/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Notebook i Aldi
Fra : akle
Vist : 4097 gange
100 point
Dato : 21-11-06 20:07

Hej!
Er denne bærbare god nok? Jeg har lovet at købe den for min datter, hvis den altså er pengene værd. De tre første punkter i beskrivelsen kan jeg godt have brug for at få forklaret nærmere af kyndige kanduer, så jeg kan videregive oplysningerne korrekt.
Den anden bærbare, min datter havde kig på, var fra Merlin. Her har jeg kun Merlins annonce at henvise til (kr. 5.499,-). Der er ikke nævnt noget om styreprogram, følger dette med? (Merlins andet tilbud til kr. 7.777,- er for dyr i denne omgang).
Svar venligst hurtigt, da Aldis tilbud gælder fra i morgen og jeg snart skal beslutte mig.
MVH Akle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-11-06 20:22

Ja den er god nok og Medion har en god garantiordning, hvor man bytter eller reparerer uden vrøvl. Man skal ikke engang betale porto.

Nu afhænger det noget af hvad din datter skal bruge den til om det er det rigtige køb. Den er specielt god til tv videoredigering , musik , fotos og sådan noget Men man kan selvfølgelig også bruge den til skolestile og netsurfing. Men til det sidste kan mindre gøre det ligeså godt.

Merlin er berygtet for dårlig service.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-11-06 20:33

Skal du handle den i Aldi så må du nok være tidlig ude for at få købe en pc.Sidste gang de solgte bærbare pcer, så var jeg der en halv time før åbningstiden og da sto det alerede 20 personer der og skulle have pc.Foretningen havede kun 10 stk.
alimak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-06 20:57

Jeg er enig med transor, jeg har aldrig hørt problemer med Aldi´s produkter. Har selv et LCD fjernsyn derfra. Ville heller ikke selv handle PC i Merlin.

Ole P. Bielefedlt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 21:01

Min søn ville ikke røre den fra Aldi med en ildtang, men det er jo så forskelligt fra den ene til den anden.

Men lidt iriterende at du ikke har henvist til de sider, som der er at vælge imellem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-06 21:05

http://www.aldi.dk/ og så klik på tilbuddet under aktuelt.

Hvorfor vil din søn ikke røre ved den fra Aldi? Aldi er Tyskland største PC forhandler.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 21:11

Hvis det er denne http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=90&PID=150&ProductID=6526 som der er tale om, så er den at foretrække.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 21:13

http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=90

TOSHIBA SAT A100-197 15,4"
DKK 5.799,00

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 21:16

Citat
Hvorfor vil din søn ikke røre ved den fra Aldi? Aldi er Tyskland største PC forhandler.

Det gør jo ikke Aldi til den bedste forhandler/produkt , men mange lader sig narre af et "billigt" tilbud.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-11-06 21:17

Fordelen ved aldi er du kan pakke ud og prøve i 30 dage.. Er du ikke tilfreds kan du bare levere den tilbage igen uden de stiller spørgsmål.

De computere de har solgt ville jeg ikke være bange for at købe.. Det plejer at være nogen helt vilde specs til få penge.. Og så er der igen returretten selv om den er pakket ud.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-11-06 21:19

Glemte linket til Aldi: http://aldi.dk/index_dk.htm
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-11-06 21:41

Hej igen.
Merlins tilbud i reklamebladet Toshiba til kr. 5.499,- har kun 512 MB DDR ram og 80 GB harddisk, så jeg kunne ikke finde denne på deres hjemmeside. Muligvis er den allerede væk, da det står 'begrænset antal'. Jeg kan neppe tænke mig den er bedre end Aldis tilbud, dog er Merlins en tusse billigere.
Selv har jeg gode erfaringer med Medion og Aldi. Min datter har en enkel meget dårlig erfaring med Merlin forretningen, så dét burde jo holde hende væk fra køb i dér.
OBS:
Jeg savner at få forklaret de 3 første liniers betydning i Aldis Medion tilbud. Nogle der kan?

Min datter skal bruge Notebooken til sit arbejde (frem og tilbage kørsel), med en masse rapporter, billedarbejde, internet, telefon via net, brændearbejde. Da hun har en dreng hjemmeboende, på 9 år, så vil han også gerne kunne bruge notebooken til spil (dvs. når mor ikke skal arbejde med den).
MVH Akle

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-11-06 22:00

Som svar på din sidste linie citat "Svar venligst hurtigt, da Aldis tilbud gælder fra i morgen og jeg snart skal beslutte mig. " citat slut

Så køb den. Du har Aldi´s næsten unikke returret. Så 30 dage til at finde ud af om det var den rigtige.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-11-06 22:14

Er der ingen der kan forklare mig betydninger af:
1.66 GHz
667 MHz FSB
2 MB L2 Cache PCI-Express teknologi med op til 128 mb delt hukommelse.

Det er disse linier jeg savner at få besvaret, -. for man vil jo gerne blive lidt klogere.

