/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Helt sort skærm !
Fra : jensegon
Vist : 749 gange
500 point
Dato : 30-01-07 21:08

[I]Efter at jeg har læst tipet om opdatering af windows update, skulle jeg jo også prøve, alt så udtil at køre fint, indtil hvor man bliver bedt om at genstarte Pc'eren ,så lukkede den og skærmen blev sort og nu er jeg meget i tvivel om hvad jeg skal gøre for at få liv ide igen. Jeg har prøvet at slukke den,jeg har prøvet om jeg kunne fange den på F8, men det er ikke lykkeds. Hvad gør jeg nu.

HØJ råb om H J Æ L P fra
Jensegon.

Accepteret svar
Fra : Merrild89

Modtaget 510 point
Dato : 30-01-07 21:41

hey, har nogen gange samme problem, men du kan jo prøve at skifte skærmen?
Blinker lampen til skærmen?
hvis du har et onboard grafikkort sammen med det andet, så prøv at pille det ene ud så aktiverer du det onboarde?

Lad mig høre hvad du finder ud ad :D

Hilsen Merrild

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 21:51

umiddelbart falder det mig ind om du har installeret opdateringer før siden du skriver

Citat
skulle jeg jo også prøve

det er vel forhåbentlig ikke første gang du opdaterer fra windows update ????

Men - det KAN være fordi du ikke giver din pc tid til at indlæse færdig både efter opdateringen og når du starter op igen efter genstart.

Større opdateringer er nu engang længere om at indlæse.

Skulle du komme ud over den sorte skærm så lad din pc stå lidt - indtil indikatoren holder op med at blinke

kan du overhovedet ikke komme i fejlsikret tilstand ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 22:06

Under opstart.............F8 klik klik klik klik klik og så håbe at den kommer derind.
Og så bare start i fejlsikret tilstand og luk den ned og start en gang til i fejlsikret.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 30-01-07 22:46

Ja som jeg skrev, kørte den helt normalt indtil den skulle genstarte, så stod den bare og kørte med sort skærm og helt uden for rækkevidde. Jeg har klikket rigtig meget på F8 uden resultat.
Jeg har også prøvet at holde F8 nede under opstart, så kommer der et kort glimt af skærmbilledet.

VH
Jensegon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-07 02:24

Mon ikke du er for utålmodig ? Jeg har lige hentet og instaleret opdateringer fra Microsoft Update, og genstartet, lige som hos dig gik indlæsningen istå, med sort skærm, jeg havde læst dit spørgsmål og ville lige vente og se, jeg rørte ikke noget som helst og efter ca 3-4 minutter startede Windows XP helt normalt, en opdatering mislykkedes jeg fik ikke Internet Explorer 7 i denne omgang

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 31-01-07 03:00

hej!

Jeg havde samme problem. Men efter at have slukket for HP-printeren og genstartede, kørte det igen. Guderne må vide hvorfor?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 06:48

Citat
Jeg har klikket rigtig meget på F8 uden resultat.
Jeg har også prøvet at holde F8 nede under opstart, så kommer der et kort glimt af skærmbilledet

jamen du skal ikke bare klikke på F8 - du skal holde den nede med indtil flere klik når din maskine starter (måske skal du bruge en anden tast alt efter din maskine)

Prøv at gøre som ovenstående - hvis skærmen viser sig - i fejlsikret i første omgang - så bare gå fra den og lad den læse.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 31-01-07 12:20

Hej venner!
Efter en næsten søvnløs nat, har jeg igen fået liv i maskinen.
Efter jeg har klikket rigtig meget på F8, og prøvet de forskellige gode råd, hvor intet hjalp.
Men så prøvede jeg rådet fra Merrild89,hvor der står "prøv at skifte skærmen",selv om jeg ikke troede på den, så har jeg nu liv i maskinen igen, efter helt normalt opstart og Internet Explorer 7 virker helt perfekt .

Mange tak for hjælpen venner, men belønningen må jo gå til Merrild89, selvom jeg ikke fatter en brik af det.

VH
Jensegon.

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 31-01-07 12:22

Tak for svaret Merrild89.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 31-01-07 17:45

no problem m8