder på hjælpecomputeren så vend tilbage her.

Er du i tvivl undervejs ....................... så spørg.