/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
påske
Fra : piaskov
Vist : 2273 gange
70 point
Dato : 10-03-08 15:18

Hej med jer alle.
Nu er det snart påske
Dagene bliver længere og længere. Det er en rigtig dejlig årstid vi går i møde
Dem der kan sende mig et "påskeæg" får point.
Gerne i form af et digt. Det er kun kreativiteten der er begrænsningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:22

Du skal lige lægge din adresse - eller kommer det bare retur - siger postmanden

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-03-08 15:24

Øv....Jeg ka´ kun vittigheder

Men apropos Påskeæg så:

Er æg ikke en form for Skaldyr?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 15:26

Citat
Du skal lige lægge din adresse

Her er nok søde

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-03-08 15:35

(Refi er ved at slå plathedskonkurrencen med flere længder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:52

Har jeg ikke altid haft patent på den

Nå det skyldes nok "visse" UDEN humoristisk sans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 16:02

Oh, jeg har købt en høne,
som lægger store æg.
Men æggene den lægger,
dem vil jeg lægge væk
og bytte til et større af chokolade som
du får hvis du kan gætte,
fra hvem mon gækken kom.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-08 16:11

Citat
Dem der kan sende mig et "påskeæg" får point.

Her er et påskeæg fra mig http://i2-images.tv2.dk/s/43/1675343-1b0abe6418652e17da2829f1502eb3fb.jpeg til dig piaskov

Så hit med påængerne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-08 18:05

Jeg vil helst ikke lægge navn til
Men på fredag skal vi ad Christianshavn til.

Se det er poesi,der vil noget.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-08 18:10

Der er lige et forbehold: Hvis ellers min gamle Vectra vil.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 20:33

Som at nyde mangefarvede påskeæg... Kærlighedens farve er dog den fineste...
"
Knytæg
Haiku rummer alt
Krøller verden sammen
til et lille æg
"
Se videre her: Svend
http://www.bogrummet.dk/ind.asp?VisAnm=1201

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 70 point
Dato : 10-03-08 20:53

Her er et digt om hende der- pia skov
hun har en man der hedder leif- og han er sjov
de bor i en by -på sydsjælland et sted
Hvor der idyllerisk og roligt -med fred
Når vejret er godt- og blæsten er lagt
så tar de en tur i deres- lille kajak
Nårhr nej for søren- det er jo en båd
Som de sejler i -når de ellers har råd
De fanger fisk- af forskellige slags
så her må jeg helre- se at blive vaks
så ikke jeg dingler- på krogen en dag
og bli spist- når skindet er taget af

copyright Mvh Sunofisken

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:10

Hej Suno
Hvor er du dog poetisk.
Har du fået hjælp af fruen i huset????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-08 21:20

Jeg må sige at ordet "poesi" har fået en hel ny dimension.

Go home:
Blixen Karen,
Borum Poul,
Branner H.C.,
Brøgger Suzanne
Bønnelycke, Emil
Ditlevsen, Tove
Hansen, Martin A.
Henningsen, A.
Henningsen, Poul
Høeg, Peter
Højholt, Per
Jensen, J. V.
Jensen, Thit
Johansen, Broby
Jæger, Frank
Korch, Morten
Kristensen, Tom
Michael, Ib
Munk, Kaj
Nexø, Martin A.
Nielsen, Morten
Panduro, Leif
Reich, Ebbe K.
Rifbjerg, Klaus
Scherfig, Hans
Soya, Carl Erik
Strunge, Michael
Sørensen, Villy
Turèll, Dan
Wivel, Ole

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-08 21:23

Jeg ville gerne levere dig et digt Pia, men i erkendelse af, at denne disciplin magter jeg ikke, vil jeg klogt afholde mig fra det.

Men god påske når vi engang når dertil. Det kan jo være denne hilsen er slidt op. inden festdagene overhovedet er startet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:27

Nej i al ydmyhed har ikke fået hjælp pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:28

Hej klumme.
Nej det tror jeg ikke . Denne tråd kører lidt længe så må vi se hvad det udarter sig til. Men jeg blev sq så glad da jeg fik af vide min gamle mor har fået en plejehjemsplads hernede fra på lørdag
Og at jeg skal ha penge TILBAGE i SKAT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-08 21:28

LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:34

OK Suno.
Så må jeg sige du klarer den meget godt. Meeeen den får lov at kører så længe folk opfører sig ordentilgt !!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-08 21:35

Ajiiii tillykke med både din mor og pengene. De er jo altid rare at have.... selv om det jo ret beset er dine egne penge, du har haft udlånt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-08 21:36

Opfører sig ordentligt.... puuu ha, den var værre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:37

Nemlig klumme.
Jeg regner da også med at skat gir mig renter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:39

Ja men vi snakkes skal også lave noget mere fornuftigt end at sidde passivt her. Gøre rent eller andet hyggeligt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-03-08 21:43

Hej piaskov, dejligt at høre gode nyheder om din mor

Jeg har lige skrevet et lille vers til dig. Ikke den store poesi, men......... ønsker dig og alle Kandusser God påske

Pia Skov -

kun for sjov ;O)

Hvad Kandu - og hvad kan jeg?

