/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb at stationnær til 3d
Fra : rudik
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 13-03-08 21:32

Hej Folkens..
jeg er i gang med at uddanne mig til teknisk designer, og skal til det formål have købt mig en ny pc.
Nu er jeg ikke speciel klog på, hvordan man bedst sammensætter ram GHz og pro...
Jeg har en ide om at det skal være en god med billig stationær computer,
med følgende: Godt grafik kort der skal kunne trække autocad og de nye spil på markedet. 4gb ram. Da jeg tænker at det er bedst. og 3GHz.
Jeg har ledt efter en pc, der passer nogenlunde efter hvad jeg tror der passer til mit behov:
http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=23387&Type=4&ID=1
Hvad synes i, jeg så at den har en bundkort der hedder noget med biostar det lyder meget discount, er det det.
Godt og godt, kom med jeres mening

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 13-03-08 21:36
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 13-03-08 22:22

Denne compination tror jeg er rigtig god? der har jeg også valgt motherboadet gigabite istedet for biostar.
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38642

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-03-08 00:32

Det er nogle ok computerer du har fundet, men der er noget der foruroligere mig. Sådan et system kan ikke køre med en 400 watt strømforsygning.

Jeg synes du skal vælge en quad core processor da den vil være bedre til 3d. Så hvis jeg var dig ville jeg finde en pc med Q9450.
Det er en processor der trækker.

Du kan jo eventuelt samle den selv, og derved spare penge på den måde. Det er ikke specielt svært.
Dog er Q9450 ikke hjemme endnu, men om ikke den var værd at vente på?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 08:04

Jeg tror ikke jeg har brug for Q9450, da den vist er lige over mit ønkse af hvad jeg vil bruge på en stationær. Min gamle p var en dell med 2,X GHz og 2gb ram jeg skal bare have noget der er bedre. :)
400w, hvad skal der så være i, det bekymre mig at et firma da burde have forstand på det. ikke har det, hvis man skal tro på det.
Kort sagt HJÆLP. :D
Jeg vil ikke bruge meget mere end 7000kr på en computer, da jeg simpelthen ikke har råd til mere, der er jo nogle der er på SU.

Du siger samle den selv, jeg kan ikke selv finde ud af at finde de rigtige dele. Jeg har ikke forsrtand på på hvad jeg skal købe, og hvad der er bedre end noget andet.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 18:09

det er efterhånden en debat med mi selv
jeg har lige været inde og sætte en ny sammen, http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38721 . Den har 2gb ram, 3ghz et bundkort ved navn gigabyte istedet for biostar,
Men nu er spørgsmålet, grafik kortet er 512 ddr3 ram, det har windows xp vel ikke indvirkning på, sån som det har på de alm. ram.

undskyld, men jeg er lidt parnoid omkring dette her. det er jo 8måneders SU

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-08 09:12

Den pc i dit link her
http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=23441&Type=4&ID=1
er efter min mening den bedste af dem og med det bedste grafikkort. Dog vil jeg give dayworker24 ret i at strømforsyningen lige er i det mindste, men måske du kan få dem til at smide en 550W i istedet for.

Ram på grafikkortet har intet indflydelse på resten af pcen, hvis eller de er monteret på et dedikeret grafikkort som de er i dine links.

2 el. 4GB ram er et kildent spørgsmål. XP kan max håndtere 3GB mens Vista sagtens kan sluge mere. Men ofte man det bedre svare sig at putte 4GB i frem for 3GB pga. prisen

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 15-03-08 18:09

fijala.. så grafik kortet 8800GT er bedre end 8800GT? og at den du lige sendte linket på er bedre når der kommer en lidt større strøm fordsyning i, end den sidste jeg sendte linket på http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38721 .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:01

Et 8800GT er med nyere og bedre chip end et 9600GT så ja det vil jeg mene.

Men eller er er ikke den store forskel på dem. Begge nogle fine pcer.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-03-08 19:08

hov mente.. 8800gt --> 8800GTS men valgte bare det dyreste ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:10
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:12
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-03-08 19:37

har bestilt denne :) http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38723
håber det virker. jeg har snakket med dem i butikken, og de siger ok for den.
din den første der, så ellers også okay ud.

og med henblik på den sidste, så koster dn sikkert 12000kr om nogle få år... sådan er det jo.
Jeg kender et der opgraderede sin computer for 21000kroner , i dag kan man få en computer der svare til det han havde puttet i, for ca. 3500kr :D

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 17-03-08 19:38

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:50

held og lykke med den nye