/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min stationære PC er gået ned!
Fra : Wheelie
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 23-10-06 16:11

Fra den ene dag til den anden, gik min PC ´er ned, uden at jeg havde ændret / tilføjet hardware/software.

Jeg troede først at det var skærmen der var gået i stykker, eftersom der intet billede kom ved opstart. Efter et par uger blev jeg træt af at blive ved med at forsøge at få skidet til at virke, jeg jeg smed skærmen ud, og erstattede den med en anden skærm der alligevel bare stod i min kælder og samlede støv.

Der var imidlertid stadig ikke noget billede - så jeg kunne jo godt tænke så langt som at det nok ikke var skærmen, men derimod selve pc´en den var gal med.

Her for 10 min,. siden tændte jeg så for pc´en igen - og denne gang kommer der et skærmbillede. Jeg får imidlertid flg. meddelse:

Windows startede ikke korrekt. Dette kan skyldes et der fornyligt er sket en ændring i computerens hardware eller software.... etc.

Jeg får dernæst en række valgmuligheder såsom at:

Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med komandopromt
Sidste kendte fungerende konfiguration
Start windows normalt

Jeg har nu forsøgt med alle de ovnnævnte muligheder, men jeg får samme meddelelse hver gang:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadegielse af computeren.

Unmountable_boot_volume

Hvis det er første gang, at du ser denne stopfejl, skal du genstarte computeren. hvis skærmbilledet vises igen, skal du gære flg.:

Sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis dette er en ny installation, skal du spørge hardware - eller software producenten om der er windows-opdateringer, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software, der er installeret for nylig. Deaktiver nogle instillinger for BIOS-hukommelsen, fx. cashing eller afskygning.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilsstand tilat fjerne eller deaktiver komponenter, skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:
STOP: 0x000000ED (0x8176E578, 0xc0000032, 0x00000000)

Jeg er total newb. mht. computere, så enhver form for hjælp (så pædagoisk som overhovedet muligt, tak) vil være meget velkommen.

ps. kan denne fejlmelding skyldes den nye (gamle) skærm, jeg har brugt, og i så fald hvad skal jeg gøre (tror ikke jeg har nogen diskette med drivers eller lign. liggende).

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 16:41

Den kan ikke starte fra harddisken da der er sket et eller andet med den. Hvilket styresystem bruger du. Det er rimeligt vigtigt at vide for at vi kan hjælpe dig.
Grunden til at du får en meddelse på ændring i hardwaren kan være pga skærmen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-06 16:42

I fejlsikret tilstand benytter den ikke andet end standardskærmdriver.
Så når du kan læse det, skulle det kunne gå nogenlunde.
Tag alt hvad du har af udstyr fra comp og prøv igen.

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 23-10-06 16:43

Hej.
Begynd med at fjerne alt udstyr og kabler til externt udstyr, printer, sjove mus, mm.
Start så op igen og vælg 'Fejlsikret tilstand'.
Hvis du er så heldig at den så virker, kan du jo begynde at koble tingene til igen.
Jeg kan desværre ikke nå mere en dette her i dag, men i morgen skal jeg se om du har fået anden hjælp.
Mvh Richardt

Kommentar
Fra : Wheelie

Dato : 23-10-06 17:28

Rettelse :

Kører windows xp (computeren er fra 2000 og det samme er xp versionen ; - )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-06 17:34

var der nogen hyle/skrigelyde fra comp lige inden den gik ned.

Kommentar
Fra : Wheelie

Dato : 23-10-06 18:20

Nej, ingen hyle lyde.

Computeren gik heller ikke ned som sådan - den ville bare lige pludselig ikke starte, fra den ene dag til den anden.

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg tror faktisk noik kæresten var kommet til at afbryde stikkontakten mens computeren kørte (dette er dog før sket), men efterfølgende kunne den bare ikke starte op igen (dvs. selve computeren kunne godt tændes, der kom blot intet skærmbillede, men derimod blot beskeden: NO SIGNAL INPUT.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 18:38

hvis du nu efter at du har fået en anden skærm på kan se opstarten af din pc er der håb endnu.

Gå ind i bios (del el. F2 under opstart når den skriver det) og sæt dit cdrom som FIRST BOOT DEVICE gem ændringerne (F10) og sæt xp skiven i drevet og genstart. Den vil nu på et tidspunkt spørge om BOOT fra CD tryk på en vilkårlig tast. Nu vil den indlæse fra skiven og du kan reparere derfra via konsollen. Bare følg anvisningerne ellers vender du blot tilbage.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 23-10-06 19:37

Prøv at boote op fra din XP-skive - vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL - vælg drev - log ind skriv, fixboot - klik enter - bekræft - klik enter - skriv, fixmbr - klik enter - bekræft - klik enter - skriv, exit - klik enter