/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion - Aldi ???????
Fra : e.c
Vist : 1369 gange
100 point
Dato : 08-06-07 18:57

I forbindelse med dette tip:
http://www.kandu.dk/tip16160.aspx

Hvad sker der med Medion og Aldi

Er der der nogen som ved noget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 19:07

Måske lukker de i danmark
Jeg kan ikke finde dem i Skovlunde mere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-07 19:13

Hvad så ................................ sælger Aldi så stadig.

Ps. Hvis vedkommende har indleveret en PC hos Aldi - så er det Aldi som har ansvaret.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-06-07 19:13

Fuldstændigt ligegyldigt om Medions support er gået konkurs. Rent juridisk hænger Aldi på garantien efter købeloven.

VH

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-07 19:14
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 19:16

Aldi kan sagtens sælge og lade medion
stå for garantien

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-07 19:25

Nixen Teil.
Detailbutikken står som garant for den lovbefalede garantiservice og skal formidle evt. rep.
Hvor Aldi har hentet varen til videresalg er kunden uvedkommende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 19:29

Det er kun Medion support i Danmark der er gået konkurs, ikke Medion som sådan og Aldi kan ikke bare løbe fra garantien, de må finde andre suppotere, og mon ikke tip stilleren får sin computer tilbage (stadig defekt) men så skal den repareres andet steds, Aldi og Medion hænger på garantien, ærgelig for dem som kommer i klemme, jeg kan huske at have læst, firmaet også supportede FujitsuSiemens, hvorfor har vi ikke hørt noget om det ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 19:32

Hvis timeglas har købt en nu maskine der ikke virker, må han have en ny. Det er Aldis ansvar at få fremskaffet en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 19:36

Citat
Det er Aldis ansvar at få fremskaffet en.
nemlig stl_s eller få den oprindelige repareret et andet sted, Aldi handler stadig med Medion produkter, der er en bærbar computer i denne uge og i næste uge en findvejmaskine til næsten ingen penge jeg skal lige have læst lidt mere om den

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 19:40

Nu kender jeg ikke reglerne, men jeg vil mene, at hvis man køber en ting der er defekt ved købet, må man have en ny. Køber man f,eks en bil der ikke vil starte, kan man da ikke forlange at kunden skal vente måske flere uger på en reperation.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-07 19:48

Fra Aldis hjemmeside

Køber du en ALDI Aktuelt-vare med producentgaranti, medfølger der et garantibevis. Hvis du senere får behov for hjælp, bedes du benytte dig af producentens kundeservice. Derfor skal du gemme både kassebon og garantibevis.

Dine juridiske rettigheder som forbruger (krav på udbedring af manglen/omlevering, ophævelse af købet, afslag i prisen, krav på skadeserstatning eller erstatning for afholdte udgifter) begrænses ikke af disse garantier

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 19:48

jeg er heller ikke inde i all paragraffer, men mener at vide, at 3. gang et nyt apparat skal repares, eller man skal vente urimelig længe, kan man forlange en anden tilsvarende, var timeglas´computer ny ? Eller gået i stykker i garanti perioden ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-07 20:07

Hvis man ellers har handlet i ALDI med jævne mellemrum, så vil man da også vide, at man kan levere varen tilbage og få pengene igen. - Hvor svært kan det være???
Man kan da ikke være mange dage om at opdage at en nykøbt PC ikke fungere!!!
Når man køber en ny PC, så er det første man gør, når man kommer hjem, at se nærmere på dyret!
Så det må være sandet i timeglasset der ikke løber så hurtigt som det burde!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-07 20:20

Severino !
- jow da ........................ men ikke alle er lige hurtige.

Jeg har da også afleveret / byttet en del varer i Aldi-butikker.
En enkelt gang har jeg været ude i frihavnen med en vare fra "Blue Tinum" , men det var for at se værkstedet - god service - og jeg fik et par stik med hjem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-07 20:53

At Aldi beder kunderne om at henvende sig til Medion Support fritager dem IKKE for garanti......

Medion har ansvar overfor Aldi.....

Men det er ALDI der hænger på kundegarantien.....

Så det er ny maskine eller pengene tilbage.....

Du skal ikke begynde at sende den andre steder hen....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-06-07 21:02

- det er ALDI, og KUN ALDI der har ansvaret for den handel. Ny tilsvarende vare eller pengene retur...
- det gælder også Netto, hvis I oplever andet, så skriv til mig.

God weekend

Mvh Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 21:11

Citat
hvis I oplever andet, så skriv til mig
hvad skulle det ændre

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 09-06-07 09:14

Dette svar er nok det mest interessante.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 09:39

Hej med jer.

