/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke lave backup
Fra : michael_30
Vist : 773 gange
200 point
Dato : 27-09-07 22:55

Hej Kanduér

Jeg vil gerne have lavet en backup af en tegnefilm som jeg har købt til børnene.
Har efterhånden ofret utallige penge på tegnefilm til børnene, pga. de bliver ridset eller går istykker.
Det vil jeg så til livs ved at lave et kopi af dvdén, som de så kan bruge. Men.....
Har prøvet at lave et kopi af den lille havfrue, men kan ikke pga. fejl som jeg ikke kender, måske i kan hjælpe mig?
Jeg kører DVD-Shrink og brænder med DVD-Decrypter.
Den melder følgende fejl:

DVD Shrink encountered an error and cannot continue
Failed to read file F:\
Datafejl (cyklisk redundanscheck)

Der er ingen ridser i dvdén, så jeg forstår ikke helt hvorfor den ikke vil brænde den.

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : Fissan-Poulsen

Dato : 27-09-07 23:03

Det er sikket fordi den er sikret mod at blive kopieret.

Hvis du vil afhjælpe problemet kan du hente et program der hedder DVD Clone, i stedet for at læse DVD'en og så lave en kopi "Kloner" den sådan set bare DVDen og det er derfor ligemeget om den er sikret mod det ..

http://www.clonedvd.net/

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 27-09-07 23:13

Eller prøve dette program....

Efter installation passer det sig selv - og du forsøger blot at brænde som du har gjort tidligere.....
(med de samme programmer)

http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Kommentar
Fra : Fissan-Poulsen

Dato : 27-09-07 23:22

Jeg har aldrig haft peoblemer med det, eller dets forgænger CD Clone ..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-07 23:28

Citat
Failed to read file F:\
Datafejl (cyklisk redundanscheck)

DU SKRIVER TIL DIT EGET DREV::::

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 28-09-07 06:42

Citat
Failed to read file F:\
Datafejl (cyklisk redundanscheck)

DU SKRIVER TIL DIT EGET DREV::::

Jeg har et DVD-drev: F:\
Og så har jeg brænder-drev: E:\

For mig ser det ud som om den ikke kan læse fra mit DVD-drev. Kan det ikke passe?

Ligeledes kan jeg oplyse, at hvis jeg hvis jeg pakker filerne på dvdén ud, så fylder de ca. 6 gb. Og de filer den pakker ud ser sådan ud: (WinDVD.playback) (VOB-fil) (BUP-fil)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-07 08:17

(cyklisk redundanscheck) er tegn på dårlig læsning, kan skyldes drevet, men også skiven, prøv at kopiere skiven til skrivebordet, og brænd den derfra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 10:05

Lad være med at bruge 2 drev til formålet.....

Brug kun dit brænderdrev og skift skive i stedet......

De kommunikerer tilsyneladende ikke ordentligt med hinanden.....(eller det ene er defekt)

Citat
eller dets forgænger CD Clone ..

Det er IKKE nogen forgænger - CloneCD og CloneDVD er 2 forskellige programmer til hvert sit medie.....

Sikker på du bruger de rigtige skiver ???????

Kommentar
Fra : Fissan-Poulsen

Dato : 28-09-07 10:10

Hehe .. ja, det ved jeg godt.
Nej du er vel ikke i tvivl om at CD clone blev lavet for DVD udgaven ?

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 28-09-07 17:08

1000 Tak for svaret refi.... Det virker bare 100%.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-07 17:33

Super

Selv tak.....