/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Oprydning i pc'en"
Fra : Dalapin
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 26-01-07 10:54

Hvordan "renser jeg ud" i min pc, som er blevet meget, meget langsom ?

Jeg går ud fra, at der ligger div. cookies og alt muligt andre mærkelige ting "omme bagved",
for den bliver brugt meget til spil, hentning af musik osv.

Jeg synes jeg har hørt om programmer som kan rydde op i al det "snaks" man får med, men
kan desværre ikke huske hvad de hed

Så pls., hvis der er nogen som kan gi' mig et lille fif / vink med en vognstang, så bare skriv

Tak for hjælpen og go' weekend til alle Jer "KanDu'ere"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 11:17

almindelig vedligeholdelse

højreklik på internet explorer - slet cookies - slet filer (også offline indholdet) - slet oversigten - bruger du ie7 så slet alt

spiller du meget så skal du ofte køre vedligheholdelse - du kan vælge at lade den køre under planlagte opgaver mens du sover

1. diskoprydning på drevene(denne computer - højreklik - egenskaber)
2. chckdisk ( denne computer - højreklik - egenskaber - vælg drev - vælg funktioner og fanebladet funktioner - sæt flue i første i undersøg nu - og kør den nederste i undersøg nu)
3. diskdefragmentering af drevene - især vigtigt når du spiller - samme procedure som ovenfor - vælg defragmenter på drevene (undlad at stole på oplysninger om at det ikke er nødvendigt - det er det faktisk altid alligevel)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 11:18

ps hvis din pc er unormalt langsom så er det måske en ide at stille et spørgsmål i kategorien sikkerhed - der kan med sandsynlighed også være vira eller andet skidt der sløver

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 26-01-07 11:37

Hej Mirit

Tak for dit hurtige svar.

Jeg er jo så naiv og tror, at mit MacAfee Security ta'r det hele - men man kan jo aldrig vide.

Diskdefrag kører jeg jævnligt - og jeg synes ikke det hjælper - men jeg havde sgu' glemt det der med IE'en.

Jeg prøver - og endnu en gang tak for det

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 11:41

diskdefragmenteringen gør nu ikke det hele -

og grunden til jeg tænker i spyware eller lign er at man trods alt ikke kan sikre sig helt gennem sikkerhedsprogrammerne - så der vil du måske få mere glæde af at få gennemset en log - få fjernet evt skidt og møg - og derpå få lidt mere fart over maskineriet - skidt kan sløve mere end man umiddelbart tror.

(det ville jeg i hvertfald sørge for)

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 26-01-07 11:47

Yes, der var jo et af navnene - "Spyware" - havde sgu' hørt det før, men glemt det igen.

Er der mon andre programmer "herude" som kan andet / mere mht. oprydning af
ens pc m.m. ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 11:54

haha jeg tror du prøver at slippe billigt og let ud af det hele - der er mange programmer der kan rydde op - men hvorfor installere program efter program for at ende med alligevel at skulle gøre noget ved evt spyes og malware osv ???

prøv lige at køre denne her www.superantispyware.com (gratis)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 12:00

http://www.ccleaner.com/

kraftig oprydning - men blæser på spyware malware og vira

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-07 12:00

En god side at blive klogere af: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm læs om de forskellige muligheder, blandt andre Empty Temp Folder, IE Spyad, SuperAntiSpyware og IE Privacy Keeper, der er dansk manual til de fleste, skrevet af Anette B. Overgaard (kæmpearbejde) husk at læse manualen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-07 12:03

Hvis du bruger CrapCleaner som Miritdk foreslår, er det absolut nødvendig at læse manualen, den kan ødelægge/rydde bedre op end du bryder dig om, jeg har prøvet