/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Compaq Presario 1700 Labtop
Fra : edison
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 05-11-06 08:39

Hejsa

Jeg har en Compaq Presario 1700 Labtop

Når jeg tænder for den kan jeg høre at Harddisken starter men inted på skærmen, og efter ca 5 til 10 sec slukker den.

Er der nogle der har en ide.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-11-06 08:58

Batterriet kan være fladt/færdigt, har du prøvet med strøm sat til.
lad den stå med strøm i 10-15 min inden du tænder.
Hvis den tænder, så fjern strømmen efter en tid ??

Slukker den hurtigt efter , er det et nyt batterri du skal have !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-11-06 10:06

Tak for dit svar. Men den burde da kunne starte uden batteri, Kun med strømforsyning, og der gør den det samme.

fik en ide. kan det være Bios battriet, der færdigt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-06 11:44

Jeg tror nu ikke det er harddisken som starter men blæseren der kører i 5-10 sek.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-06 00:40

Hvad jeg beskrev tidligere , det har jeg set ske et par gange, derfor foreslaget.

HD giver mange gange små svage kliklyde når den starter, det gør blæseren ikke.

Sidder med en ældre IBM, den kan ikke klare at starte på flade batterri , det skal være lidt opladet,
før at strømforsyningen kan klare både at lade og holde gang i pc'en.

Men det var også en tanke på en løsning !
Tror ikke at dit biosbatt. har nogen indflydelse,
er det ude/fladt på min gamle, så starter den i bios for at blive opsat, derefter starter den.
og holder biosdata indtil at power er slukket !

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-11-06 18:31

Hmm.

Har prøvet det hele. Adskilte den, og kikkede efter løse forbindelsel. Samlede den igen. OG. I 10 sec kørte den. Og så. SLUK igen. suk.

Er der nogen der kan anbefale en reparetør i storkøbenhavn/Køgebugt. Der kan kikke på den. Jeg vil ikke ofre en formue på den, For så må den på genbrugspladsen.

Hmm.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 18:46

Kig lige her.............du er ikke den eneste.
http://www99.epinions.com/msg/show_~threads/cat_id_~9/id_~5530/forum_id_~172

Smid den ikke for hårdt ned i contaneren -
så Compaq freaken skal dykke forlangt ned efter den..................................mig.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-11-06 19:09

HeHe. Jeg knuser den før den kommer derned. Så slipper jeg for at høre på en der harfundet en compaq der ikke virker. HeHe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 20:23

Jeg har faktisk 5 stk ældre Compaq hvor to virker/en virker næsten/en lille bitte hvor skærmen er løs i hængslet/en til reservedele.
Så du kommer til at høre om defekte Compaq alligevel.

Men det link jeg gav dig snakker om problemer omkring blæseren - er luftvejene frie til afkøling.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-11-06 05:56

Tak ec.

Blæseren køre ikke. så det er nok der fejlen er.

ved du hvor man kan købe en såda ny en

mvh
Johnny

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-11-06 05:58

og tak for linket. det ser fornuftigt ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 09:03

Det er noget af et detektivarbejde - så du må søge på nettet.
Du skal nok ikke regne med at kunne bruge andre blæsere end til netop din model.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-06 00:25
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 10:12

Leveringsadressen til storskrald er forkert............................der står jo ikke smørum.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-06 17:09

Så må du have fat i kommunen.
Der er også et project som jeg læste om for en tid siden, og som jeg prøver at finde igen,
det er noget med en samling ældre tekniknørder der hjælper med alt inden for rep.
af brødristere, amatørradio , modeltog , pc'er osv.
også komunalt støttet, men kan altså ikke lige finde dem, andet en det var en artikkel om dem,
i en online avis!
Ellers er der også : http://www.pc-panik.dk/

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-06 18:25

HeHe.. Nu bliver her sjovt at være. Men Øv på min bekostning. Men det er Ok.

Men hvis i har flere gode ider, Så kom frit frem.

Holder lige en pause med den Sk... Compaq.

Kommer tilbage.

mvh
Johnny

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 18:39

Jammen hvis jeg møder nogle gamle nørder, så henviser jeg bare.
Men ja - det kunne måske være skægt at rode med de gamle sager.
Så kunne jeg måske gøre min lille idé/opfindelse færdig.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-11-06 20:49

Ja så fandt jeg den, så meld dig bare e.c !
Glæder mig til at se din opfindelse,
det skulle vel ikke være en USB-tandbørste med dobbelt processor

Syntes at siden er en rigtig god ide, men den er nu ikke så meget udbygget endnu.
http://www.reparationsguiden.dk/

jamen edison, jeg håbede da at et af stederne kunne få gang i din bærbare

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-11-06 08:53

Næ det er bare en epilepsi-alarm, som jeg ville have gjort trådløs.
Den reagrer på vedvarende bevægelser i mindre end 7 sek. og alarmerer så fast i takt med bevægelserne.
Den er afprøvet (ej trådløs) på en hospitalsseng, og tilkaldte personale i tide......................
Desværre gik udviklingen i stå.

Nå det var lige en sidebemærkning.