CCleaner, antivirus mm.
Fra : olarsen
Vist : 418 gange
500 point
Dato : 16-05-20 07:20

Hej,

1)
Jeg har vundet et gavekort på kr 800,- til brug hos bestsecurity.dk! De tjekkede min PC og fandt nogle sikkerhedshuller, jeg bruger Bullguard, hvorefter de anbefalede mig af få installeret Bitdefender. Lige om lidt skal jeg forny min licens hos Bullguard og overvejer så om det skal være til Bitdefender. Nogen som ved noget om disse produkter? (Jeg er total mongol ud i dette.)

2)
Vil det være en fordel at supplere med CCleaner og hvad er forskellen på alle disse forskellige sikkerhedsprodukter?

Med Bullguard har jeg også en mulighed for at styre mine backup's, som er fra en NAS-disk til en anden NAS-disk, jeg har ingen data på min PC eller i en Sky, jeg ved ikke om Bitdefender har den mulighed, men er der andre alternativer?

Jeg har aldrig haft problemer med indtrængning på min PC . . . så vidt jeg ved , og vil gøre hvad der skal til for at undgå problemer i den retning.
/ole

Fra : netop

Dato : 16-05-20 08:42

Ja, selvfølgelig anbefalede de dig at installere noget som de kan tjene nogle mønter på.
hvis du er godt tilfreds med Bullguard, ville jeg da holde fast i den.

Jeg bruger da godt nopk selv Bitdefender og er meget tilfreds med de.
Jeg ved egentlig ikke om den har den funktion du nævner, men det kan du jo underøge på deres hjemmeside.

Ccleaner er jo et ganske udmærket værktøj som jeg også bruger tit.

Alt taler jo for du er godt dækket ind.
Der vil altid være sådan et firma, der lige finder nogle 'sikkerhedshuller'...

Fra : ppk

Dato : 16-05-20 10:08

UPS

Nu har de helt sikkert adgang til ALLE info på din computer ! bl.a. password og alle andre oplysninger som de så kan bruge til mange forskellige ting !

Disse firmaer ringer til forskellige folk og og tilbyder at rense din PC online via f.eks. TeamView og når de gør det kan de frit tjekke din computer for alt hvad de ønsker !

Jeg er selv blevet kontaktet på et tidspunkt, og fik at vide jeg havde vundet et gavekort som jeg ikke havde indløst ! så det havde jeg så chancen for nu, hvor de tilbød deres hjælp til at tjekke min computer ! men da jeg uden at prale har rodet med computer i mange år og hurtigt gennemskuede deres anliggende, så jeg nej tak til tilbuddet da jeg har styr på sikkerheden selv.

Så mit råd er at få fat i en computernørd i vennekredsen, og få tjekket og lavet nye koder til alt !

Held og lykke.

Fra : olarsen

Dato : 16-05-20 21:06

PPK, Bestsecurity er et E-handelsmærket firma, så der skulle vel ikke være noget fup i den retning, så måske du er lidt hurtig på aftrækeren? Da du selv blev kontaktet hvad var det så for et firma du blev kontaktet af?

netop, har du en gratis version af bitdefender eller har du købt den?

Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-20 21:38

Fuck KANDU. Nu havde jeg lige skrevet et svar, og trykker send og hvad sker, så bliver jeg logget af.
Prøver igen.

Det er ikke nødvendigt med andet Antivirus software end Windows Defender, som er indbygget i Windos 10.

Se disse 2 videoer: (Håber du kan lidt tysk)

https://www.youtube.com/watch?v=OVrmwIfluKk&t=206s

https://www.youtube.com/watch?v=d_zYy4f2XFc

CCleaner har intet med Antivirus at gøre, men er et oprydningsprogram, der hjælper med at fjerne unødvendige filer, og holde registry toptunet.

AdvancedSystenCare er et program der gør næsten det samme.

Jeg har suppleret Windows Defender med Iobit Malware Fighter free, og tager jævnligt en fuld disk kopi med Aomei backupper Standard.

Og så lægges alle mine dokumenter og andre vigtige filer automatisk op på Google Drev.

Fra : olarsen

Dato : 18-05-20 06:27

Desværre Brassovitski, mit tysk er begrænset til at bestille 2 øl, jeg bor i Skanderborg og er sjældent i D. Det vi sikkert være fint at bruge Windows Defender, men så jeg kommer til at mangle mit backupprogram fra Bullguard. Jeg hører ikke om så mange der bruger Windows Defender!

Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-20 08:49

OK! Så lige en hurtig forklaring. Videoerne går ud på at det ikke er nødvendigt med andre AntiVirus programmer end Windows Defendr, pointen i den ene video er , at Microsoft er nok dem der kender Windows bedst, så de må absolut også være de bedste til at spore om der foregår noget mistænkeligt på maskinen. Samtidig påpeger de også at mange tredieparts AntiVirus programmer sløver systemet unødvendigt.
Det øverste link, linker til et professionel firma, som lever af at yde service til Computerejere, både private og professionelle, så jeg går ud fra de har en vis erfaring, med virus osv.
ComputerService MTK: https://computerservice-mtk.de/

Vedr. din backup funktion.
Hvorfor synkroniserer du ikke bare til dit Google drev? Her kan du selv vælge, hvilke foldere osv. der skal synkroniseres.

