/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus på min hjemmeside?
Fra : as_roma
Vist : 860 gange
100 point
Dato : 07-08-08 20:26

--------------------------------------------------------------------------------

Hej, håber nogen kan hjælpe. Jeg har på min hjemmeside www.kmk-graphic.dk fået noget virus af en art , hvor antivirus-programmet kommer op med en advarsel.
Hvorfra kan jeg have fået virus på min hjemmeside? Ligger det lokalt på min computer og HVORDAN får jeg det væk? Skal jeg fjerne hjemmesiden fra nettet og lægge den op på ny? Nogle forslag?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-08 20:38

Den er god nok, den er dårlig

Luk siden ned, et sådant link virker som en magnet på hundredvis af brugere trods advarslen.

Scan computeren og upload siden igen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-08-08 20:39

Iøvrigt er det "kun" malware, men det kan være slemt nok.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-08-08 20:47

prøv.
www.arlet.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 20:48

Det må være et java script,hent siden ned og tjek om der er et script som du ikke selv har lag ind>fjern det.
Har du MySQL database f.eks. til forum/billede galleri/chat o.sv,s så skal du skifte adgangs kode/password for du er blevet hacket(ftp password) til denne.

En virus skanner nede på din pc kan ikke finde et java script i et html dokument,scriptet er sat ind og henviser til en anden side med malware,malware kan være alt fra virus til trojaner oh meget andet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Malware

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 20:53
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 20:55
Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 20:59

tak for alle svarene, undersøger lige sagen og vender tilbage...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 21:11
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 21:12
Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 21:15

men ved I hvordan den fjernes? Er det nok og scanne computeren og lægge siden op igen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 21:17

Du kan prøve diagnosticer din side med google webmaster tools
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=sitemaps&passive=true&nui=1&continue=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fwebmasters%2Ftools%2Fdashboard&followup=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fwebmasters%2Ftools%2Fdashboard&hl=da

vis du har en G mail konto så kan du logge ind med den ellers kan du oprette en bruger,gratis.

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 21:19

ok undersøger det, du står snart til nogle points Manse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 21:23

Det kan være du får et fingerpeg der gør det lettere for dig at finde problemet,ellers kan du åbne siden i din tekst editor ikke i din browser og gå op i >rediger>søg
og så gennemsøge dokumentet med denne fil endelse>
.js
og se om et eller flere af disse scripts linker til sider du ikke kender,eller scripts du ikke selv har sat ind,højrekikp på dokumentet>åben med i feks. notesblok

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-08 21:31

højreklik{,]husk at skifte password på din MySQL database
(vis du har en sådan)og skift password til din FTP login
på din server/domæne.

Jeg kører selv med 256Bit password både i mine databaser og i min Ftp adgang.

vis du ikke har en database så kan de have luret/hacket dit FTP password og så kan de bruge robot script/Ftp program til at lægge skadelige koder ind på dit domæne.

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 22:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:29

Jep,du kan også se at de henviser til russiske sider .ru

Slet skittet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:31

Og til alle lad være med at klikke på de scripts henvisninger som as_roma har lagt ind,eller aktiveres de.

Godkendelse af svar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 22:35

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:38

Husk at får ændret password.lange og sikre,nu skal du ikke bruge dette det er bare et eksempel
263 Bit styrke
VCq4TDFGP7CCyRtzUD8SHKmgHssTdtRRom6QW2krajnLJ5

2975 Bit styrke

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

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:41

Du skal nok også tjekke dine undersider,du kan
nu søge på både .js og .ru + script src
og se hvad du finder.

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 22:41

Er ens ftp så udsat? Har jeg ikke tænkt over..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:45

Det kan saktens være dit ftp password der er hacket og det kan også være dit MQ password eller begge så ændre dem begge og lav dem med en høj Bit styrke.jeg har på fornemelsen af du har et svagt password i begge dele.

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 22:47

mysql har jeg ikke noget af... så vidt jeg ved Men må hellere få ændret det andet så. Kan det være kommet på andre måder?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:47

Det FTP password ligger jo også oppe på dit domæne,ellers kan du ikke logge ind og det kan også opsnappes (mellem din pc og dit domæne)vis du har et dårligt FTP pogram eller det ikke er opdateret med de sidste sikkerheds opdateringer

Kommentar
Fra : as_roma

Dato : 07-08-08 22:50

køre med at seperat ftp program... så det ligger ikke på mit domæne så vidt jeg ved.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:50

du skal ændre det oppe på dit domæne f.eks. vis du har et kontrolpanel og så skal du sætte dit nye password ind i din FTP klient bagefter,f.eks. 263 Bit styrke eller
højre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:52

jo,f.eks. vis du skal logge ind på dit domæne så kontakter dit FTP program dit domæne og tjekker
passwordet på domænet,passer det så med det du har i ftp programmet så får du adgang til serveren som dit domæne ligger på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:55

tjekker bruger navn og password på dit domæne's server
passer de så får du adgang til serveren som domænet ligger på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 22:57

hos hvem har du dit webhotel/domæne?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 23:02

jeg klikker mig ikke ind på din side.
Vis du kun skifter bruger/pass i dit ftp program så kommer du ikke ind på dit domæne (server)

Nå det er ved at være tid

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-08 23:12

God nat og sov godt.

Manse klister øjne 9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-08 23:41
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-08 11:48

En anden lille ting du kan gøre er at højreklikke på
din index fil oppe på serveren>File attributes og
sætte den til>

http://manse9933.dk/test_info/vis/1.htm

Test om du kan åbne din side,vis så lad den stå på 644 vis ikke så 755,en lille smule mere sikker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-08 11:49

nu ved jeg ikke hvilken slaks server din side ligger på.