/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver jeg en gæstebog
Fra : spraytanaalborg
Vist : 795 gange
20 point
Dato : 22-06-08 19:41

HJÆLP!

Jeg har lige lavet en hjemmeside via one.com

www.spraytan-aalborg.dk

Jeg vil gerne have en gæstebog på denne hjemmeside, men da jeg er meget nybegynder, aner jeg ikke noget om hvordan man gør. Ved du det? Og er du god til at forklare det på e enkelt måde da jeg intet kender til koder osv

hilsen Lykke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-08 20:15

Du kan få en gratis gæstebog her http://www.websup.dk/site/ du skal oprette dig som bruger, når det er gjort kan du oprette din gæstebog. Blot følg vejledningerne. God fornøjelse

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 20:27

Tak for din hjælp.

jeg har i mellemtiden lavet en via newbie.dk, men men det er jo alt sammen fint nok... men hvordan kommer jeg derfra til at have den på min hjemmeside? :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-08 20:39

Jeg kender ikke den på newbie, men dit menupunkt Gæstebog skal linke til siden med gæstebogen, men læs hvad de skriver i deres vejledning.

Du skal sikkert kopiere noget html kode og sætte ind på din egen side som du så linker til.

Det burde være meget enkelt.

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 20:48

Det er sikkert også meget enkelt-for nogle ;)

Men der kommer noget link-lignende frem... det kopierer jeg så og sætter ind der hvor jeg plejer skrive/rette i teksten på selve hjemmesiden (uden brug af koder)...

men men...

så når jeg logger ud og ser på hjemmesiden som den så ser ud nu så står koden der bare... GRIMT

se selv...

www.spraytan-aalborg.dk

Man skal virkelig være ekspert og være tålmodig hvis man har til mål at lære mig det her

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-08 21:05

Du skal linke via din knap - det er på den der skal sættes kode. Og du skal ikke sætte det ind hvor du almindeligvis retter tekst, men i koden på knappen.

Citat
Man skal virkelig være ekspert og være tålmodig hvis man har til mål at lære mig det her

Nu behøver man ikke at være ekspert for at lave en gæstebog og jeg har ikke tænkt mig at lære dig html, men man bør sætte sig lidt ind i det ellers kan det blive meget svært. Kig og læs her http://www.html.dk/tutorials/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 21:08

Din hjemmeside er lavet i et CMS-system, ik'?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-08 21:16

Prøv at følge linket fra BentJuul - det ser ud til at være nemt.

Hvad bruger du til at lave din hjemmeside med.

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 21:53

Ok jeg prøver lige igen :)

Jeg har lavet min side via one.com :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:26

Vi kan forstå på dig du ikke selv har lavet hjemmesiden, men er der en der har lavet den for dig, eller har du lavet den i et CMS-system, hvos du selv kan bestemme indholdet, uden at skulle skrive noget html kode?

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 22:33

Jeg har helt selv lavet siden via one.com, hvor jeg købte domænet: spraytan-aalborg.dk.

Det var meget enkelt. Jeg har bare navigeret rundt, som jeg ville have gjort i word fx (stort set) uden nogen som helst koder osv. Meget nemt for en som mig.

Men nu vil jeg gerne have en gæstebog, hvor mine kunder kan skrive. Det blev straks sværer ;)

Jeg har godt lige læst de første lektioner fra linket du (bentjuul) sendte og det er en rigtig god start)

Men ting tager jo tid, når jeg er nybegynder.

Jeg ved ikke hvad et CMS-system er?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:39

Du har lavet den med et CMS-system, jeg vil gætte på du kan indsætte din den kodestump som et link og så skulle det virke. Lige som du har lavet et link til www.cancer.dk, på samme måde skal du indsætte det her <a href="http://www.newbie.dk"> border="0" alt="newbie.dk" src="http://www.newbie.dk/webservices/ministat/counter.php?id=30044" /></a> som et link.

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 22:42

Jeg prøver lige...

2 sek

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:45

skriv lige Gæstebog imellem ></a>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:47

har lige opdatet en fejl i koden
Citat
<a href="http://www.newbie.dk"> border="0" alt="newbie.dk" src="http://www.newbie.dk/webservices/ministat/counter.php?id=30044" /></a>

bruge denne her istedet for
Citat
<a href="http://www.newbie.dk" border="0" alt="newbie.dk" src="http://www.newbie.dk/webservices/ministat/counter.php?id=30044" />Gæstebog</a>

Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 22:48

Dette er den kode de siger på newbie jeg skal kopiere og sætte ind der hvor gæstebogen skal være fx...

<!-- Kode start -->
<a href="http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/guestbook.php?id=spraytanaalborgd65023ab6a08912d8dbdf38db428e524">Min Gæstebog</a>
<!-- Kode slut -->

Så kopierer jeg bare denne kode og går derind hvor jeg også normalt redigerer teksten på hjemmesiden.

Her sætter jeg så koden ind... ikke?

Og så skulle den gern evise sig som "tekst"/gæstebog.... er det rigtig forstået?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:49
Kommentar
Fra : spraytanaalborg

Dato : 22-06-08 22:53

prøv at se nu.... er det meningen den smøre bare skal stå der eller er jeg gået forkert :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-08 22:59

nej der er noget der ikke er som det skal være.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-08 23:07

Kode
<a href="http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/guestbook.php?id=spraytanaalborgd65023ab6a08912d8dbdf38db428e524">Gæstebog</a>

Den kode skal sættes ind i kildekoden læs hvad jeg skrev her http://www.kandu.dk/spg122994.aspx#1395177