/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Erfaringer med Midtdata
Fra : Desmersnaps
Vist : 721 gange
150 point
Dato : 10-06-08 22:42

Hej gruppe
Jeg overvejer at købe en ny stationær pc, en billig konfigurer selv model, hos midtdata. Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med konfigurer selv hos midtdata? Jeg har selv prøvet det hos Fønix computer, der var det det værste lort ever...

Mvh Kasper

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 160 point
Dato : 10-06-08 22:47

Jeg har handlet meget hos M-D både privat og erhvervsmæssigt og har aldrig fået en dårlig behandling! Selvfølgelig har der også her været ting ind imellem, der ikk var ok, men alt er altid ordnet til min tilfredshed på rimelig tid.
Jeg kan kun anbefale firmaet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-08 22:49

De er ok

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-08 22:52

Jeg har handlet meget med Midtdata og har intet at klage over. De er meget hjælpsomme og der er ingen vrøvl med at få udskiftet ting der ikke har virket.
Også deres telefoniske hjælp har været helt i top.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-06-08 23:03

Det lyder jo rigtig fint! Er der nogen der har erfaring med konfigurer selv pcer? Jeg kan ikke finde ud af hvor længe det tager, og det er ret centralt for mig...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 10-06-08 23:05

Har handlet med dem flere gange. alt ok. Meget smidige hvis der er problemer hvad der sjældent er.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-06-08 23:13

Alt hvad jeg har købt, har jeg selv konfigureret - enten på/via hjemmesiden eller i samarbejde med en sælger deroppe. Du får en god telefonsupport - også i købs-/konfigurationsfasen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-08 23:23

Du kan også få dem til at installere programmer enten i forretningen eller få hjælp via telefonen.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-06-08 23:51

Nice. Tak for input til alle. Jeg leder nu stadig efter nogen der ved ca. hvor lang tid det tager fra man bestiller, til man kan hente pcen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 00:02

Da jeg bestilte gik der kun 1 dag, så kunne jeg hente det. Hvis det er en færdigbygget PC så kan du bare køre til Viborg eller Odense og købe den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 00:14

Men der er en ting du skal vide, de har været ved at gå konkurs og har nu omstruktureret. De har meddelt at de vil handle med firmaer og ikke med private. Så jeg ved ikke, for de annoncerer jo med PC'er på nettet.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-06-08 06:29

angående din leveringstid, så kommer det vel an på hvor specielle ønsker du har.. Alternativt, så byg den selv..hvis du er frisk
ellers så ring til dem og hør, de må jo, om nogen, kunne fortælle hvor lang tid det tager..

hvilke specs skal den nye maskine have? er den da meget speciel?

Lyhne1

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-06-08 08:19

Der er mange, der har tabt rigtig mange penge på Midt-Data og andre af ejerens firmaer, han har ikke bestilt andet det sidste halve år, at flytte penge rundt fra firma til firma, ogg snydet leverandøre, samt slutkunder i stor stil, jeg ville ikke handle der mere.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-06-08 16:18

Det med at tabe penge på det er jeg ikke så nervøs for. Betaler ved afhentning, så jeg skal nok få den hvis jeg betaler Jeg ringede til dem idag, og de sagde 5-7 dage + en dag fordi jeg henter den her i Århus, og den samles i Viborg.
@ Lyhne1 - dens specs er ikke specielle nej. De lyder:

Special konfigureret pc
PCCONFIG60058970
3.642,00 KR

Kabinetter: Ver. 2.0 (PianoSort/sølv) (lyd i front)
Kabinetter: 350 Watt Strømforsyning (12cm / <20dB)
Bundkort: med Intel G31 chipset
Optisk drev: DVD± 16x Dual Layer brænder
Processor: Intel Pentium DualCore E2160 (1.8 GHz)
Hukommelse: Kingston 2GB DDR2 667 MHz
Harddisk: 500 GB SATA II (7200 Rpm)
Grafikkort: GeForce 7200 GS PCI-E (512MB) (støjsvag)
Lydkort: Creative Sound blaster Audigy 4

Men nu er den bestilt, så ikke mere overvejelse herfra

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-06-08 17:45

Lyder som en ganske fornuftig maskine - du kan jo altid smide lidt mere ram i (til Vista), hvis det bliver nødvendigt.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-06-08 18:33

Ja, den lyder såmænd helt fin..
Hvis du alligevel snakker med Midt-data, så hør dem hvilket bundkort de bruger, det skal gerne være ATX, hvis du skal putte mere ram i.. Micro-ATX har som regel kun 2 slots...

Held og lykke med maskineriet

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-06-08 22:43

Jotak, det håber jeg også den er. Synes i hvert fald det var det bedste jeg kunne sammensætte til prisen Mht Ram slots, så understøtter bundkortet 4 GB.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-06-08 00:04

Nå jeg lige komme med et råd? Sæt en lidt større strømforsyning i, evt. 600w. Du kender ikke dit behov for strøm om 2 år.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 12-06-08 06:29

Der vil altid være en masse råd.. Tror der er lige så mange, som der er computerfolk til

Bundkortet understøtter 4GB, det vil sige det kun har 2 slots. Ergo, hvis du vil opgradere senere, skal du ud og investere i 2X2Gb ram.. (de koster PT. 5-600,- så det er måske til at overleve)

ang. psu(strømforsyning) så har Granner ret, du kender ikke dit behov om 2 år.. MEn da det ikke er en Gamer pc, så burde det være rigeligt..

Du kunne evt. droppe lydkortet (afhængig af hvad det har kostet?), hvis ikke den skal bruges til film/musik.. Der burde være onboard-lyd på bundkortet.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 12-06-08 11:17

Lydkortet er helt centralt, da jeg bruger pcen som anlæg

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-08-08 15:34

Jeg har haft pcen et stykke tid nu, og alt er som det skal være, den kører fint. Der var heller ikke noget at udsætte på leveringstiden. Tak til alle for input