/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvordan finder man venner?
Fra : Sillepigen
Vist : 1168 gange
50 point
Dato : 22-08-06 16:17

Hej!
Jeg har et lidt unormalt spørgsmål til jer her på kandu.dk
Jeg er lige flyttet fra min lille klat af en hjemby til Vejle, og står nu med en meget lille omgangskreds.
Jeg troede nemt jeg ville kunne klare mig selv, er umiddelbart ikke så afhængig af andre, men allerede efter en uge er jeg lidt halvtrist og ensom, på trods af 6-8 timers skole med klassekammerater dagligt - det skal lige siges, at jeg ikke rigtig har noget med dem efter skole. Vi kører på 3. år, og der er delt klicher op.
Så spørgsmålet er, hvordan kan man få oprettet en omgangskreds enten in real life eller evt. på nettet og så senere "rigtigt"? Jeg skal lige tilføje at jeg er ret genert indtil man kommer ind på mig, derfor farer jeg ikke bare ud og snakker med den første jeg møder
Håber nogen kan hjælpe her

Mange hilsner fra
Kathrine

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-08-06 16:22

Gode neutrale steder kan være interesse klubber /sportsklubber / interesse undervisning.

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 22-08-06 16:23

Meld dig ind i en klub (fodbold, håndbold el.lign.).

Er der en ungdomsklub i den by?

Evt. aftenskole.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 16:24

Sillepigen er der ikke på dit uddannelsessted en cafe hvor i kan mødes f.eks fredag efter skole??
Kan du ikke lave opgaver sammen med nogle fra din klasse efter skole, eller lave en hygge video/spise aften sammen med nogle fra klassen. En skal jo være den første til at starte invitationerne, i kan gøre det på sammenskudsbasis.

Der er også muligheder for at finde venner, hvis du melder dig til aftenskole eller sport.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-08-06 17:23

jeg har flyttet meget rundt, og har hurtigt måtte skaffe nye bekendte. Jeg gør det, at jeg ser hvem jeg går forbi, og har jeg først set en person et par gange, så sender jeg et lille nik hver gang jeg paserer vedkommende. Hellere hilse en gang for meget, end en gang for lidt. Nogle af dem man hilser på, kommer man så til at snakke med.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-06 17:53

Spil badminton Kathrine.

Den er stensikker. Meld dig ind i den lokale badmintonklub, og du får hurtigt en vennekreds.

Jaaa okay... det er måske lidt overdrevet, men som flere skriver, så er en sportsklub /forening et rigtig godt startsted. Du kunne osse overveje et af de politiske partiers lokale ungdomsafdeling. Så skal du bare gøre op med dig selv, hvilken ideologi du vil støtte.

Bare gå til den... du skal dælme ikke sidde alene og surmule

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-08-06 18:09

Har du prøvet www.vi-kvinder.dk?
Det er da gratis at se på hvad der kan tilbydes.
Ammitz

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 22-08-06 18:39

Hvis du vil forsøge dig på internettet,så tilmeld dig som bruger på jubii debatten......
De efterlyser og arrangerer komsammen i diverse danske byer,og jeg ved at der er mange der benytter sig af den måde til at opbygge bekendtskaber/ venskaber......

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-08-06 20:08

Der er mange foreninger der mangler frivillige, det kunne være en start - du både gør noget godt for andre og oveni får du helt sikkert en venneskare.

Håber noget vil lykkes for dig, for ensomhed gør ondt.

Knus og Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-08-06 20:10

Glemte helt at fortælle, hvis du savner mailvenner så prøv siden: www.pennevenner.dk hvor der er flere kategorier at vælge i mellem: Børn, Kvinder og Mænd - Du kan selv efterlyse nogen venner derinde

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-06 21:59

Via www.dating.dk og www.scor.dk begge steder kan man søge venner.
Vigtigt er det dog at være mege skarb eller præcis på/med hvad man selv ønsker at få ud af et venskab.