Og så bruger du Aomei backupper til jævnlig tage et fuld disk image af dit system drev, så er du meget godt dækket ind.

https://www.youtube.com/watch?v=-4HaSJiet7I

https://support.google.com/drive/answer/2424384?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da

Fra : olarsen

Dato : 18-05-20 09:33

Brassovitski, jeg tror jeg giver det et forsøg med Windows Defender kombineret med Aomei backup, Google Drev springer jeg lige over for nu, har 700Gb data, som i så fald skal gemmes der.??. Det bliver først i aften, så vender tilbage senere. God dag.

Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-20 09:40

Vedr. Google drev, så betaler jeg 17 kr. om måneden for 125 GB plads. Du kan bare sætte synkroniseringen igang, så kører den stille og rolig i baggrunden. De foldere/filer du har valgt den skal holde øje med, får et grøn flueben når de er synkroniseret. Fordelen er jo også at du altid kan få fat i dine filer, via din smartphone, en anden PC, eller en tablet, blot du har en internetforbindelse.
Du kan også sætte din konto op på din smartphone, så alle billeder du tager synkroniseres op i Google Photos. Jeg synes det er lidt smart. Man kan selvfølgelig nogenlunde det samme med Windows Cloud løsningen, men hvis man har android telefoner/tablets, fungerer det rigtig fint synes jeg.

Fra : olarsen

Dato : 18-05-20 10:16

Har allerede en cloud løsning indbygget i min ene NAS disk

Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-20 13:20

Citat
Har allerede en cloud løsning indbygget i min ene NAS disk

Hjælper ikke ret meget når tyven stjæler alt hardwaren.

Fra : boyelauritzen

Dato : 18-05-20 15:22

Hvorfor skifte pga. et lille gavekort, hvis du ellers er tilfreds med bullGuard?

Jeg har god erfaring, fin service fra BullGuard, der fixede mit backup drev, efter jeg havde lavet rod i dir efter at have Copy - Paste størrer filer end operativ system kunne håndtere.

Som jeg husker det.

- Muligvis pga. timeouts, når ting udføres for langsomt.
- Slukket computer før operation er færdig

Fra : olarsen

Dato : 18-05-20 21:21

Brassovitski, jeg har naturligvis backup af mine data, og backuppen står et andet sted, det vil nok tage en tyv lidt tid at finde HDD, og tyverialarmen vil stresse ham lidt også, så lige der er jeg ok. Han skal lede på tre etager, så det vil tage tid. ??

Fra : Eyvind

Dato : 19-05-20 13:49

Her bruges:
Windows defender
Ccleaner til at rydde op
Aomei backupper til total backup på en ekstern harddisk og jeg laver en Cd til at starte Aomei op og hente en af de mange backup--------------- jeg bruger ikke backup synkronisering, som jo også vil medtage mine evt fejl.
Iobit gratis udgave til oprydning / malware stop / afinstallering

Fra : Eyvind

Dato : 19-05-20 13:54
Fra : olarsen

Dato : 19-05-20 13:55

Eyvind, det ser også brugbart ud, og er kortfattet og til at forstå, jeg er lige begyndt at bruge WIN det ender, har sca net min PC uden at finde problemer. Skal lige prøve de andre ting også. Bruger du købeversionen af CCleaner?

Fra : olarsen

Dato : 20-05-20 07:18

Jeg har nu i flere dage ikke kunnet komme på kandu fra min pc, fordi siden ikke er sikker, noget andre også oplever? Har ikke tidligere været et problem!

Fra : olarsen

Dato : 20-05-20 07:31

Eyvind, jeg synes du sagde hyggelæsning, du mente Uhyggelæsning! Vi tog ikke i mod deres tilbud, det var for dyrt, men manden var flink nok
Har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan hente 'aomei' og fandt så et andet gratis virusprogram, med høj testscore, det hedder 'TOTALAV', mulighederne er mange derude.

Fra : Brassovitski

Dato : 20-05-20 07:31

Citat
Jeg har nu i flere dage ikke kunnet komme på kandu fra min pc, fordi siden ikke er sikker, noget andre også oplever? Har ikke tidligere været et problem!
stil din browser tilbage til standard indstillinger.

Fra : Brassovitski

Dato : 20-05-20 07:35

Pas nu på med de der 'snyde' programmer man tilfældigt snuble over på nettet.
Hent kun programmer fra deres officielle hjemmesider.
Aomei kan du hente her: https://www.ubackup.com/download.html
Fra deres officielle hjemmeside.

Fra : olarsen

Dato : 20-05-20 09:56

Brassovitsni, det er også derfor jeg spørger

Fra : Eyvind

Dato : 20-05-20 10:24

Inden du prøver for mange smarte programmer - så lav lige en total backup med programmet Aomei backupper (gratis udgave) og læg den på en ekstern harddisk.
Og med programmet Aomei kan du så også lige lave en opstart CD/DVD, så den backup kan hentes igen.

Fra : olarsen

Dato : 20-05-20 11:41

Eyvind tak for tip.

Fra : olarsen

Dato : 23-05-20 16:19

Jeg har ikke gjort noget ved min browser, der komme en meddelelse om at certifikatet er udløbet, både på WIN EXPL & CHROME??!!

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 23-05-20 16:41

Citat
Jeg har ikke gjort noget ved min browser, der komme en meddelelse om at certifikatet er udløbet, både på WIN EXPL & CHROME??!!

Prøv at sætte begge to tilbage til standard indstillinger(Nulstil).

Fra : Eyvind

Dato : 23-05-20 17:14

Måske du skulle hente en ny explorer og en ny google chrome

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 25-05-20 11:28

Tak for svaret Brassovitski. Man skal jo vælge en vinder, du svarede først, med noget brugbart, som jeg går videre med.

Du har følgende muligheder