Så lige tråden og kan jo så skrive at jeg opdagede den ikke virkede da jeg kom hjem. Supporten (den gamle) bad mig om at beholde den en uges tid og se om det var en periodisk fejl og om det blev ved. Det gjorde det, så jeg sendte den ind til compare support som Aldi bad mig om. Der har den så ligget i en lille måned nu. Når jeg ringer til den nye support får jeg nye ting at vide hver gang. Første gang sagde de at compare support snart ville sende min computer til dem og hvis det ikke skete ville jeg få en ny eller pengene tilbage. Anden gang var beskeden ændret. Nu skulle jeg afvente på at compare support muligvis ville sende computeren til mig og så kunne jeg sende den til den nye support (pengene tilbage var strøget) og sidst jeg ringede så fik jeg at vide, at jeg ikke kunne få min nye computer tilbage medmindre at jeg selv prøver at skrive til konkursboets advokat. Det er simpelthen for tyndt at jeg som kunde bliver kastet rundt på den måde for tilsidst at få at vide at jeg selv må kæmpe for at få mine 5500,- tilbage som stadig ikke virker.
Jeg tror det eneste der er at gøre, er at sende et brev til Aldi (anbefalet) hvor jeg skriver tre krav = Enten vil jeg have handel ophævet, eller ny computer eller min computer tilbage fungerende og repararet.
Der har manglet totalt alle former for information fra Medions side. Man kan desværre ikke komme til at tale med Medion men kun med deres support center som ikke helt er Medion. Man svare i øst og vest og hvis jeg ikke selv kontakter dem får jeg intet at vide. Jeg har ihvertfald lært af dette, at alt skulle have været på skrift, så have jeg også nået at få den information med at jeg ville blive holdt skadesfri, men det er jo påstand mod påstand nu.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 09:44

Jeg håber dog stadig at Aldi holder det de skriver på deres hjemmeside. Har printet det ud og vedsender det mit klagebrev og har tænkt mig at spørge dem om de stadig holder det.

NY HOTLINE
Via bestyrelsen hos Medion Nordic A/S er vi blevet gjort opmærksom på, at vores servicepartner gennem mange år, Compare Support, er gået i betalingsstandsning og dermed står overfor konkurs.

For at sikre os, at vore kunders interesser stadig vil blive varetaget, har vi omgående i samarbejde med Medion Nordic A/S oprettet en ny hotline.

De nye telefonnumre er følgende:

+45 70 21 20 24
+45 70 21 20 25

Vi er klar over, at denne hurtige omstilling for en kort periode vil kunne medføre en forlænget sagsbehandlingstid, men vi vil naturligvis sørge for, at den normale sagsbehandlingstid opnås hurtigst muligt.

Vi anser et godt forhold til vore kunder, som en af de vigtigste grundpiller i vor forretning. Derfor vil vi samtidig gerne garantere, at De som kunde på intet tidspunkt i forløbet kommer til at lide nød. Vores nuværende forpligtelser i forbindelse med service og garanti vil med andre ord ikke blive forsømt.

Mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 09:46

timeglas.....

Du har gjort en fejl ved ikke at aflevere den i butikken men sende den til et andet firma.....

Det er IKKE dit job, men Aldis....

Bevares Aldi hænger på den alligevel, men det kan blive en sej kamp.....

Håber du har papir på at ALDI bad dig om at sende den til firmaet.....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 09:51

Jeg har gjort hvad Aldi har sagt jeg skulle gøre. De har sendt en fragt seddel til mig fra deres hovedkontor. Hvis jeg har gået ned i butikken havde jeg fået den udleveret istedet. Det er sådan praksis er. Der er intet andet jeg har kunnet gøre.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 09:55

Citat
De har sendt en fragt seddel til mig fra deres hovedkontor. Hvis jeg har gået ned i butikken havde jeg fået den udleveret istedet

Det er ikke dig der skal rende på posthus eller andet......

Du skal blot aflevere den i butikken - resten er deres ansvar....

De beder dig vel heller ikke selv taste de varer du køber ind på kasseapparatet....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 10:32

Du har ret, det er dog det som de har sat mig til.

Jeg tror jeg skriver til den journalist som har skrevet på Common.dk, jo flere der ved hvad der foregår jo bedre.

Og så tager jeg fat i forbrugerklagenævnet på mandag og spørger hvor jeg står. Fatter stadig ikke at jeg står uden computer fordi den er i et konkursbo. Hvad hvis jeg havde sendt min bil til reparation på et værksted som så går konkurs? Er min bil så også tabt for evigt?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 11:39

Mig bekendt indgår lånte/lejede ting IKKE i et konkursbo......

Var for en del år siden indvolveret i et konkurs med en møbelpolstrer....

Han havde for 100.000 kr. møbler stående til behandling....

Alle kundemøbler....

De/vi kunne frit hente deres ting - dog uden regreskrav - mod naturligvis at de/vi kunne sandsynliggøre at tingene var deres/vores.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 11:41

Hvis det var tilfældet (at det indgik) kunne der jo "fuskes" en del ved at have et stort lager af "andres" ting og så gå konkurs....

Dermed var konkursen betalt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-06-07 12:00

Husk lige at tage kopi af dine kviteringer/garantibevis/afleveringsbevis.

