/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skrig!!! ikoner forsvandt igen
Fra : Fijala
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 20-08-06 16:59

Som følge af dette http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=92462
måtte jeg igennem en længere rep af windows. Efter rep. skulle jeg så hente alle opdateringer fra Microsoft igen. Hele 53 stk. Efter install af dem og en efterfølgende genstart var det hele npget l... igen. Alle ikoner var igen forsvundet. Dvs at det må være en opdatering fra dem der fejler eller gør et eller andet.
Jeg kan som i det tidligere se alle ikoner indtil jeg lukker eller sender en fejlrapport til dem. Derefter forsvinder alt og der er kun Ctrl-alt-delete tilbage. Nu har jeg så kørt systemgendannelse før jeg lukker for fejlmeddelsen. Det mislykkedes, men den virker igen ?????.
Nu står den så og vil hente de sidste opdateringer, men dem vil jeg ni ikke lige hente.

Er der da ikke nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad der er galt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 17:17

Måske skal du hente lidt ad gangen så den ikke skal ændre for meget på een gang.
Med en genstart ind i mellem.
Bare en tanke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-06 20:21

ja også min tanke men hvordan gør man det. I "gamle dage" kunne man vlge men det synes jeg ikke jeg har mulighed for nu

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-08-06 22:02

Når der hentes opdateringer kommer der normalt et vidue frem hvor du kan vælge hurtiginstallation eller brugerstyre, så vælger du brugerstyret, og får en læiste op over de opdateringer der ligger, så kan du flueben dem af du vil installere. Efter genstart dukker listen så op igen, og du kan vælge de næste. Har du installeret SP 2 inden du henter opdateringer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-06 22:04

En udvej :

Højreklik på denne komputer - egenskaber - faneblad automatiske opdateringer

Fjern flueben ved aut. opdateringer (selvom det er det den foreslår)

Sæt i stedet flueben ved "giv besked"

Fremover får du nu besked om hvad den vil installere og du har mulighed for at fravælge dem du ikke vil have.

Så må du prøve dem EEN ad gangen - derved vil du opdage hvilken der laver fejlen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-06 22:07

Hovsa - vi ramte næsten hinanden....

Men det er lidt det samme vi mener - blot er jeg ikke sikker på listen kommer hvis man kører med aut. opdatering - så mener jeg den BARE installerer alt - men det er da muligt jeg tager fejl i det punkt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 22:18

Gå til update
kør den microsoft publisher men i flere indstillinger kan du sætte den til "spørg mig først"
og så
i venstre side "brug administrations indstillinger"
der kan du måske selv bestemme.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-06 23:22

Det må vel være en af de to nyeste, så det er vel bare at tjekke datoen. Der kom to for et par dage siden, som formentlig er nogle rettelser

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 21-08-06 11:15

find en bug-fixer til "explorer.exe"( jeg har prøvet lidt men jeg kan ikke)

efter hvad jeg læser mig til er der intet på skærmen kun baggrunds billedet... du kan også gå ind i "crrl+alt+del" og vælge "ny opgave" og skrive "explorer.exe" så åbner den det hele igen, men hvis der er en fejl i programmet køre computeren på på 100% "CPU usage" og går i stå, på denne måde kan du se hvad der er galt.

jeg har haft mange spyware der overbelaster explorer så den lukker ned og derefter køre et eller andet program, her er en online spyware ting(den kan du åbne på følgende måde: ved at skrive "iexplore.exe" i ny opgave i "ctrl+alt+del")
http://www.xblock.com/download-freeware.php

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-06 16:53

Jeg undersåt har gjort som i behaler.

Havde faktisk sat den til at jeg skulle spørges først. I går aftes tog jeg dem 1 ad gangen med fandt ikke den det drejede sig om da der blev sengetid. Det var ikke en af de sidste som jeg også troede for selv en update uden de sidste 3 hjalp ikke. Jeg skal nok finde den forbandede opdatering.
mangler bare tiden. Der er jo også lige noget arbejde der skal passes.

Hun har ikke haft pcen tændt hele sommeren, så det var jo lige derfor jeg ville lege med den og få den helt up2date så den var køreklar. Det gik der jo så det meste af en weekend med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-06 16:55

Brassovitski. Selvfølgelig som du siger. Den har jeg da bare aldrig brugt for jeg plejer at tage det hele der kommer. Det er også første gang jeg har prøvet med en opdatering der drillede, men har hørt om mange der døjer.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-06 18:06

