/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Grafikkort på 2 år gammel Dell
Fra : jpaludan
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 06-11-06 02:45

Hej.
Jeg har lige købt en brugt Dell Inspiron 4150 til min datter, som har sparet sammen til en bærbar. Hun spiller Barbie-spil, Harry Potter og andre børnespil samtidig med hun går på nettet.
Nu har jeg lige opdaget at der sidder et grafikkort i med kun 32 MB Ram - er der nogen der ved, om det kan skiftes ud med et lidt bedre ? JEg er bange for det ikke kan trække de spil hun spille,men ved det ikke med sikkerhed. Det ville være rigtig synd for hende, hvis den ikke kan bruges - hun bliver 8 og har sparet 3000 kr sammen.

JEg har kigge rundt på nettet for at finde oplysninger om det, men kan ikke rigtigt finde noget om den....andet end den vist nok kostede lidt mere end 12000 fra ny.

Håber sådan der er nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af om grafikkortet enten kan trække de spil, eller om det kan skiftes ud.

Mange hilsner en håbefuld mor

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 06-11-06 03:09

jeg ville ringe til Dell og forhører mig det er da meget nemmere og mere kvalificeret
vh. ole

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-11-06 07:59

Min søn købte en Inspiron (stor model m. 256 Mb G-Force kort) hvor grafikkortet var defekt, og han fik det skiftet ud af Dell.
Så det kan lade sig gøre!
Det er en selvstændig enhed i maskinen, men det er ikke en udpræget "gør det selv" opgave - jeg så det ske!
Kontakt Dell (hav tålmodighed - du risikerer nemt at vente flere timer i telefonen) og hør på pris o.l. for opgaven - eller kontakt et edb-værksted.
Måske kan du finde oplysninger om grafikkort på Dells hjemmeside?

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-11-06 09:56

Du kan ikke udskifte grafikkortet på denne model da den har delt garikkort som sider på dit mainmoard eller bundkort...

http://support.euro.dell.com/support/index.aspx

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 06-11-06 14:36

Der kom lidt forskellige meldinger her......

Jeg har surfet rundt på Dell's hjemmeside det meste af aftenen, og jeg kan ikke finde nogle oplysninger om den maskine. Det er helt uoverskueligt synes jeg at klikke sig rundt der

Der sidder 512 MB ram i maskinen - måske man kan dele lidt flere af dem end de 32 MB ?

Øv også at jeg var for hurtig til at købe den. Den er ikke kommet endnu, og min datter ved ikke jeg har købt den, så jeg kan måske nå at finde ud at noget andet....

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-11-06 15:21
Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 12-11-06 04:31

Jeg takker for al jeres hjælp. Jeg vil afslutte spørgsmålet i løbet af kort tid. Lige nu vil jeg bare sige, at computeren kom igår. Jeg tændte den - og det eneste der kom frem på skærmen, var et flimrende og forvansket billede. Den har fået et tryk under transporten hos Postdanmark, og sælger havde ikke pakket den ordentligt ind. Selv om den var sendt som pakke, vil Postdanmark næppe erstatte den, da den for det første skulle have været pakket forsvarligt, og for det andet skulle den være sendt som forsigtig pakke. Sælger vil ikke påtage sig ansvaret for det, så jeg er endt med at stå i en situation, hvor min datters penge er spildt og jeg står med en bærbar, der i øvrigt er en god maskine, som ikke kan bruges til noget som helst.