Skrive påskevers til dig.

Glæder mig til denne PÅSKE,

håber på lidt sol og MÅSKE,

hopper haren her forbi,

påskeæg, det ka´ jeg li´.

God påske fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:43

Vi kan jo kilppe gæggebreve
Hvis der er en der sender mig et privat så er der point.
Se det var jo lidt af en udfordring for i har ikke min adresse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:50

Citat
Opfører sig ordentligt.... puuu ha, den var værre

Ja ja .Men du kan jo godt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-03-08 21:51

Her har du et gækkebrev, du må lige selv klippe det ud
http://www.rimogremser.dk/sanglege/klippeanvisning.php

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 08:48

Jeg er ikke go' til digteriget, og et papirklip har du lidt svært ved at få,

Så derfor får du denne side,

http://www.paaskesiden.dk/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 08:53

Skriv du bare et digt Nordsted. Det kan simpelthen ikke gå galt LOOOOOL http://www.kandu.dk/spg118308.aspx#1338876

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 08:56

Næææ den kan jeg ikke overgå

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 09:00

LOOOOL Nej den var slem uha uha Lokums digter spar din flid.... osv osv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 09:08

Jae vi venter alle spændt på Mester klummes indslag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 09:29

Kan du ikke læse??

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118308#1338913

Jeg ved godt at det ofte hænger sammem med at man ikke kan stave, men så få een til at læse højt for dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 09:31

Nu ved du ikke hvad selvkritik betyder, men det er det, som afholder bl.a Nordsted og mig i at servere sådan en gang bræk som du leverede

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 09:32

Og btw...hvem er vi?? Kan du stadigvæk ikke klare selvstændigt at have en mening?? Skvat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 10:09

KAN I SÅ OPFØRER JER ORDENTLIGT HER !!!!!!!
JEG GIDER IKKE SKÆNDERIER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 10:19

Citat
Og btw...hvem er vi?? Kan du stadigvæk ikke klare selvstændigt at have en mening?? Skvat

KLUMME jeg mener det sq. Opfør dig ordentligt !!! Det kan da ikke være meningen at jeg også skal blackliste dig. DET GIDER JEG IKKE

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 10:23

Hej Klumme, tak for dine pæne beskeder .

Jeg syntes du er en poet og bør have pointene - og Pia du kan så være lillemor

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 10:27
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 10:41

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Her er et digt om hende der- pia skov
hun har en man der hedder leif- og han er sjov
de bor i en by -på sydsjælland et sted
Hvor der idyllerisk og roligt -med fred
Når vejret er godt- og blæsten er lagt
så tar de en tur i deres- lille kajak
Nårhr nej for søren- det er jo en båd
Som de sejler i -når de ellers har råd
De fanger fisk- af forskellige slags
så her må jeg helre- se at blive vaks
så ikke jeg dingler- på krogen en dag
og bli spist- når skindet er taget af

copyright Mvh Sunofisken
Kan man ikke få det her til at hænge sammen så skal man måske gå i lære

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 10:57

Citat
Nu ved du ikke hvad selvkritik betyder, men det er det, som afholder bl.a Nordsted og mig i at servere sådan en gang bræk som du leverede

Næææ Klumme, der er noget du har misforstået her, jeg syntes det digt er bedre end noget jeg kan leverer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 13:07

Hej med jer.
Hvis jeg skal sige min mening, og det må jeg vel godt i min egen tråd, så syntes jeg også at sunos digt var rigtigt sødt. Klumme tag dig nu sammen du kan jo godt opfører dig ordentligt.
Prøv og bevis du kan sende mig et der er bedre. Jeg startede denne tråd fordi jeg var i rigtigt godt humør i går , men jeg skal da lige love for at når man vågner om morgenen og glæder sig til at komme ind og se hvad der er sket i løbet af natten !!! Ja så bliver man ked af det
Det var jo ikke det der var meningen fra starten.
Det er en HYGGE tråd og ALLE er velkomne SÅ LÆNGE DE KAN OPFØRER SIG ORDENTLIGT
Jeg har INGEN blacklistet hos min og vil meget gerne undgå det. Så fortsat god dag til jer alle

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 14:05

Jeg skrev dette Pia, og desuden har jeg selvkritik

Citat
Jeg ville gerne levere dig et digt Pia, men i erkendelse af, at denne disciplin magter jeg ikke, vil jeg klogt afholde mig fra det.

