/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
købe ny bærbar
Fra : scarlets
Vist : 633 gange
200 point
Dato : 09-12-06 18:26

Hvad skal jeg se efter ved køb af bærbar ?

Anvendelse :

skrivemaskine
mail
finde på nettet
arbejde m foto

det ku også være lækkert, om jeg ku´se film og TV på den, er det meget dyrere ?

Jeg skal IKKE spille spil.

Jeg skal også bruge en printer/scanner/kopi - som ikke fylder vildt, gerne en tynd ting - og gerne en, hvor man selv kan fylde blæk på.
(nnår jeg gør det på HP - påstår den, der ikke er patron i)

Det hele skal være fra en forretning, hvor jeg kan komme og få hjælp.

Det vil være dejligt, om du evt. vil checke de sneste kataloger,da jeg ikke fatter en bønne.
Har lige - efter to års brug- opdaget, at den jeg har, har ben og at den dør p.g.a. overophedning.

Det skal nødvendigvis være et meget meget enkelt svar, som din mormor let kan forstå.

Mange mange tak !

Og lad nu være med alle de der dum-smarte svar, nogle excellerer i for at være med !
Af hjertet tak !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 18:36

Citat
skrivemaskine
mail
finde på nettet
... intet problem i det

Citat
arbejde m foto
det ku også være lækkert, om jeg ku´se film og TV på den, er det meget dyrere ?
... egentlig heller ikke noget problem - udover et rimeligt grafikkort og det hører næsten til alle nyere pc´er

du skal blot udse dig en der svarer til din pengepung og kræve at den lever op til det du vil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 18:38

stort set det samme med scanner/printer/kopi

langt nemmere at gå i en forretning hvor de ved hvad de taler om og forstår hvad du vil og du kan se og "føle" dig frem

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 09-12-06 18:57

Hm... jeg havde håbet, at blive meget meget klogere.....
I forretningen vil de hurtigt opdage, at jeg på dette punkt er den komplet idiot, og sælge mig en, de er brændt inde med - med tilhørnede pedaler og dampmaskine......
Suk !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 19:01

det var nu bare min ringe mening - der skal nok komme flere bud derhenad

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 09-12-06 19:10

en små4999kr i elgiganten eller merlin så kan den det og spille en lille smule spil

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 09-12-06 19:45

Spørg mig lige om noget, i ikke aner noget om - og bliv glade for et svar som : kig i en bog /find ud af det selv !
Jeg HADER de der tynde svar !
Suk !

Hvordan rider man : du finder en hest og begynder !
Fedt ikke ?

Hvordan laver jeg ris a la mande ?
Du tager en mandel og gør det !

For filen da !
Er der virkelig ingen, der kan/ vil hjælpe seriøst ?

Jeg er på total bar bund / nøgen / på glat is / lam i roen ang. pc
Capische ?
Og frustreret - NU

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-06 21:43

www.zepto.dk - de har en god service og er danskproduceret.
znote 2215w har jeg - den kan det du har brug for - men det kan alle deres maskiner for øvrigt.
Processormæssigt vil jeg i dag købe mindst Intel Pentium D(uo) eller helst Intel Dual Core.
Grafikkortet har ikke den helt store betydning til dit brug, men selvfølgelig er større som regel lig med bedre.
Ram = 1Gb
Harddisk min. 160 Gb eller større
Bruger du ctrl tasten meget, så pas på: Ikke alle tastaturer har den i nederste venstre hjørne - spørg firmaet.
Batteri: standard er som regel 6 elementer. Skal du bruge det meget, så vælg 9 elementer, men vær klar over, at batteriet så stikker lidt ud på bagsiden.
Kan ikke lige komme på mere nu, men spørg bare igen. Du kan også selv konfigurere på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-06 22:03

