/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows mail
Fra : Pytten1510
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 02-08-08 10:23

Jeg har vista og er nu løbet ind i et problem med mailen...jeg har mails liggende i udbakken som jeg ikke kan slette. Jeg får en fejlmeddelelse om at de er opstået en ukendt fejl....kan nogen hjælpe mig ud af denne fejl....jeg kan intet gøre og ej heller slette

Pytten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 10:51

det skyldes oftest forkert opsætning - men kan også være pga dit antivirus eller din firewall - men hovedsageligt er det opsætningen - hvilken udbyder har du ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 10:52
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-08-08 10:56

Jeg har cybercity..men er aldrig stødt på problemet før...

Jeg har ikke ændret på opsætningen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-08-08 10:57

Jeg fandt denne løsning.....men er lidt "bange" for den, da jeg har en masse mails liggende....

Pytten

>
> If you are not willing to just ignore them, the only way is to delete both
> copies of the database (which does not contain the messages, but only
> references to them) and let WinMail rebuild it.
> First close WinMail, then use Task Manager to make sure there are no
> instances of it under applications or processes.
> Then click Start | Search | Advanced Search
> Check the box to include non-indexed, hidden and system files.
> In the Name field type WindowsMail.MSMessageStore and click the Search
> button.
> It should show you two copies. Delete both of them and re-open WinMail.
>
> --
> Frank Saunders, MS-MVP OE/WM
>
> Det virkede for mig...

Det virkede også for mig. Selvom jeg først blev skræmt over at alle mails
forsvandt i alle mapper. Men de blev gendannet igen i nye foldere. Kunne ikke
helt gennemskue hvad der skete, men den irriterende uslettelige mail
forsvanft i hvert fald. En dansk oversættelse: Luk Windows Mail ned. Åbn
Start-menuen, tryk på Søg og herefter på Avanceret Søgning. Klik i den lille
box hvor der står at skjulte beskeder mm skal inkluderes. Skriv herefter
WindowsMail.MSMessageStore i Feltet Navn. Tryk nu på Søg. Søgningen skal
gerne finde to filer. Slet dem begge og åbn nu Windows Mail igen. Så skulle
det gerne være i orden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-08-08 11:04

så er problemet jo løst og så skal du bare lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-08-08 15:57

Er der nogen der ved om man kan brænde alt det ned som ligger i windows mail'en ??

Bare som back up, hvis noget skulle gå galt....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-08 16:50

Du kan brænde alt det du vil og har brug for, du skal bare tage de backups du vil have.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-08-08 14:39

Tak for svaret webnoob.