/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PCer starte 2 gange ved start!
Fra : ladegard
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 07-03-08 14:56

For at starte min 3 år gamle Medion pc skal den efter første start, hvor den slutter med sort skærm uden at starte op, skal pcen slukkes (strømmen tages) og startes igen. Den stopper så og viser et billede, hvor man kan vælge forskellige muligheder. Den jeg vælger er "den sidst kendte konfigaration, hvor pcen virkede, og derefter starter den op normalt. Hvordan kan dette problem løses.
Det ligner lidt det problem jeg har med en anden, men ældre pc,som ikke kan genstarte, men skal slukkes normalt og derefter manuelt startes. Mon det er en hardwarefejl?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 14:58

Det lyder mere som en HD der er ved at stå af.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 07-03-08 15:11

Har tilsluttet ekstra udstyr ? Indvendig PCI kort og andet, udvendig printer og andet, er driverne i orden på det tilsluttede udstyr ? Det kan være et eller andet ekstra, som der er problemer med at få i gang

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 07-03-08 15:26

Det er helt utroligt hvad nye Programmer, kan stille til med.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-03-08 16:28

Hvorlænge har du haft det problem?

Har du prøvet diskoprydning, diskdefragmentering og systemgendannelse?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-03-08 17:26

Hvis den kan starte med "den sidst kendte konfigaration, hvor pcen virkede" i fejlsikret, så lyder det som om at du bare skal lave en systemgendannelse til et tidligere tidspunkt.

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse

vælg en dato hvor du mener den virkede.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 07-03-08 17:45

Du skal gøre som de store Drenge, Vælg at gensarte.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-08 17:52

Jeg har prøvet de foreslåede ting uden resultat, bortset fra gendannelse, da der ikke er nogle gendannelsespunkter på den side hvorfra man gendanner, bortset fra et fra i dag, som jeg har gendannet, men som ikke gav nogen forskel. Problemet har eksisteret i nogen tid, også før jeg tilsluttede en tredie ekstern harddisk på 500 gb. De to andre er på 250 og 320 gb. Ved forsøg på at fjerne de eksterne harddiske, får jeg det svar fra alle tre, at enheden ikke kan stoppes nu, prøv senere. Og det har jeg prøvet. Måske skal jeg bare hive usb-stikkene ud, men hvad sker så?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-03-08 18:00

Citat
Måske skal jeg bare hive usb-stikkene ud, men hvad sker så?

Har aldrig oplevet der er sket noget med en harddisk, men hvis du vil være sikker kan du vel bare lukke ned og så fjerne USB stikkene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:16

Hvis komputeren er slukket sker der jo INTET....

Hvad bruger du dog en Tb til

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-08 18:24

Jeg bruger dem til videoredigering og back up. Hvad mon årsagen er til at HD ikke vil stoppe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:28

Det kan være alt fra systemfejl til for lidt ram - hængende programmer osv......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-08 18:29

Har iøvrigt lavet 100vis af film - det har højst krævet 10-20 gb at redigere......

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-03-08 18:31

Citat
Hvad mon årsagen er til at HD ikke vil stoppe?

Har aldrig undersøgt spørgsmålet, men jeg har selv en del eksterne HDs og nogle af dem lader sig stoppe og andre ikke.
Så det er nok noget med hvordan de eksterne HDs er lavet.

Jeg tror ikke det er der du skal søge dit problem.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-08 19:50

Jeg har også lavet over 100 film og en del af dem har jeg ikke slettet, fsv angår avi filerne.
Den nyeste HD på 500gb er fuldstændig tom for mapper og filer og alligevel vil den ikke stoppe.

Til refi: Jeg har også lavet over 100 film og en del af dem har jeg ikke slettet, fsv angår avi filerne. Jeg er ved at lave en film på grundlag af 3 timers avi filer i dvd-kvalitet, så det fylder en del. Den færdige film skal ned på højst 30 minutter. For en sikkerheds skyld har jeg brændt de 3 timer på 3 dvder i 100% kvalitet.

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-08 22:55

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 23:08

Fik du løst problemet

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 08-03-08 08:41

Mine kommentarer er ikke kommet med ved pointtildelingen. Nok fordi jeg har givet point før kommentarerne.
Ja, nu virker pcen hver gang. Jeg tog de 3 HD fra og startede op uden problemer, bortset fra at når jeg forsøger skubbe de 3 HDer ud, kommer der et skilt der fortsat siger, at Hd ikke kan stoppes nu. Prøv senere!.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 10:54

Tak for point, jeg har selv flere gange oplevet den slags starter, altid noget ekstraudstyr som var årsagen