/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Com/win xp genstarter/ nyt hw
Fra : Mrn
Vist : 556 gange
500 point
Dato : 08-12-06 18:55

Hey,

Har lige invisteret i nyt bundkort (M2Npv-MX (AM2 socket)), Grafik kort Nvidia 7600 GT (PCI-E)
2x512 DDR2 ram, Processor (Athlon 64 3800+).

Satte det i maskinen igår... Maskinen bliver ved med at genstarte... snakkede md en, som mente det var rammene... kørte ud i butikken hvor de var købt, og fik nogle nye da det lød som løsningen... Nu hvor jeg er kommet hjem, kan jeg køre knoppix 4.0 på maskinen, men jeg kan ikke køre Win xp.har prøvet at lave en rep af win xp med cd. men når den når til at alle installations filer er indlæst, så genstarter den(som den skal for at fortsætte installation. Nyt bilede kommer frem, hvor den skriver "Genstarter Installation........) Der står den6 sek. hvorefter den genstarter.

Nogen der ved hvad hulan der sker???

Mvh Michael

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 08-12-06 19:00

Det lyder som en hardware konflikt. Prøv lige at gøre det hele forfra ved at kun sætte det allermest nødvendige til og prøve dig lidt frem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 19:14

Ja den har alt for meget at håndtere på een gang. indstaller på en strippet comp.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 08-12-06 19:49

Så langt så godt... Jeg mente bare ikke at det var "for meget" Der er faktisk kun 1 hd og 2 dvd dreve... ekstra...

men lige nu er jeg nået til installatins skærmen, hvor den installere... men det er så ikke hvor reparerer win xp. men simpelthen geninstallerere den...

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 08-12-06 20:00

endnu længere henne af vejen... .... Det ser squ ud til at virke... nu har jeg et skrivebord igen...

Men nu skal alt det andet jo kobles til igen... inden jeg giver nogen point.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-06 20:12

Så lang så godt. Iblandt sker der nogle konflikter uden de lige er til at forklare, så derfor er det godt at starte op lige så stille også koble mere og mere på for så er det let a finde den enhed der driller

Kommentar
Fra : smik

Dato : 08-12-06 21:04

XP genstarter

Hvis xp genstarter hele tiden.

Denne computer > egenskaber > avanceret > start og genoprettelse(indstillinger) - her kan du slå genstart ved systemfejl fra.

XP laver så en fejlmeddelelse i stedet, som du kan læse.

Fra arlet.dk

Mvh. Smik

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 08-12-06 21:59

Mange tak for hjælpen, det løste mit problem... hvad for en del der har gjort, at computeren ikke kunne starte ved jeg ikke... det hele virker nu.... det er hovedsagen.

Mvh.

Michael

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 07:13

Godt det kom til at virke.

Som jeg plejer at sige at det er ikke altid at der er svar på alle spørgsmål omkring pcer men det skal man bare lade være at spekulere på for så ville man blive skør