Pcplus problemer i Vista
Fra : Tyllesen
Vist : 957 gange
100 point
Dato : 18-10-08 17:59

hey,

Jeg har et gammelt dos program der hedder Pcplus, som jeg bruger til at bogføre med, men efter at have skiftet til Vista er jeg løbet ind i problemer. Jeg skal bruge de gamle printerkoder til programmet til en Canon MX850 eller en løsning, således at æ,ø,å ligger på deres rigtige pladser. Har fundet frem til at problemet sandsynligvis er relateret til konflikt af printerkoder. Endvidere ville jeg gerne kunne printe ud, nogen idéer til hvordan det kan lykkedes?

På forhånd tak!

M.v.h.

Jesper Tyllesen

Fra : refi

Dato : 18-10-08 18:24

Det program er så gammelt så du KUN vil få problemer med det i Vista.....

Det har mere end 20 år på bagen

Fra : refi

Dato : 18-10-08 18:29

Installer DOS på en anden harddisk og installer så PCPlus derpå....

Fra : Tyllesen

Dato : 19-10-08 10:14

Fik ordnet det med at æ,ø,å lå de forkerte steder, nogen der kan hjælpe med at få skidtet til at printe? :)

Fra : dk

Dato : 22-10-08 20:33

Hejsa

det med printer skal du have fat i en opdatering til programmet, som ligeledes
kan holde liv i programmer til år 2027

der lå engang et firma ved greve/solrød som leverede denne opdat. men det ser ud til
det er saga blot

måske du kan få nogle hint her
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=PCPlus&sa=7

Fra : Tyllesen

Dato : 23-10-08 12:52

Tak for tippet, vil prøve at gå videre med det så :) Flere gode forslag modtages gerne!

Fra : refi

Dato : 23-10-08 13:08

Der findes ikke flere forslag....

Der blev i tidernes morgen lavet et tweek så det kunne køre på XP - men Vista - forget it....

Damgaard Data supporterede det helt frem til - 2005 mener jeg - men ikke længere....

Den eneste 100% løsning er at køre det på en maskine med DOS (f.eks. en GAMMEL maskine) samt med en ældre (gerne matrix) printer....

Men hvorfor overhovedet bruge et sådant gammelt program - det lever slet ikke op til dagens standarder for regnskab.

Fra : dk

Dato : 23-10-08 13:18

Refi hold nu op, det kan sagtens kører på Xp/Vista uden at lave en "Dos" partition mv.

og jo pcplus lever stadig op til dagens standarder...............

Fra : refi

Dato : 23-10-08 13:22

Jamen så held og lykke.....

Fra : Tyllesen

Dato : 25-10-08 00:48

Det er noget vi bruger internt i familien til et lille selskab, så ville være kanon hvis der var nogen der havde en løsning til problemet. Men self hvis det ikke kan køre på en usb printer, ja så kan det bare ikke :)

Du har følgende muligheder