/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC / Bærbar til 8 årig
Fra : Kamille2000
Vist : 551 gange
20 point
Dato : 19-08-08 14:11

Jeg har brug for en pc til min søn på 8 år. Jeg er i tvivl, om det skal være en bærbar eller en stationær. Han har ikke verdens bedste finmotorik. Han skal skrive og bruge et program, der kan læse op fra ex. internettet. Han spiller små spil a la pixeline. Er det muligt at se TV? Der skal også være CD-rom drev indbygget. Jeg vil ofre omkring kr. 5000 alt i alt. Hvad med styresystem? Og er programmer med i prisen normalt? Mange spørgsmål fra en novice. .

Hvis man kan få et hint til en fornuftig printer med i hatten ville det være fint.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-08-08 14:21

5000 kr. for en PC til det brug ! !
Det sælger jeg da gladeligt en af mine for.
PC'en er jo forældet, når han bli'r 10.
Og så kan han anskaffe en større, hvis han har brug for det til den tid.
Du kan få meget brugt elektronhjerne, der sagtens kan klare hans behov, til omkring 1500 kr.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 19-08-08 14:29

eller noget nyt til ca 3000

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 19-08-08 14:30

Vores drenge har i den alder ødelagt indtil flere tastaturer ved diverse skydespil og spildt sodavand, derfor har vi en stationær, for så kan tastaturet udskiftes.

Bortset fra det, så giver jeg Gambrinus ret. Lad vær' med at bruge en bondegård på det. Det kan vente et par år.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 19-08-08 14:31

Lige en sidebemærkning... I vores kommune kan elever med læsevanskeligheder låne en pc af kommunen... har du undersøgt den mulighed??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-08 14:42
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-08 16:12

Helt sikkert en stationær computer.
Mine børnebørn har også (med min billigelse) ødelagt tastaturer og mus.
Og det er en billig måde at afprøve tingene på.

Stort set ingenting kan repareres på en bærbar.
Alt kan udskiftes på en stationær.

Køb ikke noget som er fremtidssikret for om 2-3 år er det nok forældet.

Næsten alle spil og programmer kan køre på XP.

En del spil og læringsprogrammer har problemer med Vista.

Godkendelse af svar
Fra : Kamille2000

Dato : 20-08-08 08:19

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Kamille2000

Dato : 20-08-08 10:00

Tak for de gode svar.

Hvad med denne hos Wupti.com som jeg så i dag. Og hvad skal jeg evt. tage højde for, når og hvis jeg køber den.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/X51L-AP08A_(Wupti1).html

Mhv Kamille