/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvad er årsagen til at folk er så feje ?
Fra : sne-fnug
Vist : 1087 gange
100 point
Dato : 06-12-10 17:55

Jeg har spurgt om det mange gang før, og nu prøver jeg så igen :

Hvorfor er hadetråds-oprettere så feje ?

De opretter gang på gang på gang

modbydelige "hade-mobbe-genere-skælde-ud-latterliggøre-true-og-andet-ubehagelige tråde"

med billed af personen, andre fakta ...

Medens de selv er anonyme, ...

Har udelukket sit offer i selv samme tråd, som de bruger til at tilsvine personen i ...

Så man læse med, men ikke skrive en lyd i hade-tråden til sit "forsvar" ...

Er det fair ????

Ja, jeg syntes det er en mærkelig måde.

Men det kan jo lade sig gøre "takket" være kandu.dk´s eget system,
med denne blackliste ...

Jørn

P.S
Det kunne være dejligt, for en gangs skyld, at få et svar -
og ikke personangreb af den værste skuffe !

Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 18:56

Tjah... nu har du ik' vær't hér på sitet så længe:
Citat
sne-fnug (Superbruger) Medlemsnummer : 280233

Superpoint : 902

Medlemsdato : 26-11-2010 Seneste login : 06-12-2010

10 dage sådan ca. ...men du lærer det nok ...ska' du se

</MOLOKYLE>

Fra : Nyx-x

Dato : 06-12-10 18:56

Jeg spekulere på om det nogengange kan være en person som i hverdagen
er lidt eller meget underkuet. Af forskellige årsager.

Så er hadetråde en "nem og billig" måde at få afløb for alt det der ophobes af galde gennem tiden. V

edkommende kan kun identificeres gennem IP nummer og det kan jo hurtigt skiftes.

Jeg tror ganske enkelt det er nogle sørgelige skæbner, hvis eneste måde at slå fra sig på er den måde.

Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-10 19:00

Kandu er "Vejen til en hurtig løsning", hvor man hjælper hinanden med hver sin special viden,
ikke et forum hvor man mobber hinanden...

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 19:42

Tak.

Det kunne være interessant, hvis nogle af de personer, som praktiserer disse ting kom her ind og åbent fortalte om årsagen til deres fejhed.

INGEN er blacklister her ...!

Så kom endelig hid, 3773, 7373, ans, piaskov, o.v.n, Creamygirl, No1Here, og hvad I nu alle sammen hedder ...

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 19:51

Også Krummen/Klumme, som gør samme "helte" gerning ...

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 19:53
Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 20:06

Øeh... såvel 'klummen' som flødepigen ..ER nu for længst ble' sat på porten:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=198937

..men fløde-tøsen er på en eller anden måde igen blevet taget til nåde efter blacklist'ningen:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=163383

Sikkert fordi at 'creamy' ...IKKE er den samme som 'flipperen':

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=100013

..skønt der forelå et IP sammenfald (Nyx-x) mellem de 2 'veninder' ..på et tidspunkt

..og dova (..hvis du sku' læse med): JA, der er noget jeg VED ...ik' noget jeg TROR!

</MOLOKYLE>

Fra : dabj

Dato : 06-12-10 20:47

Hej Molo-- Stil going strong? he-he

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 20:49

@Nyx-x - Uden jeg er ekspert på området, så tror jeg du har ret.
Og så er der vel tale om en flok-mentalitet ?
Hvor mange af disse "mobbe-drenge" & "mobbe-piger" stiver sig selv af, ved at få nogle "fans",
som giver dem ret i hvert et ord de skriver.

Hvor mange "tør" egentlig stå ved deres egen mening - og gå imod "flokken" og den "accepterede-opførsel" ?

Både på nettet og i det virkelige liv ?
Man skal jo helst være så "almindelig" som mulig. Tænke som "alle de andre".

@svendgiversen, det er et godt princip, som der burde være noget mere af - generelt på Kandu.dk.
Har nu observeret adskillige tilfælde af, at det var mere morsomt at små/stor mobbe en eller anden person - frem for at "lytte" til om personen kunne bidrage med noget konstruktivt.

Fra : dabj

Dato : 06-12-10 20:50

Rart at se at alt er ved det "gamle" her på kandu

Fra : dabj

Dato : 06-12-10 20:55

Har lige taget et kik på min gamle favorit katagori "Jagt" uha-uha--der sker vist lidt mere end bare mobning

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 21:00

"Jagt" = Menneskejagt ?

http://www.kandu.dk/Tip15716.aspx

Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 21:03
Fra : granner01

Dato : 06-12-10 21:35

Jørn stop så. Har du ikke de sidste 2 år lavet nok ballade på kandu? Og er du ikke mindst 62 gange blevet blacklistet af Kandu fordi du ikke kunne opføre dig anstændigt.

Så tag og forsvind. Vi er trætte af dig.