Hvis man forveksler venner med behov for kæreste bliver tingene lidt kompliceret.

Gode venskaber tager ofte lidt tid at udvikle, men de vokser hurtigt hvis man har fundet nogen der har samme interesser, samme syn på afslapning, spontanitet og aktivitetsniveau.
Venskaber hvor den ene har lyst til at være aktiv og den anden har lyst til at slappe af dør hurtigt...

Find ud af hvad et venskab skal give dig og hvad du har lysten til at bidrage med.

Når du kender disse behov og lyster - kan du tænke over hvor der er mennesker af samme "type" som dig selv eller menesker der kan give din fritid værdi...

Er selv flyttet en del rund i landet og selv prøvet at få venner bytte venner og at midste venner...

Held og Lykke
Benjamin

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-08-06 01:03

Jeg har ikke noget altoverskyggende godt råd, da det ville være individuelt i forhold til forventninger. Menjeg vil da gerne prøve at være din ven,hvis det kan bruges....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-08-06 07:27

Hej Kathrine

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående muligheder - på uddannelsesinstitutionen som jeg gik på var vi ikke opdelt i klasser men fik undervisning via forlæsninger - dette medførte at jeg selv skulle blive bedre til at kontakte folk end jeg ellers havde været vant til. Måden var at spørge en person om man skulle tage en kop kaffe e.lign. efter timerne, tale med de personer man havde omkring sig til forlæsningen, deltage i/oprette studiegrupper o.lignende. Det samme gør sig gældende hvis du vælger en sportsgren - udvælg dig en eller flere personer som du har hilst på, indled med lidt smalltalk og hvis de virker som noget for dig, så spørg om I skal få noget at drikke e.lign bagefter. Når du er ny et sted, er du nødt til selv at tage initiativet - selv om det kan være grænseoverskridende - men prøv alligevel - nogle gange rammer man plet og får indledt nogle gode venskaber.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-06 16:48

Gå aftenskole til noget f.eks. kreativt, såsom keramik, tegning, madlavning, syning, osv.

Her har alle samme interesse og snakker ofte sammen om de ting hver især laver.

Når man er et sted med nogle andre i flere timer, kan man bedre fornemme, om der er nogen, man har lyst til at se noget mere til.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 23-08-06 17:00

Hej alle og tak for alle jeres svar.
Jeg har meldt mig til noget sport, men desværre er aftenskole og de fleste sportsgrene også meget dyrt - lidt mere end min su kan klare. Men jeg vil fortsat undersøge, hvad der er af muligheder
og tager meget gerne stadig imod godt råd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-06 17:08

Hvis der findes et gratis arrangement - f.eks. et marked, kan du evt. spørge i klassen, om der er nogen, der kunne tænke sig at gå med derhen og ose.

Eller en tur på café, biffen...

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 24-08-06 12:05

Jeg har fået venner ved at sætte en gratis rubrik i den blå avis og familie journalen. Jeg søgte efter pennevenner på det tidspunkt, fordi jeg havde natarbejde. Har også mødt en veninde fordi vi faldt i snak ved et busstoppested - vi startede med at snakke om den bus der var forsinket og fandt ud af at vi begge lige var flyttet til rødovre og boede mindre end 5 minutter fra hinanden. Det blev til meget aftenkaffe/te inden jeg skulle på arbejde. Nu bor hun i schweiz og jeg på amager, men vi har stadig kontakt via billige sms'r. Jeg kan også foreslå dig at tjekke www.couchsurfing.com, hvor du ved at være gæstfri (alt fra kaffe til overnatning) eller benytte dig af andres gæstfrihed kan få venner i ind og udland - måske er der også nogen meldt til i Vejle. Derudover er det nemt at møde nye venner, hvis du melder dig til frivilligt arbejde fx i røde kors eller dansk flygtningehjælp. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-06 12:29

Eller en genbrugsbutik

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 29-01-07 20:03

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Og tak alle andre også.
Der kom mange gode råd ind :D

Kommentar
Fra : makefriends