/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min prosessor er mærkelig?
Fra : Merrild89
Vist : 517 gange
10 point
Dato : 05-09-06 11:22

jeg har en bærbar der har en 1.7 Ghz prosessor centrino. men den kører kun 600 Mhz!! selvom den er på batteri, strøm, eller jeg prøver at få den til at arbejde mere!!! den kan bare ikke gå højere op??? er der noget galt i det?? eller hvad er det der er galt med min bærbar?????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 11:26

Strømstyring/bios styrer selv hastigheden, du kan muligvis ændre indstillinger i strømstyring, desuden kan den ikke køre fuld speed på batteri.
Det er meget normalt.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 12:44

det er lige megetom den kører på batteri eller på strøm, og man kan ikke ændre i strøm styringen!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 12:46

Har du tjekket bios?

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 12:49

man kan ikke ændre i det, ikke lige umiddelbart... kan man gøre det andre måder end det med at trykke f2 når man starter sin pc op??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 12:53

Er der ikke mulighed i strømstyring og bios, kan du ikke gøre noget. Ring til support hos producenten, de har måske en løsning.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 12:55

har jeg tænkt mig, men hvis der var en lettere løsning så var det jo første priotet :D og man hvordan skal man ændre i strømstyringen?? hvis man ikke kan ændre i bios

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 13:07

under styringsmodeller.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:18

hvordan skulle det ændre min prosessors Mhz????? den reagerer ikke anderledes når den får direkte strøm??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 13:22

Din cpu bliver styret af strømstyringen, hvis ikke ville dit batteri være tomt på ingen tid, den yder kun det den skal, laver din PC intet, kører cpu heller ikke hurtigt.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:25

jeg har prøvet at køre flere programmer på en gang, så cpu er 100% i brug men der står stadig 600Mhz

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-06 13:29

Så tyder det på, at den er låst, spørg supportcenteret, så får du det endeligt afklaret, det nomale er strømstyring og bios, men virker det ikke hos dig, er der ikke andet, at gøre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:45

nå,du har også spørgsmålet åbent her

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 18:09

hej igen :Dhar fået ændret det!!!! hehe det var a-z der havde sat noget blorlering i min bios, så den kun kunne køre 600... men det er ændret så nu kører den bare perfekt!!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 18:10

men ellers mange tak alle sammen