Men god påske når vi engang når dertil. Det kan jo være denne hilsen er slidt op. inden festdagene overhovedet er startet

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 14:08

Puha, det var da også meget grimt sagt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 15:19

PVE, er du blevet far?? eller samler "lillebror" rigtig kræfter til at blive en skrigeprins

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 20:24

Citat
PVE, er du blevet far?? eller samler "lillebror" rigtig kræfter til at blive en skrigeprins
- jep, en lille krabat på 4,3 kg. Så nu har jeg to stk's drenge

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 21:05

PVE tillykke med knægten. Det var en ordentlig krabat. AV AV
Men du skal også snakke ordentligt i min tråd. HAR DU FORSTÅET.
Og ja klumme ,jeg ved godt hvad du skreb, men du skal ikke kalde nogen for et skvat HER !!!
Jeg vil godt "tale" med jer alle sammen,næsten, det er kun alf der ikke er velkommen !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 21:07

jeg har da kun talt ordentligt, jeg syntes bare der er lidt for mange der er efter Klumme, han har kun været flink over for mig, faktisk mere end de fleste.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 21:14

pve du og resten af din familien ønskes hjertelig tillykke med lillebror

Det er en dejlig årstid at få børn på, nu varer det ikke så længe inden de lyse nætter begynder

Så er i godt igang med et fodboldhold

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-03-08 21:16

Citat
Så er i godt igang med et fodboldhold
- jeg ved sgu ikke, tror 2 er nok..men mange tak for lykønskningerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-03-08 03:32

Hvis man ikke må kalde et skvat for et skvat, hvad skal man så kalde skvattet??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-03-08 03:36

Citat
jep, en lille krabat på 4,3

Tja...så passer det jo, at når der kommer en stor dreng ind, så kommer der osse en stor dreng ud

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 13-03-08 04:22

Du får ingen påskeæg af mig, derimod forventer jeg at få et af dig, jeg har ikke selv digtet verset og nedenunder står mit andet bruger navn med ? den skal du nu gætte
Den smukke påskelilje
fortrænger vinteren med sin vilje.
Sejrsstolt den står og skuer
mod foråret det allerede lurer.
Den glade solskinsblomst fra en have
bringer dig en gave.
Kan du gætte stedets navn,
kan du vinde et æg i din favn.
hilsen ? ? ? ? ? ?
jeg blev jo ligesom nødt til at logge ind under et andet navn, ellers er det for nemt

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 13-03-08 07:52

Skrevet af min datter da hun var 11-12 år:

Foråret´s røde kinder,
Sneen der forsvinder.
Der er tegn på vår er nær,
og våren den har alle kær.
Påskeliljer og vintergæk,
krokusser bag ved hver en hæk.

Småpiger på lette tå,
blomsterne de plukke må.
Alt det pibler frem på ny,
på himlen ses en lammesky.
Påsken den nu kommer,
snart så er det sommer.

Digtet her jeg sender dig,
et æg det skal du give mig.
Hvis navnet mit du kender,
ægget hos dig så ender.
Navnet mit med prikker står,
en lille uges tid du får.

kærlig hilsen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 09:08

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Hvis man ikke må kalde et skvat for et skvat, hvad skal man så kalde skvattet??
En Klumme hvad ellers

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 13:42

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Du får ingen påskeæg af mig, derimod forventer jeg at få et af dig, jeg har ikke selv digtet verset og nedenunder står mit andet bruger navn med ? den skal du nu gætte
Den smukke påskelilje
fortrænger vinteren med sin vilje.
Sejrsstolt den står og skuer
mod foråret det allerede lurer.
Den glade solskinsblomst fra en have
bringer dig en gave.
Kan du gætte stedets navn,
kan du vinde et æg i din favn.
hilsen ? ? ? ? ? ?
jeg blev jo ligesom nødt til at logge ind under et andet navn, ellers er det for nemt

KLUMMER DET ER DIG. JEG ER SIKKER !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-08 13:49

Der kom du vist på arbejde smut du hellere til købmanden og køb et påskeæg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-03-08 14:24

De 4 ord som jeg i skolen har brugt mest er: "Det var ikke mig", og nu skal jeg bruge dem igen. Desværre Pia, så er det ikke mig, som har gjort digtet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 17:00

Dr_dem.
Har jeg så gættet rigtigt , når jeg siger det er dig ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 22:12

