/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ubunto hjælp og atter hjælp
Fra : droslerne
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 24-11-08 16:15

Hej
Jeg har fået ubunto cd og den er langt ind, den vil gerne tage mine cder ind, men de kan ikke installers, der kommer kun hvad der er i cder, så beder den om jeg skal køre autokørselsprogram men den siger at det ikke virker. jeg kan heller ikke finde java og den nægter at installer det , i det hele taget nægter ubutu at tage andre programmer ind hvad gør jeg forkert.
Jeg ved jeg ikke er for klog til det.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 16:22

forstår ikke helt?

har du installeret ubunto og prøver at installere andet
eller prøver du at installere ubuntu?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:25

jeg har installeret ubutu

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 16:28

er dit nye prgoram du prøver at installere pakket i en distro pakke?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:30

hvad vil det sige

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:32

Er det fodi jeg har taget firefox ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 16:34

1. Er det en ubuntu CD du har.

2. Hedder den andet end ubuntu.

3. Har du installeret den mens du stod i windows.

4. Har du også windows på din computer

5. Hvad er det for en computer du har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 16:37

"Andre programmer" skal lægges ind på en lidt anderledes måde end i windows.

De fleste windowsprogrammer kan lægges ind i ubuntu...............men på en ganske bestemt måde.
Men ubuntu har selv en masse programmer som er på højde med windows.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:39

Det er en der taget ned fra nettet ja den blev sat ind og den fjernede xp`en Det er en assur 24 år gammel

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:40

Forkert 4 år gammel

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 16:43

Den mangler java jeg kan ikke gå på banken jeg vil gerne have min TDC support ind o.s.v

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 17:08

Jer er først tilbage ved 21 tiden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 17:14

system > administration > synaptik pakkehåndtering (du har vel sat den til Dansk)

Når synaptikvinduet er åbent:

tryk på genindlæs knappen
søg > skriv java > søg > rul ned i højre rude og vælg den java der står alene -
altså ikke java+et eller andet
Og så anvend..........................så burde den have java installeret

det samme kan gøres hvis du vil have flash

Skal du bruge drivere som er windowsbaseret så kan du (stadig inde i synaptik) installere Wine
søg > wine > søg > vælg også her en wine uden påhæng.
Den vil som standart sætte XP emultion men det kan ændres.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 18:50

Skal man egentligt ikke emulere IE for at kunne bruge webbank syndes nogle har brokket sig over det
men ja dit TDC support skal du køre igennem en emulering (wine) men tror ikke det vil virke som det skal

men som Eyvind skriver så kan du hente næsten alt hvad du skal bruge via synaptik resten kan i nogle tilfælde være lidt mere besværligt

så hut jeg visker kan du også opdater det hele via apt-get i en shell vindue

men det ele kommer hen af vejen ;)

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 20:19

hej igen
jamen der står et eller andet ud for alle javaerne

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-11-08 20:57

Er det java cc

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 22:01

hvad står der?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 01:08

Her er en liste over de banker som kan bruges med Linux (Ubuntu) på computeren, listen er måske længere end vist her, der kommer stadig nye til: http://www.linux.dk/support/bank/?cn=dk
Og her er så den sikreste måde at installere Java på, så netbanken virker, brug terminalen og kopier og sæt ind fra siden her: http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=4329
Du kan se alle emner i UbuntuDanmarks forum igennem, og måske selv blive medlem her: http://www.ubuntudanmark.dk/forum/ men bare spørg løs her, vi sidder og venter på at nogen spørger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 01:10

Det du skriver om CDer, er det programmer du vil installere ? Det kan du ikke
Hvis det dokumenter, musik eller videoer eller andre lignende filer, så kan du sandsynligvis, bare fortæl hvad du ønsker, så får du en vejledning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 09:17

Jeg kører til DanskeBank med ubuntu 8.04 (logon via activcard)

Sorry det var efter hukommelsen

Java common

Wine

Flash plugin nonfree (men du kan godt hente den)

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-11-08 20:26

Jeg er først tilbage nu da jeg har været på hospital.

Jeg har meldt mig ind hos ubutu, så det skal jeg lige studerer, jeg er kommet på banken,
men jeg kan ikke finde mit A. drev og vil jeg have mit TDC support ind via mit cd drev, den vil ikke installatere det, men viser kun hvad filer der ligger på cden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 20:48

TDC er windowsbasseret
ubuntu kan gøres klar til at bruge windows baserede programmer sådan:

System > administrator > synaptik pakkehåndtering > dit password
klik på genindlæs

(ubuntu 8.04)
klik på søg
skriv wine
søg
I højre rude ruller du ned til wine
klik i den grønne rude
anvend > ok > vent lidt

(ubuntu 8.10)
skriv hurtigsøgning
wine
klik på den lille grønne firkant ud for wine
anvend > ok > vent lidt

Nu kan du sikkert køre TDC hjælpesystemet.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-11-08 21:31

der ikke noget grønt firkant

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-08 21:48

Den behøver ikke være grøn - bare marker firkanten ud for wine

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 27-11-08 18:06

Tak for svaret Eyvind. og hjælpen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-08 18:09

Selv tak - og når du vil installere et windows baseret program.

H-klik og vælg " åbn med wine programstarter"