/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen lyd i PC - højtalere
Fra : LNM
Vist : 769 gange
500 point
Dato : 27-10-06 14:38

Pludselig er der ingen lyd i mine pc- højtalere....

Under lydstyrke er lydstyrke og PC-højtalere "slået til" og mixerenhed: Realtek AC97 Audio.

Det suser kun lidt fra højtalerne. Stikket er sat i Speaker out.

Hvor finder jeg mit lydkort, hvis jeg har det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-06 14:45

højreklik på denne computer - fanebladet hardware - enhedshåndtering - se om der er gult advarslestegn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 14:47

Har højtaler og mic -stik foran på comp.

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 27-10-06 15:57

Der er ikke mic stik foran.
Der er ikke gult advarslestegn

Jeg har prøvet at sætte høretlf. i speaker out !!!

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 27-10-06 16:37

Hvis du benytter Windows XP kan du trykker på start og gå til dit kontrolpanel og her vælde menuen "Lyd, tale og lydenheder". Her kan du regulere teste og fejlfinde dine lydenheder.
Giv lyd hvis det virker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-06 22:58

blot en tanke - men du har vel ikke lige haft opdatering af hardware fra ms ??? DER kan nemlig ligge noget du ikke skal røre ved hvis din puter er en lidt ældre årgang ???

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 27-10-06 23:52

Har benyttet menuen "Lyd, tale og lydenheder" Ingen fejl funden.
Har prøvet højtalertest- Her kom en jævn svag "summen" fra højtalerne.
Jeg får automatisk opdateringer fra Microsoft.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-10-06 00:01

Prøv at gendanne puteren til før problemet opstod
Mvh Sune

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 28-10-06 14:18

Har prøvet at gendanneputeren til start sep., men det kunne den ikke.Hvis jeg gendanner den til feks 1 maj 06- kan jeg så "gendanne" den tilbage til d.d. igen

Jeg har været ved at konfigurere MS Office Professional Edition 2003, og herved måske været inde i en installationsfejl.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-10-06 14:21

Man kan gendanne og fortryde gendanne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-10-06 15:45

Ellers prøv at slette lyddriveren så installerer den straks igen og så har jeg oplevet at det hele virker igen Mvh Sune
Ps hvis der er to drivere i enhedshåndtering ka det også være problemet da de så kan gå i konflikt