Citat
Der kom du vist på arbejde

Niks putte det er påskepoint vi handler med. Men jeg må sige det er svært. Jeg havde klumme mistænkt. Nu er det så dr_dem ellers tror jeg det er Eyvind.
Så kom frit frem !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 14-03-08 01:37

Jovist er du på arbejde, ligger måske søvnløs og gætter du får et hint så du kan få lukket spørgsmålet inden påske: Antallet af spørgsmåls tegn passer med antallet af tegn i mit andet brugernavn og det er ikke nødvendigvis en bruger som tidligere har skrevet i dette spørgsmål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-08 11:03

Hej med jer.
Det går "rigtigt" godt det her
Men søvnløs ligger jeg ikke . Er det dig O.V.N. ??????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-08 12:46

Meget godt fundet på

Citat
Dato : 13-03-08 04:22

--------------------------------------------------------------------------------
Du får ingen påskeæg af mig, derimod forventer jeg at få et af dig, jeg har ikke selv digtet verset og nedenunder står mit andet bruger navn med ? den skal du nu gætte
Den smukke påskelilje
fortrænger vinteren med sin vilje.
Sejrsstolt den står og skuer
mod foråret det allerede lurer.
Den glade solskinsblomst fra en have
bringer dig en gave.
Kan du gætte stedets navn,
kan du vinde et æg i din favn.
hilsen ? ? ? ? ? ?
jeg blev jo ligesom nødt til at logge ind under et andet navn, ellers er det for nemt

Men hvordan vil KanduSvar nu bevise, at han/hun og den anden profil er den samme, som har skrevet digtet.
Der er flere brugere, der kunne benytte ??????

Jeg har da et par bud på, hvem det kunne være, men det er jo ikke mig, der skal gætte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-08 13:50

Jeg forventer at få lidt respons

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-08 13:54

HJÆLP ANS !!!!!!!!!!!!!!
Jeg har også problemer og det er ikke fair det her
Jeg ville ellers godt ha sat den på side 1 men jeg kan ikke ??? hvorfor ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-08 14:03

Citat
Jeg ville ellers godt ha sat den på side 1 men jeg kan ikke ??? hvorfor ???

Du kan kun forhøje point 2 gange.

Mon ikke KanduSvar kommer med en ledetråd mere til dig.

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 14-03-08 14:56

En ledetråd mere jo jeg har faktisk skrevet indlæg her, med begge profiler, den her blev lige oprettet for at lave sjov med piaskov (og i andre) som gætter med, ans du har ret, hvordan skal jeg bevise at jeg er den samme som den anden profil, det glemte jeg at tænke på nu beder jeg om hjælp til hvordan jeg beviser at jeg er mig, uden at lægge cpr nummer eller andet frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-08 15:09

Kandudusvar..... Du kunne i pm skrive f.eks påskens farve er gul

Det kan dit andet nick så også gøre når du vil afløre dig

Der kan stadig snydes, med det er den eneste løsning jeg kan hitte på

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 14-03-08 15:30

Godt forslag Nordsted1 piaskov får 2 private indlæg med det samme indhold, en fra hver profil, det må bevise at de 2 er den samme, men piaskov har faktisk gættet rigtig: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118308#1340970 iøjeblikket sidder jeg og prøver at finde min kreative side til et par indlæg i piaskov private indbox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-08 15:35

O.v.n. tænkte nok det var dig, og kan du så gætte hvad der afslørede dig????

Tidspunktet på døgnet du skrev på

Du har jo for vane lige at skrive på kandu, imens du snupper din ostenatmad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 15:47

Oste natmad er lidt overdreven, skal vi ikke nøjes med at sige natmad, kattene snupper osten du er jo umulig at skjule noget for Nordsted1 God påske til alle deltagere herfra, to styk påskeæg afsendt til piaskov´s private, en til piaskov og en til manden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-08 17:21

Godt gået O.V.N.
Tak for påskeøl
Dem nyder vi i aften. Jeg troede jo lige jeg bare kunne flytte til side 1 igen, men nej man kan åbenbart kun forhøje 2 gange. Det vidste jeg ikke.nå så har jeg også lært det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 17:58

Jae pia du vil jo ikke hører for det fortalte jeg dig en dag hvor du troede det var en vittighed

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-08 21:04

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 16-03-08 15:49

Hej suno.
Tak for det lille vers. Det var meget poetisk og du ramte da plet med meget , man skulle næsten tro du kender mig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 16:20

Takker og bukker sku du have brug for hjælp til en sangtekst eller lignende kan du bare sige til, så hjælper jeg da gerne, så godt jeg kan

God Påske SunoFisk den ægte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-08 17:35

God påske Pia (selv om det er i god tid) og min dybeste kompliment for din kvalitære sans for poesi