Cursor farer ud i et hjørne.
Fra : k_m_s
Vist : 571 gange
60 point
Dato : 23-10-03 19:17

Min optiske mus (Logitech, mouseMan Traveler) farer jævnligt ud i et af hjørnerne, den virker normalt i et stykke tid når jeg så har hentet den tilbage igen.

Jeg bruger usb port og XP på den bærbare.

Nogle der har en ide om hvad der er galt.

Hilsen
K_M_S

Fra : emesen

Dato : 23-10-03 19:34

Du behøver ikke ha' to spørgsmål stående, og du kan nå at slette det andet endnu.
gå ind på dit spørgsmål - rul ned og du kan lukke det.
Evt. skal din mus renses ved kuglen.

Fra : 3773

Dato : 23-10-03 19:46

Også mit bud, syg mus.

Der var en lille sjov "virus" for et par år siden, der hed: "Drunken mouse". Den lavede også noget grimt noget med cursoren, det var bare langt værre end det beskrevne.

Fra : 3773

Dato : 23-10-03 19:47

PS Du får dine point igen, hvis du annullerer spørgsmålet inden der ryger kommentarer på.

Fra : ofa

Dato : 23-10-03 20:36

Min Logitech optiske mus laver samme nummer når den mangler strøm,og det er forholdsvis tit .Jeg har vænnet mig til det,men det skal siges at jeg køber batterier til en 10ér for 4 stk
Mvh Ole

Fra : k_m_s

Dato : 23-10-03 21:26

Tak vedr. spørgsmål 2 steder, emesen & 3773.
Det er en optisk mus, den har da ingen kugle.
Den er kun optisk ikke trådløs, d.v.s. ingen batterier.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-03 21:41

Hovsa - kendte ikke den mus
Men så gætter jeg på at dit underlag ikke er så godt (jeg har hørt om "forkerte" underlag men kan ikke huske hvad fejlen var)
Der kan måske også være en konflikt i din IRQ, er din driver i hardware>egenskaber ok?
Emesen.

Fra : ofa

Dato : 23-10-03 22:53

Hmmm,er du sikker på der ikke er batterier i?? Nogle har en ladestation,men strøm skal de da have
Mvh Ole

Fra : tedd

Dato : 24-10-03 01:24

Har du prøvet at downloade det nyeste mouseware på www.logitech.com? Kan være det afhjælper problemet!

Fra : s_ild

Dato : 24-10-03 09:03

ofa ha ha ! den er vist kugleløs ! ikke trådløs.. prøv at skifte til et andet usb stik.

Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 09:15

Måske din blærbares usb ikke levere nok strøm, fik du en ps/2 apapter med. så prøv den i ps/2 stikket.
ellers prøv en anden mus. har du flere ting til usb (printer,scanner, osv.) de kan drille hinanden.
min usb scanner scanner eks. skæve/hakkede billeder når den sidder til sammen med min mus i en usb-hub,
og til tider når den ikke er i brug, kan jeg høre små ryk i scannerens motor, når jeg bruger musen.
altså for mig var løsningen at sætte dem på hver sin usb. eller bruge den medfølgende ps/2 adapter.
P.S. kugleløs..... det må da være en hunmus

Fra : k_m_s

Dato : 24-10-03 14:12

Tak for alle råd. Jeg vil prøve dem. (Sorry, jeg havde lige glemt det med at hente den nyeste driver)
Jeg vender tilbage.
Hilsen
K_M_S

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-11-03 22:59

Tak for svaret emesen.
Det var underlaget der var fejlen, en alm. plastik måtte. En lidt blød "gele-agtig" musemåtte løste problemet.
Hilsen
K_M_S

Du har følgende muligheder