/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
udskrivningsproblem
Fra : modersvilje
Vist : 1150 gange
500 point
Dato : 15-08-08 17:21

Jeg har nu i et år haft vista og det har virket okay, jeg har kunnet printe "alt" ud - så her i dag ville jeg printe en exel-huskeseddel ud, der plejer at stå huskeseddel.doc - nu står der .xps og kan ikke printes ud.
Er de nogen der ved hvad der kunne tænkes at være sket, hverken billeder eller dokumenter etc. vil printes ud. jeg er godt nok lidt meget på den.
Håber på hjælp,
mv
Moders Vilje

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-08 17:23

Så døb den om til doc.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 17:26

Hvordan er det lige jeg gør det? De dukomenter der i forvejen står .doc laves om til det ikke printbare xps.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-08 17:29

Åben dokumentet og tryp Ctrl og P

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-08 17:29

Skide tastatur: tryp=tryk

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 17:43

er hermed prøvet - der skrives:"Gem filen som xps-dokument(*.xps) og dette er prøvet - duer ikke.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 17:47

lige en tilføjelse, jeg har på denne pc-er aldrig haft windowsXP !

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-08-08 17:48

doc. er normalt et worddokument, xps et regneark, gå i mappeindstillinger og tryk åbn med word

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-08 18:00

xps er ikke et exel ark, efter dette her!
http://filext.com/file-extension/xps

mvh klaudi

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 18:01

Nu er det sådan at "tryk åbn med word" ikke findes i min "mappeindstillinger"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:02

Citat
xps et regneark

xps er MS´s form for pdf

Du har på et tidspunkt gemt dit dokument FORKERT.

http://office.microsoft.com/da-dk/help/HA101675271030.aspx#1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:04

Citat
en exel-huskeseddel ud, der plejer at stå huskeseddel.doc

Den må du så lige forklare...

Den har ikke heddet .doc hvis det var et excel regneark.....

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 18:07

Ja det skulle ikke undre mig, men både mine billeder og alt andet jeg vil udskrive bliver "gem som xps" og jeg har adobereader(pdf) kender ikke xps og ved ikke hvad den/det laver på min pc-er.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 18:11

kan det passe at der står "navn"~1.xls?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:21

Ja

Det er nok dit "autogemte" regneark....

Når du gemmer har du da valget mellem forskellige former - ikke kun navn men også filformat....

Den står åbenbart "standard" FORKERT hos dig - du må have rettet i opsætningen....

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 18:26

Nu er det så om I her på kan.du kan hjælpe en novice - hvordan er det jeg gør?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:29

Du går i "indstillinger" og tjekker hvad dit "standard" gemmeformat er....

Både i Word og Excel

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 18:50

der skrives i excel :"Filen kan ikke udskrives pga. en fejl i microsoft xps document writer på Ne00"
når jeg i min søge funktion søger på dette skrives: ingen elementer svarede til dine søgekriterier,
jeg har søgt på det hele og ingenting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:54

Du kan IKKE bruge de dokuer til noget medmindre du har deres wps program (pdf)

Så enten installer det eller åbn alle fejldokumenter og gem dem påny i RIGTIGT format (er jeg egentlig ikke klar over om man kan)

For det er vel ikke aådan at du har 2 forskellige office versioner installeret ?????

Det kan godt forårsage problemet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:55

Tilføjelsesprogrammet kan du læse mere om i linket højere oppe....

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 19:28

Jeg har office 2000, og tilføjelsespogrammet kan ikke bruges, jeg vil nu prøve at slette pogrammet og genindstallere det,

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 19:30

Jeg har lige markeret et af svarene her på siden for at udskrive det, den går ikke .xps kommer ind over

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 19:35

Prøv lige
åbn excel
skriv noget i regnearket
klik på "gem som"

1. Hvad stå der i filnavn: [...................................]
2. Hvad stårder i filtype: [...................................]

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 15-08-08 19:40

Citat
Jeg har nu i et år haft vista

Du har muligvis fået en opdatering der ikke kan forenes med Office2000 (noget til 2007)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 19:43

Mig bekendt er Vista "født" med en prøveversion af 2007.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 20:13

Jeg har en Vista ultramate (eller noget i den retning) uden office og har selv lagt off 2000 ind.

Men det kan jo være at printerdriveren er smidt væk af et eller andet installeret program.

Men de der fil-efternavene virker ikke rigtige.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-08-08 21:36

tak for indsatsningen, jeg vender tilbage når jeg har geninstalleret / genoprettet denne pc-er,
tak for i aften jeg håber vi finder en løsning
mv,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-08-08 22:02

Hejsa

Du har såmen bare fået "Microsoft XPS Document Writer" sat til din standard printer istedet
for din printer.
Højreklik på din printer og vælg punktet "benyt som standard printer"
eller når du har printer menuen fremme vælg din printer i stedet for
"Microsoft XPS Document Writer"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-08-08 22:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-08 08:23

Citat
Microsoft XPS Document Writer

Hvis det er tilfældet så er der jo installeret xps program

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-08 08:28

Det er det vist forøvrigt som standard på Vista

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 16-08-08 14:34

Tak for svaret refi.
Det viser sig at efter jeg har fjernet og geninstalleret msoff. 2000 & hentet en ny driver til min lexmark 4550 samt kørt diverse renselspogramer er jeg tilbage, Refi havde ret jeg havde to uforenelige opdateringer - hvilket gav kaos!
Når man som undertegnede ikke er en teknisk nørd tager det altid lidt længere tid at finde evt. fejl og "klovnerier"
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-08 14:45

Selv tak....