Prøv lige og klik på linket her: http://notebooksalg.computersalg.dk/Zepto_config.html?producent=Zepto&gruppe=7&sort=3 den viste bærbare kan alt det du spørger om, og mere til
Prøv at rulle ned på siden, og læs om instalationeren på computeren. Det du først skal stille krav om er: Centrino cpu, Celeron tager alt for meget af batteriet, så prøv at gå til midterste felt forneden, den hedder Power og koster til at begynde med 8.180kr. klik på Konfigurer og køb, lige under prisen, der er prik i Online rabat og 15,4´´ skærm, det første du skal tage stilling til er om du vil se tv på computeren, så skal du sætte prik i Indbygget digital tv tuner, det koster 715kr. så ingen prik der! Næste punkt er hvilken processor, med dine krav vil jeg lade prikken blive i 1,6GHz Intel processoren har med hurtigheden at gøre og du vil ikke spille krævende spil. Næste punkt er Ram (random acces memory) hukommelse som du bruger mens du arbejder med computeren, dine krav dækkes af de foreslåede 1024, det er nok til billeder men vil du ofre 120kr. så sæt prik ud for 1GB og du kommer aldrig til at mangle hukommelse nu skal du have valgt harddisk, det er computerens egentlige hukommelse, der hvor du gemmer dine data, billeder med mere, er du prisbevidst så lader du prikken blive i 80GB 5400 omdrejninger, vil du nøjes med 60GB gemme plads men der skal komme billeder på skærmen hurtig når dobbelt klikker på billeder, så sæt prik 60GB 7200 omdrejninger (det siger næsten sig selv at hurtige harddiske er hurtigere til at findet lagrede frem) her koster hurtigheden 180kr. Nu skal du have valgt den optiske enhed, og der er en glimrende beskrivelse på¨siden, så det kommer jeg ikke ind på, men lader prikken stå. Trådløs netværk er indbygget, men du skal have brænder software, Nero express koster kun 18,75kr. så der er ingen grund til ikke at vælge den, vil du have udvidet service så koster det, så det ville jeg vælge fra, og nøjes med garantien og Kandu forummet vil du have Bluetooth indbygget så computeren kan snakke med mobil telefonen, så sæt prik men det koster 475kr. så den mulighed ville jeg vælge fra, kan altid tilføjes senere. Men du skal have et OS (styresystem) her kan du få Windows XP home DK for 478,75kr. så prik her, de næste punkter vil jeg gå let henover også Microsoft Office den vil jeg ikke give 1197,50kr. for, men ville vælge Open Office som blandt andet kan gemme i Microsoft Word format, så de stakler der giver penge for et skrive program også kan læse dine dokumenter: http://da.openoffice.org/ resten af punkterne springer jeg over, der kan du selv vælge, husk at stoppe op ved Sikkerheds software ikke fordi du skal vælge den, men et eller andet skal du have!!! Der kan hentes glimrende gratis programmer både antivirus, antispy og firewall, efter denne konfiguration endte min pris på kr 8.658,75 du kan måske finde den billigere, men hold dig til anerkendte mærker (og det siger jeg som er ovenud tilfreds med min Medion)
Håber du fik noget ud af gennemgangen, jeg syntes det var lettest at beskrive med et konkret eksempel.
Du spørger også om psc, jeg har købt denne: http://printersalg.computersalg.dk/produkt.html?producent=HewlettPackard&SamlemenuID=&varenummer=239590&gruppe=126 den kan godt anbefales

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-06 23:44

Ikke for at være dumsmart! Men? Hvad menes der med at efter 2 års brug fandt du ud af den havde ben og døde?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-12-06 11:11

Jeg har lig været ude og købe mig en bærbar Laptop, der har det du søger.

Inden jeg købte var jeg rundt i 4. forskellige forretninger og chekke priser, på den samme bærbare model.
Jeg havde besluttet mig for og købe en ACER Travel Mate 2490. I de 4. forretninger jeg var rundt var der en prisforskel på kr. 900,- så det kan godt betale sig og se sig godt for.
Du kan læse om den på www.acer.dk beskrivelsen er på engelsk, men du kan også finde en på dansk her http://dk.kelkoo.com/b/a/resultsmini~113501_17378544/0_-_5000_kr_

Ja spørg hvis jeg kan hjælpe dig mere, jeg er meget tilfreds med min

Godkendelse af svar
Fra : scarlets

Dato : 14-12-06 17:59

Tak for svaret myg- og i andre helte !

Berhovet blev massivt, da min bærbare, som var syg, røg på gulvet og vågnede med et halvt tastatur.

De har tastaturer i 10 - 20 - kr. butikkerne og nu er jeg på igen for 20- bobs. Livet er godt ved de fattige !
Men jeg vil checke de nævnte pc-er, og holde mig til en fra en forretning, da jeg bare ikke kan alt det hér uden at ha en nørd ved min side.
Findes her en tålmodig lækker giftefærdig nørd ?
Hehe !
Mange mange tak !

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-12-06 18:23

Giftefærdig var jeg for 30 år siden, nørd har jeg været i mellemtiden, men tålmodig og lækker - ja, hvorfor ikke

God vind fremover på området.