/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar skal jeg vælge?
Fra : VJHCredit
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 29-08-06 15:21

Jeg står og skal igang med min journalistuddannelse, og i den forbindelse skal jeg have fat i en bærbar. Der er nogle kriterier som jeg selv har styr på f.eks 15-17" Skærm. min. 512mb ram. Derudover er jeg interesseret i et batterilevetid(så længe som muligt), og støjniveau. Der er jo mange mærker at vælge imellem og har også kigget en del på edbpriser.dk vil gerne have fat i et "sikkert" mærke, som jeg kan stole på. MIn viden er dog begrænset og vil meget gerne have et tip eller flere til en god bærbar. (max6000kr) og fedt hvis det kan gøres billigere for en fattig studerende!
Vil dog også gerne kunne køre et par spil på den-dog ikke meget krævende spil som fylder meget og kræver dit og dat.
På forhånd tak.
Venlig hilsen VJHCredit

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 29-08-06 15:42

For 6000 kr kan man ikke kræve ret meget. Jeg kan ikke anbefale andet end ASUS - de fås vist også i den billigere ende, men jeg kunne ikke selv drømme om at købe til den pris.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-06 16:01

Køb Dansk "Zepto" http://www.zepto.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-06 16:03

NB: Behov og pengepung er jo forsk. så.... men 6.000,- er nok lidt i underkanten

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 29-08-06 16:04

Helt klart en Zepto. Det er kvalitet så det basker.

http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=wPDv4dMOH4WlTmQmJpo

eller måske

http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=L7TETp0MJTBv7VhHqHM

Grafikkortene på begge er ikke til de store spil men ellers er de rimelige stærke

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 29-08-06 16:42

Dell... Dem kan du konfigurere lige efter dine behov og ønsker. Dog er 6.000 kr. nok i underkanten hvis du ønsker noget der er tidssvarende... regn med fra 10.000 og opefter. Hvid du erimod vælger en stationær får du noget rigtigt godt til omkring 6.000 kr.

Hvis du hovedsageligt skal arbejde på denne computer, og det ikke er et MUST at den skal kunne flyttes rundt, så er en stationær altså at foretrække... Du får krampe i fingrene af det andet skidt der.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-06 17:29

Dell er også ok, men det er ikke kun dem der har så du lkan konfigurere som du vil. det hat Zepto jo også. De par link jeg har smidt ind er direkte ind på de 2 forskellige bærbare hvor du kan konfigurere

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 30-08-06 13:26

Tak for svaret Fijala.-ja zepto ser godt ud...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-08-06 16:44

Tak for point.
Jeg har selv en af de grove Zepto 6515WD m. 1,86 Centrino0 og 1,5GB ram med et fedt grafikkort. Den sparker altså r.. men er ikke lige den mest strømbesparende.

Held og lykke med købet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-08-06 16:56

Hvis nu du lige har en tudse mere er der jo et supert tilbud lige nu med stor besparelse ved bestilling over nettet

http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=Pn4S4N2Z4Ne