/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dvd brænder hjælp
Fra : droslerne
Vist : 499 gange
300 point
Dato : 14-09-06 09:44

Hej
Jeg har en dvd brænder den vil gerne tage dvd og brænde men ikke cd i det hele taget vil den slet ikke tage cd`er, hvad er der galt
Hilsen Robert
Ps jeg har formateret prøvet alt ( mener jeg)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 09:48

Hvilket program bruger du til brænding?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 09:54

Det der er med til brænder Pinnacle hedder det

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 09:58

Jeg har prøvet med nero det er det samme

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 310 point
Dato : 14-09-06 10:01

En Samsung? Hent nyt firmware, og brænd bios på brænder. Er det XP, så prøv, at eksportere til brændbar mappe, og brænd fra XP.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 10:03

Man skal i brænderprogrammet lige huske, at sætte programmet til, at brænde CD/DVD, så det ikke kun står til DVD

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 10:29

jeg har hente- nyt firmware men jeg er ikke så klog hvad mener du med og hvordan gør man at eksportere til brændbar mappe og brænd fra xp ( jeg har xp Home)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 11:16

Du kan brænde med mediaplayer

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 11:50

Den vil ikke en sk....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 12:00

Prøv den af i en anden maskine, vil den ikke der, er drevet defekt.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 16:46

Nu har jeg prøvet i en andem maskine og det er det samme

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 16:48

Så er den desværre defekt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-09-06 17:37

Prøv lige at højreklikke på drevet i denne computer og vælg egenskaber. Hvad siger filsystemet

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 17:45

Den siger den er der siger den aktiv og virker

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 17:56

Hvorfor opretter windows et F-drev i computeren, hver gang jeg tilslutter samsung-dvd-rw og installere pinnacle brænderprogram. Har gjord det i begge computere, som jeg har prøvet.?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-09-06 17:58

Det jeg lige vil tjekke det er om drevet af en eller anden grund har skiftet til filsystem RAW, som er ulæseligt og betyder at drevet er færdigt. Jeg kan ikke finde ud af at få det omkonverteret fra dette filsystem.

Har selv døjet med det og det endte med at jeg købte et nyt drev til små 400,-

Denne Computer - Højreklik DVD drevet - Egenskaber

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-09-06 18:01

Det er fordi det installeret/opretter et virtuelt derev som ikke findes fysisk. Har det samme her med et andet navn.

Du har altså flere end en partition på hardisken eller flere hardiske i kan jeg regne ud, når nu dvd drevet ryger op på F.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 18:02

Jeg køber et nyt drev men tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 14-09-06 18:03

Tak for svaret peet49.Jeg må købe et nyt drev

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-09-06 18:03

Selv tak.