/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar
Fra : karsten62
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 17-10-06 06:08

hej
Er der nogle der ved om man kan se om en bærbar computer er stjålet, vil købe en brugt, men den skal ikke være 'varm' det er ikke meget ved at den bliver hentet af politiet

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-06 08:44

DU kan jo bede om at se original kvittering/faktura på den maskine du vil købe, hvis sælger ikke kan fremvise en sådan er der en vis sandsynlighed for at den ikke er fremskaffet på lovlig vis.

Iøvrigt kan det sjældent betale sig at købe en brugt bærbar, da de oftest er meget slidt, specielt i batteriet, og sælger for det meste har tememlig urealistiske forventninger om hvad der er værd, og derfor sætter prisen meget højt

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-10-06 08:46
Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 17-10-06 10:07

Helt enig - en brugt laptop er ikke en "sikker investering" - du kan ikke vide/se om den har haft et hårdt liv med transport, cola og andre væsker.....

Læs vores køberguide på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22
hertil skal det bemærkes at nye CPUere er på vej i maskinerne ; den nye Core2 Duo-cpu, som bestemt er pengene værd!

Anmeldelser kan du se masser af på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=44

Der er flere gode modeller i meget forskellige prislejer og konfigurationer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-06 12:15

Hvis den passer dig og prisen er rigtig, kan derjo godt være et godt køb i en brugt bærbar.
Undersøg prisen på et nyt batteri og læg den til, når du vurderer prisen.

forlang navn og adresse med telefonnr fra køber. check via krak om navn og tlf nr passer sammen. lav en kontrolopringning, og spør om et eller andet ligegyldigt, bare for at checkke at sælger er den han udgiver sig for.
Tyve og hælere vil prøve at skjule deres sande identitet.

Hvis det er for billigt lugter det.
så kan du jo prøve at ringe til politiet og bede om at få checkket i kosterfortegnelsen.

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 21-10-06 05:55

Tak for svaret Kortoververden.