|
 | Back up til ekstern disk Fra : ingelein  | Vist : 244 gange 100 point Dato : 23-09-18 00:15 |
|
Hej
Jeg indrømmer gerne at jeg aldrig har taget backup, bortset fra at brænde nogle dvd'er. Nu har jeg godt 300 gb jeg gerne vil tage backup af. Har til dette anskaffet en 2 TB disk, så der er rigeligt med plads.
Nu ved jeg at det tager lang tid at tage så stor en backup første gang. Jeg prøvede natten over, men et eller sndet må være kikset, for der var en fejlmeddelelse, muligvis noget jeg skulle have reageret på.
Så hvordan gør jeg, når jeg vil have en fuld backup af mine filer? (Win 7).
Jeg blev alvorlig nervøs da jeg på grund af en strømfejl ikke kunne starte pc'en i dag. Det var en banal fejl. En håndværker havde trukket stikket.
Vær sød at skære det ud i pap for mig
Ingelein
| |
 | Kommentar Fra : ingelein  |
Dato : 23-09-18 09:23 |
|
Jeg vil gerne sikre mine billeder, som er organiserede med ACDSEE PROGRAMMER. DER ER ca.20.000 og programmet operere med en database. Med programmet kan jeg katalogisere osv. Programmet har faktisk en egen backup påmindelse.
Desuden er der word filer og noget arbejde med private Youtube film.
Jeg har hele herlighedem på min Imac, som via bootcamp kører win 7. Det er sjældent jeg benytter mac delen efter at jeg har fået min Ipad.
Ingelein
| |
 | Kommentar Fra : ingelein  |
Dato : 15-11-18 18:40 |
|
Status er at jeg lige vil kassere en del billeder, dernæst formindske en pulje billeder og katalogisere billeder der Ikke er det.
Mit ACDSEE program har en database, som omfatter alle billeder. Katalogiserede billeder kan man lynhurtigt finde ved at taste kategoriens navn i et vindue, f. Eks. "Lyserøde roser" eller hvad jeg nu skal bruge. Det kræver lidt disciplin ved 20.000 billeder. Det er gået op for mig, at jeg ikke behøver at gemme alle billeder i større format end til blogbilleder, hvor jeg komprimerer til 800x600 px, hvilket er fint til det brug.
Nu kan jeg jo huske mine bedste billeder og særlige begivenheder, så jeg har spurgt mig selv, om ikke der kræves oprydning, før jeg gør andet.
Det er selvsagt noget pjat, for der kan jo ske en masse ved oprydningen, som ikke burde ske. Og en backup ville være fin. Men jeg ved at en backup med programmets egen backup funktion, der implicerer databasen, tager en nat og mere. Sidste gang gik proceduren i stå, så jeg vidste ikke, hvor meget der var taget backup af.
Tænker og sorterer.
Ngelein
| |
|
Hvad med at bruge Google drev til at tage løbende backup af alt det du ønsker, de første 25 GB er gratis. Jeg betaler 17 kr. Om måneden for 100 GB. En anden fordel er at du kan logge på din konto og se /download/organisere din billeder uanset hvor du er, bare du har en internet forbindelse.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|