/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Bedste Paaskebryg
Fra : svendgiversen
Vist : 845 gange
70 point
Dato : 12-04-11 13:32

Jeg så i min lokale avis, at den bedste påskebryg i år er Fuglsangs Early Bird, men jeg er ikke enig.
Den er lidt for bitter efter min smag, selv med udvalgte amerikanske humlesorter...

Måske skal jeg fortsat købe min foretrukne Rostocker? eller Albani?? Eller???

Hvis man nu ikke lige vil købe dyr Leffe Munkeøl, hvad er så bedst til prisen?
Gerne dansk, har lige smagt Ærø bryg, og kender også de lokale fra Mors og Thy,
men ikke nødvendigvis, vi bor tæt ved grænsen.

Kan også godt lide sydtysk øl, eksempelvis Lohrer Bier??
Og så skal vi snart til Prag, hvad med en lille Påske Pilsen forsmag???

Fra : Stouenberg

Dato : 12-04-11 14:19
Fra : refi

Dato : 12-04-11 14:25

Citat
den bedste påskebryg i år er Fuglsangs Early Bird, men jeg er ikke enig

Du er sikkert ikke alene - det vil jo ALTID være individuelt hvad folk foretrækker....

Derfor er den slags "kåringer" ikke det papir værd den er skrevet på

Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 18:25

Der må da være flere der har forstand på Påskebryg, ikke kun min smag, men jeres foretrukne.

Og det undrer mig, at de er på en delt førsteplads i Viborg?
Da jeg boede der kunne de ikke lave øl, i modsætning til Randers, hvor Thor hørte til...

Også at Tuborg laver noget andet end industri øl undrer mig??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 70 point
Dato : 12-04-11 18:41

Kan du spore dig ind på en her?
http://www.goodbeer.dk/reviews.php?typeid=52

Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-11 18:49

En god oversigt, som jeg vil studere nærmere...

Tilfældigvis skal vi på Påskebesøg hos venner tæt på flere af de nævnte bryghuse.

Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-04-11 20:56

Druk, druk - og så er det endda bajsere med gashåndtag.

Svendgiversen, for satan mand.!! Er du klar over, hvor mange timer du skal knokle på jernhesten -bare for at forbrænde en enkelt påskepils..? Det er flere timer.
Mit råd til dig er; Hold en ædru Påske - drik kildevand.

God Påske.!!

HH.
Nihil

Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-11 21:23

Påske så drikker man da påskebryg og den lokale har tidligere vundet flere test, jeg har ikke fulgt med i hvordan den er bedømt i år
Citat
Thy Økologisk Påskebryg

Thy Økologisk Påskebryg er den første danskproducerede Påskebryg med økologisk godkendelse. Øllet er mørkt og med pæn fylde og en blid aroma. Alkoholindholdet er på 5,8 vol % - altså en klasse 2 øl. Et velplejet produkt, der fremover indgår i sortimentet fra Thisted Bryghus, ikke til erstatning for, men som supplement til den kendte Thy Påskebryg.

Thisted Bryghus lancerede som det første bryggeri i Danmark i 1995 økologisk godkendt pilsnerøl. Økologisk Thy Pilsner er siden da blevet den næstmest solgte ølsort fra Thisted Bryghus. Lanceringen af den Økologiske Julebryg (Thy Jule Ren) i 1998 var en fiasko, da bryghuset allerede efter ni salgsdage måtte melde udsolgt. Såfremt interessen for Økologisk Thy Påskebryg bliver af samme størrelsesorden, kan det blive vanskeligt at have nok til alle af denne økologiske specialitet helt frem til påsken, da der kun har været mulighed for indbrygning af en begrænset mængde.

Thy Økologisk Påskebryg har en alkoholprocent på 5,8.
herfra: http://www.thisted-bryghus.dk/Default.aspx?ID=10

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-04-11 09:46