Halløjsa
Jeg har selv lige her for nylig haft en uheldig oplevelse med windows update.
Adobe reader Kom med besked om opdatering den satte jeg så igang. Kort efter kom windows så og meldte opdateringer klar, og dem satte jeg så også igang. På et tidspunkt spurgte Adobe som om genstart og jeg valgte 'Later'. Da windows så kom me dbesked om at nogle opdateringer først blev aktive efter genstart valgte jeg ja. Maskinen startede fint, gik ind i windows, og så dukkede et windue op med at Adobe ville have maskinen genstartet, det gjorde jeg så, men føj. Den nåede lige til den sorte skærm mellem windows logoet og selve windows opstart, og så skete der intet, absolut intet. Efter et forsøg med F8, hvor der heller ikke kom noget frem, måtte jeg nok konstatere at der var noget helt gået i ged. Mennnnnnn, så havde jeg jo heldigvis et komplet image af mit C-drev, det læste jeg så ind, ca 1 ½ time og 30 GB senere kørte maskinen igen som smurt, og opdateringerne blev så hentet en af gangen uden problemer. Et image er altså en pragtfuld ting i sådan en situation.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-06 22:42

andersburn

hvis du har læst mit forrige spørgsmål vil du have vidst at det ikke er virus, spam eller andet snavs der her driller og det kan ikke lade sig gøre at vælge ny opgave og skrive explorer.exe. Jeg får ikke lov at komme videre end til vælg ny opgave. ;-(

Det der driller er en opdatering af windows. eller en opdatering fra Microsoft.
Mystisk. Jeg har 3 andre pcer der har fået alle opdateringer og der er der ingen problem.

Brassovitski

Jeg tror jeg vil til at lave en image af c drevet på samtlige mine pcer. Bedre sent end aldrig.
Jeg har heldigvis lavet en slipstream cd til hver med XP Pro/SP2, så det er rimeligt hurtigt at lave en rep og så kun skulle hente lige de sidste opdateringer. Det tager også kun en time til halvanden.

Nok for iaften, jeg er træt, våd (forbandede regn) fryser og vil i bad og så på hovedet i seng.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 01:28

Ha! Nu fik jeg alle mine ikoner væk på skrivebordet, og fik dem frem igen. Det er sku' da nemt.
Højreklik på skrivebordet.
Peg på 'Arranger ikoner efter', gå ned i menuen til 'Vis ikoner på skrivebordet', hvis der er flueben ud for linien vises ikonerne, er der ingen flueben skjules ikonerne. Bemærk der går lige et lille stykke tid inden skrivebordet opdateres.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-06 06:32

Den mulighed har jeg bare ikke, da når først det hele er forsvundet kan jeg kun og jeg mener kunbruge ctrl-alt-delete.

Der kommer 3 fejlmeddelser som vil sendes som rapport

1: Explorer.exe har fundet en fejl bla. bla. bla
2: drwtsn.exe har fundet en fejl bla. bla. bla.
3: Generetic Host Process for Win 32 Services har fundet en fejl bla. bla. bla

Og det er når jeg har lukket alle 3 at det hele forsvinder

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 07:27

ØV! Jeg troede lige jeg havde løsningen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 07:28

Du skrev noge omat du har lavet en CD der indlæser winXP og samtidig SP2. Hvad med at prøve den go gammeldagsmetode, først windows og så SP2?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-06 19:31

Brassovitski

Hvorfor dog det. Det er den samme cd hvor alle opdateringer bare er på op til Sp2. Den kan bootes fra og du kan gøre alle de ting som du kan med en standard Xp install cd.

Det er jo heller ikke der det driller, for når jeg har installeret om igen skal jeg jo ind og hente de sidste opdateringer der er kommet og det er pt 53 stk. Der er det så, har jeg fundet ud af, en af de sidste der driller. Jeg har dog tænkt på at starte helt forfra for at få en hel clean pc, men der er lige det med tiden. Jeg har bare ikke lige tiden lige nu, da jeg er helt vildt ophængt på arbejde. 70 t. om ugen. Min søn er også lige flyttet hjemmefra og der skal jeg have lavet trådløst netværk i hele opgangen. http://www.kandu.dk/Spg91886.aspx. (Man kunne da også bare holde sin kæft om at det kunne jeg da sagtens finde ud af, men ellers tror jeg bare ikke der sketet noget, hvis de selv skulle klare opgaven.)

Jeg er fuldt besat med alt muligt andet, så i må lige have lidt tålmodighed så skal jeg nok vende tilbage.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 19:46

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 08:10

Tja nu fungerer det hele igen. Hvorfor at det lige drillede ved jeg ikke men efter at den sidste opdatering kom forleden prøvede jeg at hente det hele igen og der var derikke noget der fejlede.

Hvad der har været galt er altså stadig en gåde.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 08:14

Tak for svaret Brassovitski.

Du får pointene da du har smidt flest indlæg ind i denne tråd. Skidtet kører igen uden at jeg dog har fundet ud af fejlen. Men pyt det virker det er det vigtigste.