/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Flytte alt ?
Fra : coehlen
Vist : 595 gange
500 point
Dato : 21-10-06 11:33

Jeg skal have flyttet alt over på en ny PC.
Findes der et smart program, der kan flytte rub og stub ?

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 21-10-06 11:45

Det kan du f.eks. gøre med en Live-cd - du skal dog være opmæksom på at du med stor skkerhed som minimum efterfølgende skal køre en "Repair" af Windows pga. de ændrede hardware

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 11:48

Du kan ikke flytte "alt"
Men alle dine filer/billeder/dokumenter kan du flytte med et linkkabel
http://www.thansen.dk/product.asp?c=762345582&n=496911252&pn=805242794
Den arbejder fra USB til USB
I XP skulle den selv indstallere sig men ellers kan du hente en driver

Styresystemer og integrerede programmer kan ikke flyttes.
Office programmer er integrerede.

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 21-10-06 11:56

Der er jo en rejse mappe i windows der kan hjælp... men er ikke særlig effektiv. Det bedste er at købe en ekstern HD, og ligge din BACK-up's der over på! og så smide dem over på den anden pc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 11:59

Følger lidt interesseret med

Vil en backup også flytte styresystemet - kan man klone en pc ???????

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 21-10-06 12:06

Vil en backup også flytte styresystemet - kan man klone en pc ??????? >>>> Med en Live-cd som jeg foreslog er det intet problem, alt overføres bit for bit

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 21-10-06 12:11

Fortæl lidt om, hvad en "Live-CD" er, helgec !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 12:20

Ja - nu er JEG da nysgerrig

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 21-10-06 12:35

DAPPIX - KNOPPIX hvis du ønsker fuld grafisk brugerflade
INSERT delvis grafisk brugerflade
Se evt. http://www.helgec.dk/dappix.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 14:41

Ok - jeg har flytte hele molevitten nogle gange med Drive Image, og en enkelt gang lykkedes det at overføre fra en 450 Mhz til en 1000 Mhz som på alle måder var helt anderledes...............men det er også gået galt et par gange, så derfor anbefaler jeg det ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 14:55

Syntes også det lyder LIDT halvfarligt - men med en GOD backup er det vel forsøget værd

Forstår dog ikke helt afsnittet med at højreklikke på et billede med ja-nej muligheder ????

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 21-10-06 15:20

Hvori skulle det farlige bestå??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 15:34

Teksten mellem fig. 3 og 4 er lidt gætteværk

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 21-10-06 18:11

hvis det kun er filer, kan du så ikke bruge et gratis domæne til at lægge ind på og så tage dem ud på den nye? www.1go.dk og www.frac.dk har gratis domæner, men kan jo godt være jeg er dum her for fattede ikke en dyt at alt det andet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 10:51

Det er en ny comp. "det hele" skal over på.

1. Er der indstalleret styresystem og programmer på den nye. ???
2. Er der flere CD'er med til den comp. ???
3. Er der en recovery CD/DVD med til comp. ???
4. Forlanger den nye comp at du skal lave en recovery CD/DVD. ???

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 22-10-06 13:06

Det handler i al sin enkelthed om den situation, man står i, når man første gang åbner sin nyindkøbte computer med ikke andet installeret end styresystemet. (F.eks. XP Home). Tomt skrivebord - og pyh ha, skal jeg virkelig til at geninstallere alle mine kendte og elskede applikationer fra installationsCD-er og download-steder på nettet. Og hvor er det nu, jeg har gemt alle serinumrene ?!
Hvad jeg efterlyste var et program, der kunne finde hvad der er af programmer på een computer - og så installere dem på en anden, så man bare skal sidde klar med serienumrene hvor det måtte være påkrævet.

helgec ´s løsning med at bilde den nye PC ind, at den er den gamle, er supersmart - men vel knapt lovlig !

Til helgec: Det fremgår ikke helt klart af din ellers flotte og udførlige forklaring hvordan man får alle dataene fra den gamle computer over på den nye. Skal man lægge det i en særlig mappe ellet på en egen partition eller - - ??

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 22-10-06 13:35

"helgec ´s løsning med at bilde den nye PC ind, at den er den gamle, er supersmart - men vel knapt lovlig ! "

Kunne du udybe det "ulovlige" lidt nærmere??

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 22-10-06 13:45

Til helgec: Kunne jeg ikke i princippet overføre hele min PC med købte og registerede programmer til dig ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 13:52

Jeg prøvede for en kollega at trække et golfspil over på en anden computer, men bl.a. scorelisten kom ikke med. Jeg brugte Drive Image 2002, som ellers skulle kunne flytte programmer over, når der er lavet en image som ikke er komprimeret.
Jeg har kigget her men kan ikke finde hvor der står noget om det:
http://searchg.symantec.com/search?entqr=0&access=p&hitsceil=100&sort=date%3AD%3AL%3Ad1&output=xml_no_dtd&ie=UTF-8&btnG.y=10&client=symc_en_US&charset=utf-8&q=drive+image&btnG.x=7&ud=1&site=symc_en_US&context=gbh&y=7&oe=UTF-8&proxystylesheet=symc_en_US&ip=87.59.200.180&x=8&start=0

Desværre har symantec købt Drive Image og lader den vist falde til fordel for Ghost.

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 500 point
Dato : 22-10-06 14:00

Jeg fatter simpelthen ikke hvor du vil hen med den bemærkning, men for ikke at give mere næring til din fantasi trækker jeg mig fra tråden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 14:27

Hopper også af her.
(jeg troede du skulle hjælpes)

Godkendelse af svar
Fra : coehlen

Dato : 22-10-06 14:31

Tak for svaret helgec. Det er præcis sådan en opførsel, vi har brug for !!!