/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Port nr for msn..?
Fra : wulffe83
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 13-09-06 08:26

Heey.. Er der nogle der ved hva port jeg skal åbne i min server for at køre msn..?

Mange tak

Dj-Wulffe

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 09:28

Mener det skulle være port 443

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 09:32

Men der skal sikkert åbnes en masse andre porte ud og ind, hvis det skal virke ordentligt.
Tænker på mail notyfication og de andre funktioner.
Kan du ikke lade din Firewall selv bestemme, tænker på, bare giv tilladelse til et enkelt program.
Men port 443 er den der normalt bruges til dette formål.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 09:36

Der skal kun åbnes for 443, og derefter gives tilladelse til en masse adresser.
Det var sådant ment.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-06 09:39

Mon ikke det er port 1863/tcp ???

http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Port 443 er en 'sikker' https protokol: http://da.wikipedia.org/wiki/HTTPS

http://da.wikipedia.org/wiki/Ip-port

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 09:46

Port 443 skal være åben, for at MSN kan virke.
Ellers nytter det ikke at røre ved meget andet, men der skal så gives tilladelser til en masse andet.

Men tvivler på han skal have oprettet forbindelse til 1863 da det intet har med MSN at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-06 13:17

TCP port 1863 det er : http://www.microsoft.com/technet/isa/2000/maintain/isaimsec.mspx

Citat
The instant text messaging chat feature is essentially a client/server application where the client logs onto the messenger server on TCP port 1863, and sends a chat session request. The server mediates the communication between the two clients, and this avoids NAT issues that arise when an external client needs to have the IP address of the internal client.

..tror jeg nok ...altså?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 13:29

Kan kun sige, at har jeg ikke en åben port, der hedder 443, er jeg nægtet adgang, til samtlige services, fra MSN.
Og B.la Netbank og mange andre tjenester, der kræver en extra "adgang/port"

Håber du får det til at virke.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-09-06 13:30

Men om det gælder for en server, aner jeg ikke, men vil da tro at gund princippet er det samme.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 13-09-06 13:34

heey.. Jeg har fundet mit problem.. Jeg skulle bare instille uret på min computer..

Beklager

Annuller spørgsmålet
Fra : wulffe83

Dato : 13-09-06 13:35

For for oven ^