/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Angående tips: startup Inspect
Fra : PS.BMW
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 26-01-07 09:55

Citat:
"man kan vel lige så godt benytte XP's eget værktøj til det.
start -> kør -> skriv msconfig -> fanebladet start og så rydde op derinde"

Hvad er et minimum af programmer der skal startes for at pc-en kører?
I min start er der 29 programmer med v og nogle er vel nødvendige.

Hvis jeg fjerner v ved programmer jeg ikke bruger dagligt betyder det så at pc-en generelt er hurtigere, men at det tager længere tid når og hvis jeg skal bruge nogle af de deaktiverede programmer?

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-07 09:57

Ja - din maskine starter hurtigere......

Og nej - du mærker ikke forskel i opstart af programmet....

Den er så lille at den betydningsløs.....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-07 09:59

det tager ikke længere tid at når du skal bruge de programmer du har liggende der blot ikke starter op.

ja pc´en bliver en del kvikkere - især i opstarten kan det mærkes.

ps - hvis du bruger en firewall efter eget valg kan du deaktivere windows firewall der faktisk tager en del kræfter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 10:01

ps... glemte lige hvis du vil deaktivere windows firewall så

gå i start - kør - skriv services.msc

find derpå firewallens og sikkerhedscenterets services og stop dem - vælg deaktiveret/disabled

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 10:25

Fem stjerner i dette spøgsmål..................jeg har kun 11 i min startfane.
Det er ellers Spybot S&D som plejer at rydde op i min start.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-07 10:44

Det er ikke nødvendig at lade andet end din sikkerheds software starte sammen med Windows, og ja det giver en hurtigere indlæsning af Windows men ikke en hurtigere computer efter start

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 29-01-07 17:01

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 18:43

velbekomme