/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Advarselsboks
Fra : hyldeborg
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 20-07-08 21:40

Jeg har lige købt en ny lap-top med Windows Vista Home. Jeg er vandt til stationær PC og ikke til laptop, og nu er det flere gange sket at computeren har lukket ned midt i det hele fordi der ikke var mere strøm på. Det er træls, da den så tager længere tid om at starte op, og der er jo også risiko for at ikke alt bliver gemt. Der kommer vist nok en advarselslyd når der er lav batteristand, men jeg vil helst ikke have lyden slået til fordi der er enormt mange lyde hele tiden. Jeg har prøvet at finde ud af om der ikke kan poppe en advarselsboks op istedet, men det kan jeg ikke finde ud af. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-07-08 22:02

Gå i egenskaber på skrivebordet (Højreklik på skr.bord og vælg Egenskaber) og i Pauseskærmen vælg Strømstyring og Avanceret.
Her skal du kunne programmere en indikator til at vise en advarsel uden lyd, når batteriet er ved at være tomt.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-07-08 22:09

Det hænger desværre ikke sammen det du skriver. I hvert fald ikke i Windows Vista......

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-07-08 22:21

Åh undskyld hyldeborg, jeg overså Vista. Men der må da også være en lignende funktion på Vistas styreprogram.
Men vent nu bare lidt, som kommer der nok assistance fra en Vista-bruger her på tråden.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-07-08 22:23

Jeps - men ellers tak

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-07-08 22:28

Velbekomme!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-08 01:32

Det er skam rigtig nok som Maxhankat skriver, højre klik et tomt sted på skrivebordet, klik på Personlige indstillinger, klik på Pauseskærm ned og klik på Skift indstillinger for strømstyring, du kan vælge en anden model hvis du vil, og under den model som der er valgt, klikker du på Skift indstillinger for model, der går du ned og klikker på Skift avancerede strømstyringsegenskaber, du ruller ned i rækken af muligheder og klikker på + ud for Batteri, der kan du ændre mange ting, for eksempel sætte computeren til at slumre i stedet for at slukke, det gør du ved Handling ved kritisk batteri niveau, du kan også sætte den kritiske niveau lidt højere så du kan nå at få sat strøm til, før computeren dør og du mister dokumenter, det gør du ved Kritisk batteri niveau, du vil så gerne slå lyden ved kritisk batteri niveau fra, måske var det bedre med en høj sirene lyd, popop med advarse for lav kommer der altid, du overser den måske, nå men du vil altså af med lyden, det gør du ved Besked ved lavt batteri niveau, den ændrer du fra Slået til, til Slået fra, så enkelt er det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-08 01:38

Som før skrevet advarsels boksen er der når batteriet kommer ned på kritisk niveau, den er lille og er nede ved uret, den overser du nemt, behold lyden for kritisk niveau og slå nogle af de andre forstyrrende lyde fra i stedet, hvis det er knægtene som laver forstyrende lyde, så send dem ud og slå græsplænen, så er der ro når mor arbejder

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 21-07-08 19:14

Ja ja det er godt med dig - en gang i mellem kunne jeg godt ønske mig en tænd/sluk-knap på knægtene
Nu har jeg gjort som du skrev, og nu forstår jeg mere. Jeg har nu sat den til at gå i dvale ved lavt batteri-niveau, for en sikkerheds skyld i forbindelse med at gemme data. Jeg skal bruge laptopen til studiebrug, og derfor er det nok smartest at højtaleren er slået fra. Jeg synes godt Bill (Gates) kunne ha lavet en boks med en "red alert" for os "praktisk begavede".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 00:05

Hvis du vil have længere batteritid, så slå al den blink og glimmer fra på Vista, Vista er bygget til at imponere og ikke til at spare på strømmen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-08 00:06

Eller væn dig til at sætte den til el kontakten, så snart der er en inden for rækkevidde

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 21-08-08 21:56

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-08 02:20

Selv tak, var der noget du kunne bruge