/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gys på regneslottet
Fra : Jacob-Lindholm
Vist : 6640 gange
20 point
Dato : 27-07-07 17:50

hej,
min lillebror (5år) har lige fået en pc og vi fandt nogle af mine gamle pc spil, hvor i blandt spillet "gys på regneslottet" var. Vores spil er så gammel at det køre i Windows 3.1 og vi kan ikke få det til at virke, men vil derfor gerne have nogle fif til hvordan man kunne få det til at virke?.

Men flere har sagt at det ikke kan lade sig gørre, men hvis der var nogle der vidste om man kunne købe spillet i en nyere version som vi så kunne købe ville det være rigtig godt.

Håber folk kan hjælpe

/Jacob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 17:53

Hvilken Windows version hari nu ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 17:55

Hvilket styresystem er der da på den....

Med win98 skulle det være muligt....

På en XP har du ikke de store muligheder - spillene kan simpelthen ikke følge med på en hurtig komputer.....

Enkelte kan dog sættes op til at køre i 98 kompatibilitet....

Husk på de gamle spil var i dos.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 18:01

PS...

Til orientering eksisterer GiliSoft ikke mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 18:03

Flere af deres spil - bl.a. Magnus og Myggen er overtaget af andre

http://www.magnusogmyggen.dk/mmsite/site_frontpage.aspx

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-07-07 18:04

Spillet kender jeg kun af omtale, men har I prøvet spillet: Pixeline Matematik, det er mit barnebarns yndlingsspil (han er også 5 år)

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 18:29

For mange mange år siden, dengang Windows 98 regerede, arbejde jeg lidt med emulgatorer og gamle spil, mon sådan noget kunne fåes til at virke, når engang vi får at vide hvilken styresystem vi måske kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-07-07 18:42

Højreklik på ikonet- egenskaber - kompatabiltet , kør som o.s.v
Men sikkert noget du skal PRØVE dig til.
Desværre kan disse GAMLE spil ikke ALTID køres__nu omdage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 18:51

Der fåes da patch til mange gamle spil....

Men da softwareproducenten ikke længere eksisterer er der jo ikke lavet nogen.....

Kommentar
Fra : Jacob-Lindholm

Dato : 27-07-07 19:31

pc'en kører med vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 19:47

Så er der nok slet ikke noget at gøre..

Den er ALT for hurtig til den slags gamle spil (det er jo fra win95 tiden)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 20:06

Nej den Vista skulle ikke være opfundet endnu, havde i haft XP havde der været en (stor) mulighed med DosBox emulator

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-07 20:15
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-07-07 20:18

Regnemysteriet og den store regneraket kører på win 3.11 og 95 og dermed også på win 98
Prøv lige:
H-klik på programmet og vælg egenskaber > kompatibilitet > vælg win95 > anvend > ok
Måske virker det også i Vista.................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 20:22

stl_s du ved da også alting jeg må se at få fat på en Vista maskine så jeg kan følge med, jeg vidste godt at DosBox kunne få spillet til at køre under XP

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-07-07 20:26

o.v.n. næh, jeg ved såmænd ikke alt. Så bare den var blevet opdateret .

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-07-07 20:55

Der fåes da patch til mange gamle spil....
OSSE til SPIL__

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-07-07 20:56

UPS____
Smutter IGEN.
H det:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-07 21:41

Min den yngste spillede spillet i 1996, hvis det kan hjælpe, det blev ikke spillet i Dos

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 21:50

Citat
Gys på regneslottet GILI SOFT MA
System: DOS Licens: MASK 1 Niveau: 0-5
Til udvikling af talfærdighed. 1000 opgaver på 26 niveauer.
Addition og subtraktion op til 100.
Undgå spøgelserne i det gamle spøgelsesslot. Find skatten
og løs plus- og minusopgaver i eget tempo, mens du bevæger
dig længere ind på regneslottet.
Med animation, tale og lyd.

Kunne dengang også fåes til Nintendo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-07 21:54

Ehm...

Bortset fra det er det meget synd, hvis spillet ikke kan komme til at virke, min søn blev virkelig bidt af det spil, matematik blev den helt store "dille" netop pga det spil, interessen for matematik holder stadig, selv nu hvor han skal i 2.g

Håber i finder en løsning til Jacon-L

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-07 21:57

Nordsted1 i må have haft en meget langsom computer, når i kunne spille uden emulator

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-07-07 23:36

Hej.

Her er masser af gamle og nye spil og de er gratis

http://www.abcsiden.dk/netspil.aspx

God fornøjelse!

og god weekend til alle!
Vh Dorthe