/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Spærring af adgang
Fra : Reichstein
Vist : 691 gange
42 point
Dato : 17-01-07 16:16

Jeg har brug for, at spærre for adgang til enten min computer eller til at gå på internettet.
Det bedste vil være, at spærre for internet, så der kun bliver adgang med et password.
Kan man det; og hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-07 16:28

Gå i START og i ANGIV PROGRAMADGANG OG -STANDARDER. Der finder du alt du behøver at vide...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:29

Du skal da bare være administrator.
Have et personligt og hemmeligt password.
Oprette en bruger andre kan logge ind på.

Som administrator styre kan du styre brugerens adgangsrettigheder.

..eller begrænse brugernes muligheder for selcv at rette systemet til med dette lille program:

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_securityconsole.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:38
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 16:50
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-01-07 21:21

Hvis det er Win 2000 eller XP

Sådan kræver du, at brugerne trykker på CTRL+ALT+DELETE, før de logger på
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer på en computer, som er en del af et netværksdomæne, for at benytte denne fremgangsmåde. Indstillinger for netværkspolitik kan også forhindre dig i at gennemføre denne fremgangsmåde.

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på fanen Avanceret.
Marker afkrydsningsfeltet Kræver, at brugere trykker på Ctrl+Alt+Delete i Sikkert logon.
Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og klik derefter på Brugerkonti, hvis du vil åbne Brugerkonti.
Når en bruger trykker på CTRL+ALT+DELETE, før vedkommende logger på, vises Windows-logonprompten. Hvis du kræver, at brugeren skal trykke på CTRL+ALT+DELETE, forøger det sikkerheden og modarbejder visse programmer med trojanske heste.

Og ingen kommer ind og surfer eller bruger din PC med mindre du giver dem en begrænset adgang.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 21 point
Dato : 17-01-07 21:31

Der findes også en simpel softwareløsning; NetLimiter 2 Pro : http://www.netlimiter.com/download.php

..hvis det kun er netadgang det drejer sig om

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 18-01-07 07:59

Tak for svaret molokyle, og til jer andre. Jeg har fundet ud af at gå ind i indstillinger i explorer, og under fanabladet indhold, kan man aktivere/deaktivere. Her skal der så skrives et password, og efterfølgende er jeg nød til at skulle godkende alle de sider jeg vil have adgang til, enten permanent eller "kun denne gang".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-07 08:42

Klassifikationsfilteret? Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Fint tip !!!

..men hvad; hvis den som IKKE må surfe fra din maskine installerer f.eks. Opera? ..eller en 'hjemmestrikket' browser?

Med brugeradministration kan du både bestemme hvilke programmer/biblioteker/filer brugeren har adgang til, samt om brugeren må installere/slette programmer mm.

</MOLOKYLE>