/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad kan en PDA ?
Fra : EA_HS
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 16-08-08 03:53

Er her nogen der har forstand på PDA, ’lommecomputer’ og hvad de ellers kaldes,..
jeg overvejer at anskaffe en OBD/ OBD2 fejltester, (til at finde fejl i bilens
computer/styresystemer mm.) der findes et utal af forskellige udgaver,

den udgave jeg er interesseret i, skal tilsluttes en computers USB port,
det ville så være smart med en bærebar PC. (som jeg ikke har)
men endnu smartere,.. og meget lettere at ”slæbe rundt på” en PDA,..
og langt billigere, (sælges for omkring 300 – 800 kr. brugt,)

men spørgsmålet er om en PDA er i stand til at klare opgaven,
er der USB port i en PDA,. ?

se testeren her :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ELM327-USB-Scan-Tool-CAN-Bus-OBD2-OBD-II-V1-2a-New-Des_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ005QQitemZ150282614120QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

og her :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Windows-PC-Auterra-OBD-II-OBD2-2-Scan-Tool-Scanner-USB_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ012QQitemZ220266722367QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

og fra DBA :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56031079

Testapparatet kræver utrolig lidt af computeren,

Her udskrift fra sælgerens info :

Recommended to use at least a Pentium-100 (or AMD equivalent) with 16MB of RAM and Windows 95 or newer
Software may work on some lesser PC's, but anything less than the above recommendation is unsupported
Windows 95, 98, ME, NT4, 2000, and XP
Available disk-space is a total non-issue, software requires less than 1 MB

er her nogen der har noget erfaring, evt. andre gode ideer,.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-08 14:24

PDA'er bruger et andet styresystem end windows 32bit (95,98,me,2000,XP,Vista) nogle bruger Windows Mobile men de kan ikke køre programmer som kraver Windows 32bit.

Så kort svar Nej du kan ikke bruge en PDA.

Men du kan få meget små bærbar PC'er og med det lille krav testeren har ville jeg gå efter en brugt meget lille bærbar, men den bliver nok svært at finde da folk bare smider dem ud eller gemmer dem væk, da de ikke kan bruges til windows xp eller vista.
Hvis det skal være en ny kunne du går efter en af de første 'Asus Eee-Pc' en meget lille bærbar.

Håber det giver dig lidt at går efter.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-08-08 17:57
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-08-08 10:44

Nå,… javel så,…
er du 100% sikker på det,? ……….. (det var s.. da ærgerligt)
ideen til at bruge en PDA, fik jeg ved at se/læse dette link,
lidt nede på siden er der vist en bil, ved siden af bilen, en PC,
og under PC,en,…. en PDA, (så vidt jeg kan se) (turn your PC or PALM)

men det kan jo være at sælgeren er lige så Uvidende som mig,.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Windows-PC-Auterra-OBD-II-OBD2-2-Scan-Tool-Scanner-USB_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43989QQihZ012QQitemZ220266722367QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

men HVIS,.. det er nødvendig med ’noget’ større,….
kan jeg vel lige så godt købe en ”rigtig” bærebar,.. ?
de er jævnligt på tilbud til 2900 kr. og op<
i.flg. PD world,. ser det ikke ud til at de ”nye små/lette” PC,er
er specielt gode,. :
http://www.pcworld.dk/art/10072?a=frontpage&i=5

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 21-08-08 00:53

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-08-08 22:17

Hvor det er jo et andet link end før, og ja her viser de man også kan bruge en Palm/PDA men enheden der sælges er til PC med adapter til PC & Software til PC så lige den kan du ikke bruge til en Palm.
Hvis du skal bruge en Palm kraver det at der er kabel med til den Palm model du køber og software til den Palm OS version, altså det samme ged som til Windows 95,98,me,xp ....

Altså du skal ligge meget mærke til om der står Windows eller Palm på det der sælges
'This brand new A-302 Dyno-Scan for Windows CAN USB '

Tak, men jeg synes lige du også skulle ha svar på dit tillæge spørgsmål :)