PC'er med LED skærm -bærbar?
Fra : ingelein
Vist : 721 gange
30 point
Dato : 18-10-09 18:40

Hej
Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed, fordi vi overvejer at købe et Samsung LED TV. Derfor kunne jeg godt tænke mig en bærbar skærm med samme flotte billedgengivelse osv.

mange hilsner
Ingelein

Fra : webnoob

Dato : 18-10-09 18:42

mener du ikke LCD?

Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 18:48

De findes til stationære computere, men jeg kan ikke finde nogle bærbare med den type skærm:
http://old.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=621316&searchArea=&Soegeord=

Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 19:09

Til webnoob

Næh, jeg mener skam LED til forskel fra LCD.
Ingelein

Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 19:18

Skærmtypen er vist for dyre til bærbare ellers et fornuftigt valg når det gælder om at spare på strømmen
Citat
Skærmen er udstyret med en ny type baggrundsbelysning bestående af små lysdioder, der giver en utrolig høj dynamisk kontrast på hele 2000000:1, samtidig med at strømforbruget reduceres med næsten 50 %

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 18-10-09 19:20
Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 19:25

Hej o.v.n.
Til TV, som kører mange timer hver dag - uanset om man sover eller kigger -ja ikke mig !!!
synes jeg at det er en god investering også af hensyn til strømbesparelsen. Med den alder vi har, synes jeg også at man skal gøre det så godt for øjnene som muligt. Jeg har undersøgt prisen for Samsung Ue 32B7050 hos Fleggaard, men de har kun et Ue 32B7000 til 8.300 , men mon ikke der kun er minimal forskel på modellen.

Jeg havde sat mig lidt ind i LED teknologien, og syntes så at det var smart om det fandtes på en bærbar også. Vi vil jo gerne skifte en stationær ud med en bærbar, men betingelsen er en ordentlig skærm.

Jeg har kigget på det link til en fladskærm/monitor. Det ser da også fint ud - og det kunne da være en mulighed. Gad vide, om man også kunne tilslutte sin bærbare til LED TV' et. Det skal jeg have undersøgt. Hvorfor ikke, når den nu kan gå på udvalgte netsteder?

Mange hilsner
Ingelein

Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 19:36

Hej o.v.n.

Måske skulle vi vente med en ny bærbar , men dit sidste link lyder da lovende for fremtidige skærme på bærbare.

Hilsen
Ingelein

Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 19:45

Jeg kan ikke finde de nøjagtige data som bekræfter min mistanke, men jeg tror at Acer One har den nye teknologi i sin skærm og måske nogle LG, de reklamerer ikke rigtig med om de har.
Jeg tror at du kan bruge TV skærmen til din bærbare, muligvis skal du bruge et overgangs stik eller converter som det hedder på udenlandsk, har bærbar og TV de samme stik, så er det "kun" kabel du skal have fat på

Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 19:49

@o.v.n.

Jeg vil gøre mig klog på det en af de nærmeste dage.
Tak for indsatsen foreløbig
mange hilsner Ingelein - som ofte har gavn af din Media Guide

Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 19:51

Tak så var besværet ikke helt forgæves, selv om du havde fundet en løsning på det aktuelle problem

Fra : severino

Dato : 18-10-09 20:08

LED teknologien skal nok nå de bærebare (på et eller andet tidspunkt).
Prisen for en bærebar med LED, skal nok også komme ned i et fornuftigt prisleje.
Men ting tager tid, så med lidt tålmodighed, skal det nok komme.

Tænk bare tilbage på den tid, da de første bærebare kom frem, til en utilnærmelig pris på omkring 50.000 kr. - Den gang drømte alle om en bærebar (men så vågnede de op til virkeligheden)

Nu går udviklingen endnu hurtigere, så mon ikke der om få år, kommer en LED bærebar på hylderne! ???

Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 20:14

Hej Severino
Jamen du har ret - men man fik sørme også noget for pengene dengang - sådan rent størrelsesmæssigt.
Mange hilsner
Ingelein

Fra : transor

Dato : 19-10-09 01:09

Billedet dannes ikke med led. Det er stadig lcd. Det er kun lysrøret bagved, som erstattes med led.

Det er en tilsnigelse at kalde sådan noget en led skærm.

Fra : ingelein

Dato : 19-10-09 07:44

Hej transor
nej jeg synes ikke det er en led skærm - eller TV.
Gå ind på Samsungs side. Jeg er da ligeglad med om de kalder det det ene eller det andet, så længe billedet er det bedste man kan få og driften strømmæssigt set er den billigste. Og det nytter jo ikke at søge på en LCD skærm/TV, når det er en med LED teknologi jeg vil ha'
Mange hilsner
Ingelein

Fra : severino

Dato : 19-10-09 14:02

Og så er det lysrør som transor beskriver det, et kold katoderør.

Fra : ingelein

Dato : 19-10-09 15:59

Hej Severino
Ja, ja, jeg er også en kold fidus . Jeg vil købe et TV, ikke selv sætte det sammen, langt mindre forstå, hvilke enkeltkomponenter det består af.

mange hilsner
INgelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-09 20:29

Tak for svaret o.v.n..
Jeg prøver at spørge hos Samsung.
Mange hilsner
Ingelein

Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-09 01:08

Selv tak - held og lykke med din nye computer med strømbesparende super skærm

Du har følgende muligheder