Fra : natmaden

Dato : 06-12-10 21:41

Jo mere man jokker på andre jo højere oppe er man,
en måde at skjule sin egen elendig på er ved at pege på andres..
samme grund til at jeg sjældent er her..
(måske nogen nu, vil søge min log/history igennem .. ) stik mig lige resultatet ha-ha..
dette , sne-fnug .. sådan var det også for flere år siden..
måske er det mest usynlige/annonyme en administrator på kadu..
kandu kan virke som en underlig lovløs zone, det bekymrede mig en gang..
nu er jeg her bare sjældent..

Tabarnak er et dejligt fransk-canadisk ord :))
God Jul

Fra : IBM760

Dato : 06-12-10 21:45

Citat
Og er du ikke mindst 62 gange blevet blacklistet af Kandu fordi du ikke kunne opføre dig anstændigt.
- Granner01, tager du også æren for alle de gange, som Jørn er blevet blacklistet?

Du har da utroligt travlt, også når andre bliver blacklistet - som vi andre kun kan glæde os over (f.eks. Klumme/Krummen).

Fra : natmaden

Dato : 06-12-10 21:47

granner01, jeg er ikke din "vi", jeg er mig og kan alene stå inde for det
Mit nye profilbillede , lidt småt , men det er en bøjet pil..
gå uden om lorten i stedet for at jokke i den..
bye bye og mere god jul

Fra : IBM760

Dato : 06-12-10 22:26

Så har de blacklistet sne-fnug http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=280233
og JørnDK http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=280292

så det lader til, at "hylekoret" bønner er blevet hørt!

Fra : granner01

Dato : 06-12-10 23:53

Jamen natmaden

Velkommen igen på Kandu, og det er ikke blevet meget bedre end sidste år.

Fra : Cimbombom

Dato : 07-12-10 08:48

Behandel andre som du selv vil behandles.

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 08:53

dabj -> Yes, yes. Jeg er ikke sådan at ryste af i svinget

natmaden -> Gamle 'specielle' ven. Kanon at høre fra dig igen, kun for at konstatere; at der stadig findes mennesker med deres meningers mod, som de tør gi' udtryk for i en sober tone.
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 08:55

Cimbombom -> Tjaeh... hvis man ka' li' at få tæv, ska' man bare sparke modstanderen i skridtet
Er det dét du mener?
</MOLOKYLE>

Fra : Keldd

Dato : 07-12-10 12:00

Hmmm
Hilsen Keld, og ha' nu en god jul for f, nej jeg vil altså ikke
bruge bandeord, i det her sobre (sober) selskab.

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 12:23

..også totalt *nice* at høre fra dig Keldd

</MOLOKYLE>

Fra : natmaden

Dato : 07-12-10 13:46

ØØhh Takk og Hej Retur...
Jeg har været forbi et par gange her, mest for oversætter for Jerry Springer :)))))
Ej det er skuffende, sjov er sjov, men sjov er ikke at "moppe",
viden er godt , kedelig ligegyldigt viden er hvem har gjort hvad og hvornår..
En kageopskrift kan stadig være god trods stavefejl !! man kan jo bare spørge pænt..

Minder mig om at jeg fortalte min Canadiske veninde at hun bare skal efstatte æøå med aoa..
et par dage efter spurgte hun. hvordan lave FLASKESTEG ???
SE.. MÅSKE GODT AT HUN SPURGTE INDEN AT HUN PRØVEDE PÅ DET STAKKELS ELGSDYR

hyg jer og kram i stedet for spark

Fra : Keldd

Dato : 07-12-10 14:57

Ok, nu ER det jo snart Jul, og " Smal tallk" var jo ihvertfald før i tiden, et sted hvor man
kunne råbe lidt op, uden at blive generet alt for meget, altså bare man havde noget at råbe
om
Og til Natmaden:
Altså nu går det lidt for vidt, ikke nok med du spiser hele tiden, men du tænker også meget på mad,
og du har også lokket en stakkels udlænding til at deltage hvad bliver det næste?

Molo:
Ja tak, jeg kom lige forbi, og alt ser rimeligt ud
Hilsen Keldd

Fra : 3773

Dato : 07-12-10 19:26

Til OR for Sne-fnug som nu er blacklistet (men tilbage igen under et andet navn). Nej, gider ikke deltage på et site hvor du forpester dette konstant. Du bibringer intet, omend du har dine medløbere. Dit virke er ganske uden indhold og ikke på nogen måde bringende. Uanset at DINE medløbere (MOLOKYLE f.eks.), synes du er fremragende og selvfølgelig burde have en plads, er jeg ikke enig i dette. DU får så åbenbart lov til at hærge sitet langt hen af vejen, indtil du alligevel bærer dig så åndsvagt af sted at du bliver blacklistet. Din kammerat MOLOKYLE er selv røget ud tidligere, men får alligevel lov til at hærge.

Så kære Jørgen Rudolph og Henrik Mortensen, lader jer sgu tegne dette site, med alle jeres vidunderlige forslag. Agter kun at genere i ny og næ (mest nok i næ). Site-administrationen er simpelthen for sølle.