MVH Akle

PS. Notebooken bliver købt, for helt galt kan det ikke gå.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-11-06 22:27

1. Intel® Core™ Solo T1300
2. 1.66 GHz • 667 MHz FSB • 2 MB L2 Cache
3. PCI-Express teknologi med op til 128mb delt hukommelse

1+2 Dette er prosseoren (motoren), Det er ikke den nyeste men sikkert god nok.
a. 1.66 Ghz er hvor hurtig den kan arbejde, det er i den lave ende
men almindeligt i denne prisklasse.
b. 667 MHz FSB er hvor hurtigt den kan 'snakke' med det andet elektronik
(her godt over middel) .
c. 2 MB L2 Cache er prossorens interne arbejdslager (2MB er i top)

3. PCI-Express teknologi er det nyeste og hurtigeste inden for forbindelse
mellem komputer og grafik, dog betyder delt, at den må 'låne' hukommelse fra pc'en.
og det er et minus!

Men da maskinen ellers er veludstyret, så hæver det minus og middel til noget ganske brugbart!
Dog langt fra optimalt , men Aldi har faktisk vundet i diverse test i pcmagasiner ,
for at have en god vare til en pris der er under gennemsnittet , og vigtigt, på service !

Der er jo også Windows XP mediacenter med . den svare til en XP pro +
Og at der er gratis opdatering til det kommende windows vista, ja det er lidt tvivlsom om jeg ville det, dog siger det noget om maskinen, at den er klar til fremtiden.
Desuden er der tvmodtager med.

Sammenlagt , ja så kan de jo være at jeg køber den foran næsen på dig

Mvh Jørgen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-06 22:44

Min nuværende stationære er :
1.8GHz model gammel
266 FSB 256KB (1/4MB) L2
2 Ældre Grafikkort (ikke delt) med 2-3 skærme tilsluttet.
Tvmodtager + win-Mediacenter.
Den kan godt tåle noget mere (motor)
Men jeg sidder nu og skriver her , optager tv på den ene skærm, snakker på skype(uden video)
Og oven i alt dette kører der også FTP og WEB server.
Indrømmet, hvis jeg aktiverer video på skype , så giver den op,
Og tvkvaliteten jeg optager, der kommer nok nogle hak i men så kunne jeg jo slukker for noget andet i mens at jeg optager.

Håber at det giver et lille indblik hvor meget man kan, og mit gæt er at Aldi's ville klare det en lille smule bedere ...! .... måske !

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 21-11-06 23:05

Tak for svaret natmaden. Det var en forklaring som battede vedr. de punkter jeg ønskede at blive klogere på.
Tak til andre jer andre også, for hurtige svar.
MVH Akle

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-11-06 23:18

Denne er nok mere værd (efter behov)
Mindre tilbehør, mere komputer.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000WRojpKYF?ProductID=amvD4QFHqK4AAAEO8Lo9B5h.&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY

Dog ville jeg ikke handle i elgiganten eller merlin, de dårlige erfaringer er de selv skyld i !

Jeg har lige ledt efter noget test, og mente at det var i ekstrabladet for noget tid siden,
Jeg mener at der bla. stod at 4 ud af 10 bærbare er i stykker inden for 1-2 år.
Derfor er service vigtigt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-11-06 23:26

Selv tak

Håber at din datter bliver tilfreds.
Ja og så var der jo 30 dages returret i Aldi +++++

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 23:35

Akle, du må endelig komme tidligt, vi har købt flere pc'ere i Aldi, og altid kommet 45 min før de åbnede. Selv om køen måske ikke er stor på det tidspunkt, så køber flere af kunderne også for andre

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-11-06 15:17

Hej til 'natmaden' og 'nordsted' m.fl.!
Jo, jo, - jeg har prøvet det før, at købe tilbudsvarer ved Aldi og har været heldig hver gang. Normalt har jeg været på plads ½ - 3/4 time før åbninstidspunkt og normalt har Aldi haft 10 stk. i tilbud.
I dag var jeg 1½ time før tid, og var naturligvis nr. 1 i køen, nr. 2 kom knap ½ time senere, (og han var politibetjent i uniform med hund i bilen og alt det andet kram i bæltet). Der strømmede hurtig mange til, som næsten alle skulle have en bærbar af slagsen. Det viste sig at Aldi havde kun 5 stk., så jeg drillede ved at sige, de andre kunne gå hjem, for jeg skulle have dem alle fem! Dét gippede lidt i dem. En enkel person skulle have 2, så resten af flokken, samt nr. 5 i køen blev slemt skuffet.
Tak for jeres fine oplysninger.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 15:24

Det var sq de 10 point værd, at få læst resultatet, dejligt at du fik den bærbare i hus, så er datteren glad, og det er du vel også, nu du har stået i kø og skaffet den

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-11-06 16:36

En solstrålehistorie

Selv kom jeg frem til at jeg vil vente,
har først rigtigt brug for den om 4-5md. ,
så mon ikke at der kommer et tilbud til.

Tillykke med den lille nye