På jagt efter bærebar
Fra : Nehemia
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 04-03-03 10:00

Jeg er på jagt efter en GOD Bærebar pc der ikke er alt for dyr ! Jeg har set lidt på Compaq EVO 1020v, Acer TM 281LC og Dell 8100 Inspiron. Jeg har nogle krav til maskinen: 15" skærm, 256 mb ram, 1,8 (og op) Ghz Intel eller AMD Mobile, 30 GB HD. Win XP-PRO og Pris max 15.000
Mit spørgsmål er hvad skal jeg vælge, er der nogen der har erfaring de vil dele, eller eventuel om der er andre gode maskiner inden for mine krav ?

Mvh Jakob

Fra : CLAN

Dato : 04-03-03 11:35

Hejsa,

Jeg tror du stiller et spørgsmål, som vil give 117 svar, alle med forskelligt fortegn. Sammenlign med "hvilken bil skal jeg købe?"

Jeg vil sige IBM da supporten her er helt i top + de er temmelig robust. Hvilken model det så skal være, er op til dine krav, pengepung osv. men se dig godt for, der er stor forskel på udsalgspriserne, kig på http://www.edbpriser.dk for at få et indtryk af hvor det er billigst.

Du vil sikkert få 1000 vis af gode forslag, så se dig godt for

Fra : Nexuz

Dato : 14-03-03 07:28

Jeg har lige købt 2 bærbare for to venner (ikke købt for mine egne penge), og de er meget tilfredse med dem. Den anden brugte dog 16.000,- på den. Den ene fik:

AOpen A-Book 1545L DVD/CDRW
Processor: Mobile Intel Pentium4 2.0GHz
RAM: 512MB
Display: 15,1" SXGA
Resolution: 1400x1050
Harddisk: 40GB
Drives: 8X DVD/CDRW & 24X CD
Audio: Yes
Modem: V.90
LAN: 10/100Mbit
Size W/D/H: 327.6x273.5x34.5mm
PCMCIA: 1 x Type2 or 1 x Type3
Weight: 2.6kg
Warranty: 2 Years
Pris: 14.450,-

Den anden:

Vega Vega 506XL (WinXp Pro)
Processor: Mobile Intel Pentium4 2533MHz
RAM: 1024MB
Display: 15" LCD TFT XGA
Resolution: 1024x768 /16M Colors
Harddisk: 60GB
Drives: 1,44MB & DVD & CD-RW
Audio: Yes
Modem: 56kbps
LAN: 10/100Mbit
Size W/D/H: ?x?x?mm
PCMCIA: 1 x Type2
Weight: 3,45 kg
Warranty: 5 Years
Pris: 16.000,-

Det er mine bud. Nex

Fra : tinaw

Dato : 26-05-03 17:08

Jeg ville helt klart købe en dell maskine, da er kvaliteten også i top.

Fra : hatchi

Dato : 04-04-04 23:53

Den her er vist ok til prisen, men det er en online butik som sælger. Med mindre der er noget skummelt ved den, jeg ikke har opdaget så virker denne her computer helt fin. Den opfylder også alle dine krav.

TwinNote 9452-26

Intel Pentium 4 2,67 GHz - 533 DeskBook CPU
256 MB DDR RAM
80 GB Seagate 7200 RPM Harddisk
Combo drev
15" TFT skærm
Floppy disk
LAN
USB 2.0
FireWire
GeForce 4 MX440 - 64 MB Grafikkort

ID/ME Feature:
Brand new ID designs, Easy Launch Key
Intel 845GV/845PE med ICH4 Chipset
Processor & Core logic
Intel P4 socket P478 med 512K cache
Vægt & dimensioner:
353.6 mm x 300.5 mm x 51.9 mm
4.0 kg - 15" DT LCD
Skærm:
15" XGA DT LCD, 1024x768
nVidia GeForce4 440 Go with 64MB DDR on daughter board (845PE)
Simultaneous LCD and CRT display
Dual view support
Two DDR SO-DIMM slots support up to 1024MB(Total)
512KB FLASH BIOS
Storage Subsystem:
24X CD-ROM or 8X DVD or CD-RW or Combo (DVD/CD-RW)
40/60/80/120 GB desktop 3.5" HDD up to 7200RPM
Internal 1.44MB, 3.5 inch FDD
ACPI Compliant
150W AC adapter
Keyboard & mus:
84/85/88 keys- inverted "T-cursor" layout
12 function keys; 4 cursor keys; separate PgUp, PgDn, Home, End Keys, Two Windows keys; Hotkey controls.
4 ways scrolling key
6 launch keys on keyboard ( Internet, mail, P1, P2, P3), one wireless switch key
One power button is on the middle cover
Embedded numeric keypad; International languages support
Kommunikation:
56Kbps ITU Standard Fax/Modem in MDC module IEEE 802.3 10/100 Base T Ethernet LAN built-in

Wireless kommunikation:
Optional MiniPCI 802.11b wireless module with antenna
One button on keyboard to switch the on/off of wireless
I/O Porte:
1 Card bus type II / type III slot
1 RJ-11 jack for Modem
1 RJ-45 jack for 10/100 Base T LAN
1 DC-in jack for AC adapter
1 VGA port for external CRT
1 line in jack/microphone in
1 PS/2-compatible keyboard/mouse port
4 USB 2.0 ports
1 parallel port
1 serial port
1 S-Video TV out
1 IEEE 1394 Two card reader port supporting MS and SD Super Audio DJ Control with small LCD panel
Software/Firmware Support:
Windows 2000, Windows XP
AC-97 Audio system with dual hi-fi speakers (2W each)
SoundBlaster-Pro and DirectSound compatible
Sikkerhed:
Kensington Lock

Pris: DKK 9.990,00
Uden moms 7.992,00
Pr måned i 48 måneder: DKK 331,00
3 års SOLID forsikring: DKK 1.095,00

Generelt er det billigere at købe computere online, men det er selvfølgeligt svært hvis du ikke har en computer.

Mvh Søren

Du har følgende muligheder