hvad er dette
Fra : kivi
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 05-05-18 13:08

05.05.2018 13.02.19;Blocked an advertisement site or a URL that can be used by criminals to damage your computer or personal data;https://m97.prod2016.com/qualitycheck/gg.js;https://m97.prod2016.com/qualitycheck/gg.js;URL;Google Chrome;05/05/2018 13:02:19
jeg har prøve at finde ud af hvad det er for en den er meget i herdig den kommer hver gang jeg åbner google crom

Fra : ThomasCSR

Dato : 05-05-18 13:13

Jeg ved ikke, hvad det er, og jeg har ikke lyst til at følge linket, men du må gå ind i Chrome, indstillinger og rette din startside.
Hvis startside er, som du vil have den, så tjek, hvad du har af plugins i Chrome.

Fra : poten

Dato : 05-05-18 13:37
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-18 13:47

Der er netop i dag, kommet nogle sikkerhedsopdateringer til Gmail. Om det har med det at gøre, aner jeg ikke.

Der kom først en sms fra Google. Det har jeg ikke set før.

M.

Fra : ThomasCSR

Dato : 05-05-18 14:34

https://m97.prod2016.com/qualitycheck/gg.js
Det er et Javascript og prod2016 har, så vidt jeg ved, ikke noget med Google at gøre.
Det er lagt ind i browseren af andre end Google, og jeg vil anbefale at fjerne det.
Google support : https://support.google.com/chrome/forum/AAAAP1KN0B0OR47hj7YEJk/?hl=en

Fra : mig-selv

Dato : 05-05-18 15:17

Selv kandu er med på bølgen:
https://imgur.com/a/ENGNIXa

Fra : kivi

Dato : 05-05-18 16:41

efter at havde fået den føromtalte får jeg en masse reklamer og jeg ved ikke hvad når jeg bruger google det har jeg aldrig haft før

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-18 16:42

Mosebaek det med har jeg ikke hørt om eller fået. Pas på de er ret snedige.
Normalt kommer opdateringer direkte når du er logget ind hos google.

Kivi - brug iobit uninstaller, ccleaner eller noget andet til afinstallere google - og så efter en genstart hent og intstaller den igen.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-18 17:05

Citat
Mosebaek det med har jeg ikke hørt om eller fået. Pas på de er ret snedige.

Fik en sms, tilsyneladende fra Google. +447781470659. Kunne ikke finde den på 118.dk, eller tilsvarende. Men på Gmail, var kommet en mail, igen fra Google.

Jeg har ikke taget initiativ på nogen måde. Men jeg er nu rimelig rolig. For nogle dage siden, læste jeg i en avis ? at Google ville komme med en sikkerhedsopdatering, til min konto. Og der stod at man ikke behøver at foretage sig noget, og det har jeg heller ikke gjort.

Opdateringer elsker jeg lige så højt, som den skefuld levertran, mor insisterede på vi skulle have hver dag.

Dette her er skrevet på min gamle XP puter årg. 2004. Har ikke været opdateret siden 2014. Har aldrig kørt bedre.

M.

Fra : Brassovitski

Dato : 05-05-18 23:41

Installer Malware bytes Anti Malware og kør den.

Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-05-18 00:53

Citat

Det telefonnummer befinder sig i Storbritannien. Jeg mener ikke at 118.dk kan finde andre end danske numre.

Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-18 10:09
Fra : molokyle

Dato : 07-05-18 08:17

Det lyder som en browser 'hijack'. Prøv et af disse programmer:

https://www.techradar.com/news/the-best-free-malware-removal-tools

Personligt ville jeg vælge:

a.) https://www.techradar.com/reviews/malwarebytes-anti-malware
b.) http://www.superantispyware.com/

</MOLOKYLE>

Fra : kivi

Dato : 07-05-18 10:41

er der en som har et godt råd til at hvordan man får slettet reimage antimalware holder kun nede den sletteter den ikke

Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-18 11:16

Citat
er der en som har et godt råd til at hvordan man får slettet reimage antimalware holder kun nede den sletteter den ikke

Iobit Uninstaller, afinstallerer, sporer og sletter efterfølgende efterladte filer og registry nøgler.

Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-05-18 13:04

Citat
Iobit Uninstaller, afinstallerer, sporer og sletter efterfølgende efterladte filer og registry nøgler.

Jeg har netop set et program som tilsyneladende kan det samme omtalt i Komputer For Alle nummer 7 2018 i en artikel om en "rednings USB-nøgle" som man kan lave med en ISO-fil som de har lavet.

Fra : mig-selv

Dato : 07-05-18 16:00

Citat
05.05.2018 13.02.19;Blocked an advertisement site or a URL that can be used by criminals to damage your computer or personal

Det kan så undre mig, at du meldingen på engelsk - de gange jeg får den advarsel er den på DK.
Men sådan er der jo så meget.

Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-05-18 17:23

Jeg glemte at skrive at det program jeg har set hedder Geekuninstaller.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 08-05-18 17:21

Tak for svaret Eyvind.
det var ikke nok så den måtte den tunge vej

Du har følgende muligheder