/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hopper rundt.
Fra : IceCap
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 09-01-08 18:38

Hej.

Jeg har købt en brugt bærbar til en billig penge, med alle kvittos osv., men har fået et problem med den. Når jeg skriver - i hvilken som helst applikation kan cursoren finde på at hoppe til en anden linje uden advarsel.

Er det en virus der er på spil eller fejl på hardwaren? Jeg bruger AVG antivirus som er uptodate, men fejlen bliver ved uanset hvilket program jeg anvender. Det er sket i Outlook Express, notepad og office.....

Nogen andre der har haft det prob?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-08 18:45

Fejl i toutchpaden......

Nok derfor den var billig.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 19:04

Touckpad - noget en klovn har opfundet.
Hvis dele af dine hænder (eller andet) rammer touchpad mens du skriver, kan cursoren befinde sig et andet sted - også uden, at der er fejl.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-01-08 19:08

Jeg skriver så vidt jeg ved uden at røre touchpad'en. Har været meget obs på det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 19:16

Derfor er den sandsynligvis også i udu (misbrugt med or hårde tryk osv.)

Dit problem er jo at den tilsyneladende reagerer uden du rører den.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 19:42

Det kunne måske afhjælpes ved at koble trykfunktionen fra og så bruge knapperne i stedet for.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 20:06

Du kan vel også bare sætte en mus til og så slå tuchpadden fra inde i kontrolpanelet vist nok?? Ellers gør som her et stykke papir ligger altid over den for Hun kæresten syns den er meget god at rode med jeg er temmelig uvild med den.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 22:10

på min bærbare kan jeg slå touchpad fra ved at holde en knap ned der hedder Fn samtidig med at jeg trykker på F5.

Fn, sidder på min maskine lige til højre for venstre Ctrl knap.

Ved selvfølgelig ikke om dit touchpad kan slås fra på samme måde, men det var da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 21:03

Fik du løst dit problem

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 00:18

Luk tråd!
Eller deltag!

Det er respektløst bare at forlade sin tråd.

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 12:18

Jep, det er en overfølsom touchpad.....