/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Firefox
Fra : Daxxa
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 13-06-07 21:43

Hej igen :P

Kan man godt køre med både IE og Firefox??
Er det rigtigt at Firefox er meget mere sikkert end IE??

Og hvor kan jeg hente den nye firefox uden google toolbar?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-07 21:51

1) Ja
2) Muligvis - på visse om råder sikkert ja.
3) Det kan man vist ikke .... men ellers så starter download på http://en-us.www.mozilla.com/en-US/

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-06-07 21:55

Oka, venter lii på om andre sir det samme :P, gider helst ikk have google toolbar

Kommentar
Fra : dior

Dato : 13-06-07 21:55

Jeg kører med både IE og Firefox,så det kan man godt
Nogle påstår at Firefox er mere sikker...Men folk siger så meget forskelligt,så kan ikke svare på hvad der er rigtigt.Jeg har ingen problemer med nogle af dem.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-06-07 21:56

Firefox supporterer ikke ActiveX, så truslen derfra kan man jo se bort fra. Udover det er der ingen sikkerhedsmæssige fordele. Møgsprederne sætter også deres exploits til at søge efter sårbarheder i både Firefox og Opera, og de har lige så mange som IE. Nogle gange enda flere.

Men brug tilføjelsen NoScript. Den hjælper pænt på sikkerheden.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-06-07 21:56

Her kan du hente firefox http://www.mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Du kan godt køre men IE og Firefox men du skal vælge en som standart.

Firefox skulle være mere sikker ind IE, men udvikling på nette går stærk så Firefox er også under pres ;)

Kan ikke huske om google toolbar er med men du kan jo bare vælge den fraunder installation ;)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-07 21:56

3. eller her:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

vælg den Danske til Windows.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-07 21:59

Sorry - mit indlæg er allerede vist.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-07 21:59

google - toolbaren kan let fjernes.

View - Toolbars - Customize og så trækker man bare toolbar'en væk.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-06-07 21:59
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-06-07 22:03

Så kan jeg tilføje at der er ingen toolbar i det link jeg har lagt.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-06-07 22:05

Tak for de mange svar, kigger på dem engang imorgen, skal til prøve imorn, så smutter nu

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-07 22:17

Okay....har bare haft den så længe, og det har ikke generet mig med google toolbar - og den blev vist bare installeret i den tidlige, og nu mange gange opdaterede Firefox jeg har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 02:05

Ingen browser er sikre, det er brugeren som bestemmer hvor sikker man færdes på nettet, de vigtigste forskelle er nævnt, vil blot indskyde at linket i dette indlæg, er det jeg benytter og der ingen toolbar med: http://www.kandu.dk/spg105651.aspx#1180170 hvis har du lyst, så er det mulig allerede nu at hente test versionen af Firefox 3: http://www.mozilla.org/projects/firefox/3.0a5/releasenotes/ den bliver ikke udgivet officiel før en gang i november og er ikke på dansk endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-07 14:37

Jeg kører IE7, Firefox2, Opera9, Netscape8 og Safari3 ..ALLE i nyeste opdaterde versioner ..på XP Pro ..uden problemer af nogen art!

(Lad dog være at åbne dem alle på een gang, da det kan have indflydelse på browser historik, cookies, midlertidige internet filer mm.. hvis du lukker én af dem, medens de andre kører videre!)

Det er nødvendigt for mig for at have dem alle for, at tjekke min hjemmesiders kode nu også ser fornuftigt ud hist & pist hos både Hr. og Fru Olsen, samt hos Daxxa og o.v.n.

Læs evt. mit tip: http://www.kandu.dk/Tip16174.aspx

Hvis det imidlertid blot er for, at se hvorledes ens hjemmeside ser ud i andre browsere?

Konquera, MSIE 5.01, div. tekstbaserede browsere osv... så findes der en udmærket service hér:

http://browsershots.org/

Bemærk: Sæt tiden til '4 hours' og begræns dit valg af forskellige browser typer og deres set-up for browser-skærmdumps, der er mange om 'buddet' og du risikerer ellers, at dine dumps timer ud før du får dem at se

Fed service ellers ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-07 14:44

Ps. Jeg læste iøvrigt for øvrigt, at der gennem tiden var fundet næsten præcis lige så mange sikkerhedshuller i Firefox som i IE

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&taxonomyName=security&articleId=9013790&taxonomyId=17&intsrc=kc_top

'Stillingen' stod da: 40 - 54 i Firefox favør, men set over et år blev resultatet:

87 - 92 ...STADIG til Firefox fordel, men alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 14-06-07 19:48

Stl_s hvordan slår jeg så Noscipt til?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 01:16

Åh, jeg har ikke Firefox på maskinen nu, men du skal ind i "Tilføjelsesprogrammer", tror jeg det hedder. Andre må korrigere mig, hvis jeg husker forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-07 01:26

Det er næsten rigtig stl_s, men det er langt fra sikkert at No Scripts er instaleret, hvis ikke så kan du hente det her: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/722 når det er instaleret, kan du slå det til eller fra

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-07 09:10

Nu spørger jeg i al uvidenhed: No Scripts i Firefox er det ikke det samme som at slå scripting fra i IE? Er det Javascript der spærres for ..eller ActiveX scripts?

Hvis det er Javascript, så bemærk dette:

Det er muligt eller i hvert fald MEGET sandsynligt det forbedre sikkerheden, men det er også en GARANTERET sikker metode til at gøre mindst 20% af alle hjemmesider totalt umulige at navigere rundt på. Hundredetusindvis af sider benytter scripting til navigation og præsentation ( via DOM manipilation ). De efterhånden mere og mere populære AJAX applikationer vil heller ikke fungere hvis scripting er slået fra.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-06-07 09:24

Når du hat installer programmet er der en ikon nede i højere side af firefos vinduet hvor du kan klikke på og tillade at det skal køre på sider ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-07 11:44

Citat
Er det Javascript der spærres for ..eller ActiveX scripts?
ActiveX er spærret i forvejen, så her er det Javascript, og det er ikke det samme som Internet Explorer, her kan du bestemme for hver side, om der skal gives midlertidig tilladelse eller tiladelse altid, så du ikke behøver besværet ved hver besøg, eller du kan vælge helt at blokere for scripts
No Script kan aktiveres og deaktiver ved klikke på Funktioner og Tilføjelser, hvis man af en eller anden grund ikke ønsker funktionen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-07 12:10

Tak for forklaringen o.v.n.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 15-06-07 13:04

Så har jeg det :D

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 15-06-07 13:06

Tak for svaret berpox.