/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pdf fil
Fra : karsten62
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 25-01-07 16:04

hej
er der nogle som kan fortælle hvordan man laver om til pdf fil.
har lavet et klubblad i publisher og fået det trykt, men der var en besked med fra trykkeren om at han gerne vil have det i pdf fil

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-07 16:21

Det klarer denne - gratis

http://www.pdf995.com/

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-01-07 17:20

Husk endelig at lave en udskrift af PDF-filen og læs grundigt korrektur på denne, - for det forekommer ret ofte, at der opstår småfejl ved konvertering fra Publisher.
Dette er min egen erfaring, - idet jeg også tit modtager filer i publisher, som jeg så selv konverterer til PDF, - inden jeg trykker foreningsbladene.
Ammitz

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 25-01-07 17:27

fås det ikke på dansk,da jeg ikke kan engelsk

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-01-07 17:32

Velkommen i klubben...

Derfor har jeg Adobe Acrobat prof. (ikke reader) på Dansk da jeg bruger det erhvervsmæssigt, - men det koster en bondegård.

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 17:33

Det skal du ikke tage dig af....

Du installerer den bare og har derefter en "extra printer".....

Programmet som sådan passer sig selv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 17:39

Det er desværre lidt "bøvlet" at arbejde med komputere uden at kunne lidt engelsk...

Men i dette tilfælde er det uden betydning da programmet arbejder aut.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-07 19:02

En acrobat pakke på dansk er ikke så dyr.
Jeg bruger uden problemer den lidt ældre acrobat 5 og laver pdf filer med.
Jeg vil råde dig til at købe acrobat og bruge adobe destilleren, så får du ingen problemer.
Der findes printerdrivere og andre små programmer til at lave en pdf fil med. Med destilleren fra adobe kan du selv bestemme om det skal være en pdf fil til skærm brug (internettet), en print pdf eller en tryklar pdf fil med høj opløsning. Du kan få en fil fra trykkeriet så den bliver lavet rigtig efter deres ønske.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-07 01:34

Her er en gratis mulighed, på dansk, brug OpenOffice til at lave klubblad og andre dokumenter, når dokumentet er klar, klikker du på Eksporter til PDF, nemmere kan det ikke gøres, OpenOffice er en kontor pakke lignende MircosoftOffice bare gratis, du kan hente din kontor pakke her: http://da.openoffice.org/ gå ned til hvor der står Hent Dansk OpenOffice.org 2.1 og klik på Windows, OpenOffice kan åbne dokumenter oprettet af andre kontor programmer, læs mere om hvad OpenOffice kan her: http://da.openoffice.org/about-product.html

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 26-01-07 14:47

Tak for svaret refi.