/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vil ikke starte op
Fra : jeanette18
Vist : 840 gange
50 point
Dato : 05-11-06 20:33

Heysa. Min storesøster fik nedenstående maskine for ca. 10 mdr siden og hun oplever nu pludselig at maskinen ikke vil starte ordentlig op.

Kingston HyperX DDR2 2x512MB, DDR2-5400
Asus EN6800GT/2DT/256MB, 6800GT. PCI-E
Pentium4 Prescott 640, 3.2GHz, S775
Asus P5AD2-E/DELUXE, i925XE, LGA775
+ diverse tilhørende dele.

Hver gang jeg tilslutter ATX12v stikket på bundkortet kører den - siger èt bip hvorefter den lukker ned igen.

Hvad gør jeg bedst her?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-11-06 21:01

Jeg sidder med samme problem lige nu, men der kan selvfølgelig være utallige årsager, men måske nogle af disse forslag kan hjælpe jer:

http://www.eksperten.dk/spm/742677

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 21:03

Tja, måske kunne du give hende et kursus i at færdes sikkert på nettet.
Ofte er sådanne problemer opstået ved en ukritisk surfning på nettet, med dertil følgende snavs fra virus, spam og andre herligheder.
Prøv om du kan komme til at starte op i fejlsikret tilstand, så du får en mulighed for at køre et virus og spam program, lige som du kan teste for hijack filer!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-11-06 22:21

Kære severino> Du misforstår helt spørgsmålet. Det er ikke et spørgsmål om sikker surfing men om at få gang i maskinen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 22:59

Rigtigt Jeanette, men det drejer sig også om årsagen til at den ikke vil starte, så her kan snavs være en af de hyppigste årsager, når det sker pludseligt.
Os gamle rotter, som har leget med PC'er i 25 år, har også høstet bitre erfarringer.
Men du må da undskylde at jeg forsøgte at se det fra den mest logiske side!

Hej!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-11-06 23:09

lyder som om power supply er defekt

eller også er noget andet hardware defekt.

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-06 00:57

Jeg vil give DK helt ret i at det er power supply'en det er galt med. Har lige lavet en computer med samme symptomer. efter jeg skiftede power supply'en virkede alt som normalt igen.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 06-11-06 07:43

Dk + Mysteriman > Desværre bekræfter I min frygt, men der er vist ikke andet for end at reklamere strømforsyningen.

Tak til jer alle for indlæggene.