PS: MOLOKYLE ---- imponerende du pludselig, gennem hashtågerne, kunne ane den korrekte sammenhæng mellem Frida, Ram og Creamy??!??! Fandeme godt gået! Nu har du længe spillet uvidende overfor JR med at du kendte den rette sammenhæng. Tror du ikke lige du skal forklare sammenhængen korrekt? Evt med udlevering af lidt private oplysninger ved samme lejlighed.

Fra : liteon114

Dato : 07-12-10 22:21

imponerende....

Folk dvs. her og alle andre steder på nettet, bruger meget mere tid på at kommentere/citere disse "mobbe-skribenter" , end de de selv bruger på at mobbe.........

Det gad jeg dæleme ikke......

Fra : natmaden

Dato : 08-12-10 02:22

liteon114 jeg er fuldt ud enig,, næsten..
Jeg støder næsten kun ind i denne adfærd på kandu..
Måske lissom et overfyld hønsehus unden strukturet hakkeorden,
Måske et sted hvor "alle" tror at de er ledere, uden at opdage at de blir ledere og ledere..
Måske som en børnehave med personalemangel..
Måske har vi alle vores egen virkelighed, min hører ikke meget til her..

Jeg er her vist kun for en kort tid,
for at opsamle gamle kontaketer til folk der er her , som jeg værdsætter,
Dem er der en del af, og man smider jo ikke guld væk..

L'Amitié vrai est un long fil d'or qui ne se brise qu á mort !
Sandt venskab er en lang tråd af guld, som ikke vil brydes før(end ikke af) døden!
Ordsprog fra Canadiske Mig'maq(jordens folk) indianere,, 10.000 års historie gør vel,
at der er noget om det..

Keldd du kikker bare forbi på søndag til en lille let middag,
jeg skal have afprøvet noget æselragout .. haha !!

Fra : Keldd

Dato : 08-12-10 09:16

Liteon114
Helt rigtigt hvad du skriver,desværre er jeg bange for, der ikke bliver hørt efter
af dem der har brug for lidt vejledning.
Natmaden:
Det lyder rigtigt lækkert, jeg tager et par nyskudte krager med.
Hilsen Keld

Fra : molokyle

Dato : 08-12-10 09:50

Nu har MOLOKYLE altså aldrig været blacklistet
Det var/er derimod et alias (anagram) : ELYKOLOM.

Dette skete med min billigelse ...hvilket jeg pr. e-mail korrenspondance kom overens med kadu teamet om. Det er mere end 6 år siden og min reaktion på 'bortvisningen' kan læses hér:

http://www.cando.dk/Spg21069.aspx

..hvilket selvfølgelig skulle kommenteres med et bøvs fra den hedengange ram2/Klumme ...osv.

Der er som sædvanligt ikke kød på 3773's 'afsløringer' ... det er ren og skær varm luft fra en bruger som normalt ikke vil lade min person komme til orde. Jeg er nemlig blacklistet
</MOLOKYLE>

Fra : natmaden

Dato : 08-12-10 11:56

Krager, hmm.. jeg søger lige sydpå efter en opskrift på fyldt æsel

Fra : Eyvind

Dato : 08-12-10 18:46

Sikken en "hyggetråd" - nå men god jul og godt nytår til alle, som er modtagelige for velmenende og fromme ønsker.

Hilsen fra nethackeren på tur, i de sydlige himmelstrøg.

Eyvind.

Fra : granner01

Dato : 08-12-10 22:49

Hey Eyvind

Skal jeg ikke lige sende lidt sne til din julegave?

Fra : molokyle

Dato : 09-12-10 07:06

Taaaark... Eyvind
..selvom jeg ikke er helt sikker på hvorledes, jeg skal forholde mig til de fromme ønsker?
"From" er vist noget med askese, tilbage-/afholden- og gudsfrygtig-hed. Det er vist ik' liiiiige dét jeg bruger mest tid og kræfter på
</MOLOKYLE>

Fra : Keldd

Dato : 09-12-10 09:10

Eyvind:
Hvor er jeg GLAD, fordi jeg lige faldt ind i denne tråd.
Tænk, alle de lidt ældre på Kandu, der dukker op her
Ha' det godt i de varme lande, jeg rykker lige lænestolen noget tættere til
brændeovnen.
..................Hilsen....
..........Keld. .....

Fra : molokyle

Dato : 09-12-10 15:03

Sjovt som man ka' husk' dig for de umotiveret indrykkede 'tekster' Keldd:
Citat
..................Hilsen....
..........Keld. .....

..efter som ......man ikke .............................. som .....i .
........mellemrum ..............'s.....tasten !
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 09-12-10 15:06

...hvisker: Sshhhh.... Jeg så; at rellom også var herinde at 'kigge'
..et sted
</MOLOKYLE>

Du har følgende muligheder