/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Den bærbare bliver varm og kør
Fra : anetteogjesper
Vist : 584 gange
80 point
Dato : 07-09-07 14:47

Hej

Vi har en bærbar computer og den kører bare røv...
Det er fint nok når den lige starter, men efter bare 10 minuter bliver den varm og larmer af h til, men værst af alt, så bliver den LAAAAAANGSOM.
Desuden virker CDrom drevet heller ikke altid.

Jeg har prøve at slette en masse og ved nu faktisk slet ikke hvilke programmer jeg skal beholde og hvilke jeg skal slette. Desuden har jeg kørt diverse scanninger for virus m.m. uden at finde noget..

Hvad kan jeg nu gøre?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-09-07 14:48

Blæseren er sikkert fuld af støv.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 07-09-07 14:50

Skal jeg så bare skille den ad og "støve den af"

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 90 point
Dato : 07-09-07 14:53

Prøv først med støvsugeren, ikke på fuld power.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 07-09-07 16:02

Havde samme problem med mine forældres bærbar, jeg fik den fra hinanden og rensede den fra top til tå. Men hvis du ikke har prøvet der før, eller kender din gang i en bærbar, så gør som Teil siger og prøv med støvsugeren.

Da jeg rensede mine forældres var 90% er kølerkanelen stoppet til med støv. Dette løste problemet med støv og varme.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-09-07 16:46

Har du ikke en støvsuger der kan blæse, men kun suge - så prøv i første omgang med en hårtørrer på fuld effekt - det løste mit problem med støvet!

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-07 19:38

Ja eller med forsigtighed en pistor fra en luftkompressor. I de allerfleste tilfælde er det snavs i køleridderne der er problemet. HVis du/I er rygere sætter tjæren sig indeni den bærbare som et "fedtet" hinde og binder meget støv til sig. Så er det meget svært at blæse ud og der er ingen veh uden om end at skille den af.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 07-09-07 22:41

Tak for svaret Teil.

Super... den er som ny... der kan man bare se

Tak alle for kommentarer

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 08-09-07 00:06

vi jeg var dig ville jeg købe en pc det er beder til at arbejdet med og kyle den bærber ud med vis det er en du bruger til af flutte med mellem dit job og dit hus så skal du gemme den med en pc er altid den beste løsning på langsome bærbar !!!!!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 08-09-07 10:39

Med hensyn til varmen, så læg noget under den så den får luft ind under. Jeg har selv lagt en træpind på ca. 5 cm. under min og det har virket så den ikke bliver så varm.

the1best