Jeg er også 100% overbevist om at din comp. ikke kan indgå i konkursbo.......det er jo din.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:04

Hej E.c

Takker, jeg prøver at sende et anbefalet brev til ALDI på mandag og beder om en løsning inden for 14 dage, ellers vil jeg have handlen ophævet. Hvis jeg er heldig at få den ophævet, så er der en ting jeg er sikker på. Det bliver ikke en Medion pc næste gang. De har simpelthen håndteret situationen for dårligt og med manglende information. På deres hjemmeside står der intet om krakket.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 12:13

Citat
Det bliver ikke en Medion pc næste gang

Lad nu ikke din vrede gå ud over medion

De er sikkert ligeså ulykkelige over situationen som dig......

Deres produkter er jo ikke dårligere end andres - så dette kunne jo være sket uanset hvor du havde handlet hvis firmaet køber deres support et andet sted....

Tror vitterligt medion gør hvad de kan for at få tingene til at glide.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:21

Enig med Refi, jeg har Medion og vil også have dem med i overvejelserne næste gang timeglas har været uheldig at komme i klemme, i den support konkurs
Er der nogen af jer som kender Stouenberg ? Hvorfor profilen tror at det kunne hjælpe at skrive til ham ? Prøv at skrive timeglas og se om det løser dine problemer

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:36

Jo tak prøver at skrive til ham.

Er du også kommet i klemme med deres konkurs?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 12:41

Citat
Er du også kommet i klemme med deres konkurs?

Hvem spørger du.... ?????

Citat
Jo tak prøver at skrive til ham.

Lav et privat indlæg - det er ikke sikkert han ser dette....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:46

Det var til O.V.N og jo tak har skrevet til ham med privat indlæg.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:52

Næ nej er ikke i klemme hos nogen eller noget god sommer og til alle

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:59

så misforstod jeg din tidligere besked. Alt vel, nu vil jeg prøve at glemme de 5500,- for en stund og gå ud og få lidt

mvh timeglas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-06-07 10:57

Altså - når eller hvis der kommer en happy ending på den Medion sag.............så lad høre.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 10-06-07 19:16

Yes det skal jeg nok. Jeg sender krav til ALDI i morgen.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 21:46

Citat
Jeg sender krav til ALDI i morgen

Skriv nu "pænt" - det kommer man længst med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-07 01:56

Hvordan står din sag lige nu timeglas ? Jeg har læst at der ved at ske noget, Medion henter computere ud af konkurs boet: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31470 din er sikkert imellem

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-06-07 10:47

yes det er mig der har brokket mig. De har også efterflg. sat information om konkursen på Medions hjemmeside. (dog tilbagedateret ).

Men jeg har mistet tålmodigheden, så afventer svar fra ALDI. Jeg var selvfølgelig også ok tilfreds med en brugbar computer, bare ufatteligt at de ikke har holdt kontakt med kunderne og informeret dem om forløbet. Og så fatter jeg ikke at de juridisk ikke kan hente computerne fordi det er kundernes, men nu kan de pludselig godt hente dem alligevel ?????? Men set fra en positiv side, så er det da godt at der endelig sker noget. Fujitsu-siemens har hentet dem allerede d. 31/5-2007.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-07 11:26

Citat
men nu kan de pludselig godt hente dem alligevel

Er det ikke det jeg/vi hele tiden har sagt....

Varer der IKKE tilhører firmaet indgår IKKE i en konkurs....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-06-07 12:06

Jo refi I havde ret

Nu håber jeg så bare at de snart reagere, så jeg kan komme videre.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-07 13:28

Citat
Nu håber jeg så bare at de snart reagere

Ja se det kan tage sin tid desværre

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 19-06-07 08:17

hejsa igen.

Ja ALDI har stadig ikke rørt på sig og Medion har ikke informeret kontaktet kunderne (mig) endnu, så nu har jeg jo desværre kun et valg tilbage og det er at gå til forbrugerklagenævnet. Ufatteligt at de behandler deres kunder på den måde, men ok. jeg har lært utroligt meget af dette = billige elektronikvare er ikke altid det bedste valg.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-07 10:10

Citat
jeg har lært utroligt meget af dette = billige elektronikvare er ikke altid det bedste valg

Selvfølgelig er de ikke det, men det er ikke ensbetydende med de er ringere....

Du må IKKE forvente at en sådan konkurssag er klaret på en uge....

Du (og andre) har desværre været udsat for nogle omstændigheder som INGEN kan tage højde for (heller ikke medion) - så slå nu lige koldt vand i blodet...

Forbrugerklagenævnet kommer heller ikke med løsningen i morgen....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-06-07 16:01

Hey allesammen

Så skete det utrolige. Efter samtale med ALDI´s indkøbsafdeling, så har jeg her idag modtaget en check fra Medion. Så nu er jeg bare lykkelig. Skal ud og indvestere i en ny bærbar og gæt hvad? det bliver ikke en Medion fra ALDI. Har en kollega som også har en bærbar fra ALDI og den er også i stykker, så nu er det slut. JUBIIII.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-07 16:10

Citat
det bliver ikke en Medion fra ALDI

Hvorfor dog ikke

Hverken Medion eller Aldi kan da gøre for det skete.....

De har sikkert allerede fundet et nyt supportfirma.....

Køb du roligt i ALDI